Ga naar inhoud

Welke hoogpoter?


Greg

  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke hoogpoter?

    • Toyota Rav4 D4-D (2000-2005)
    • Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS (2005- )
    • Honda CR-V 2.2 CDTI (2004-2007)
    • Kia Sportage CRDI 140pk
      0
    • Hyundai Tucson CRDI 140pk
    • Andere, namelijk


Aanbevolen berichten

Ik stem op basis van looks, ik ken géén van die auto's immers dus het enige wat me rest is ze mooi te vinden, of niet. En dan krijgt er één een stem. Die Grand Vitara. Je ziet ze bijna nooit en 'k vind ze er wel leuk uit zien.

 

Omdat eentje geentje is, krijgt ook de RAV4 nog een stem, maar eigenlijk vind ik die al niet mooi meer. Maar al de rest vind ik zo denderend hard spuuglelijk (zeker die Rodiussen en Tucsmossen en Sportaaaages en zo ... in een Kia of een SsangYong wil je toch niet dóód gevonden worden?).

 

Edit: ik lees net dat die Grand Vitara geen betrouwbaarheidswonder is en dat die afvalt? Njah, dan niks. :D Of "iets anders". :D:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: ik lees net dat die Grand Vitara geen betrouwbaarheidswonder is en dat die afvalt? Njah, dan niks. :D Of "iets anders". :D:lol:

 

Als je het al zelf van een (ex- ondertussen) Suzuki-dealer moet horen ...tja :)

Die dan zei dat een Subaru Forester toch een trapje hoger stond.

Voor mij : dat of een Nissan X-trail imho. Of voorlaatste model RAV4 (bdugetwise) waar een paar voor rond de 6k voorhanden zijn .

Is koffer bijlangrijk voor de woefkes = Nissan X-trail of Foz, RAV4 is claustrofobisch voor de beestjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah, als 'ie ondertussen "ex" is, zit er misschien wat rancune bij. Maar probably not. Die zal het als de beste weten hoe goed die karren zijn. Jammer! Want 'k vind ze helemaal niet mis qua looks (in die categorie), eigenlijk de enigste die op iets trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe betrouwbaar is een Freelander? Da's Brits dus "per definitie" onbetrouwbaar, of zijn die dingen (omdat ze zo simpel zijn) wel betrouwbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Honda staat toch minimaal 1 niveau hoger dan de concurrenten die hier opgesomd worden? Modernere fijnere motor, betere afwerking van het interieur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt iets anders nemen dan zo een jeep. Laten we eerlijk zijn: het zijn allemaal kutbakken, terwijl je voor je budget wel een nette auto kan kopen als je nr een  hatch of station kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het wat te rekken, en zo ze alsnog te overtuigen van zoiets ja :D

Ik rij nochtans wel graag met zo'n type auto, met mijn Rav4 op lpg toen stevig geragd. Je zit hoog, je moet niet kijken naar trottoirs of drempels, je parkeert je op plaatsen waar je vaststeekt met een gewone kist,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen, ik zou wat meer moeite doen in haar om praten naar een break dan in een poll naar zo'n debiel jeepje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden veel van die oude terreinwagens niet ook redelijk gevaarlijk?

Die in de lijst zijn wel vooral softroaders zie ik, de gevaarlijke zijn eerder de echte offroaders dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Niet zo snel m'n beste, ik denk dat je deze schoonheid over het hoofd hebt gezien!

Hebben we een winnaar?

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=251832879&asrc=st|as

 

Kan je je voorstellen dat er ooit iemand bij de dealer stond, en tot zichzelf zei: "Dit ding staat me wel aan, ik koop 'm!"? :fp:

Bekijk dat interieur, godverdomme, precies of niemand zin had om dat ding in mekaar te vijzen, laat staan ontwerpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL !!

 

Ik had nog nooit dat interieur gezien. Sowieso niet live, maar ook niet op foto. Het lijkt een beetje op een samensmelting van 2 jacuzzi-bedienpanelen met een elektronisch MB-zeeslagspel en een schaal 5,5:1 Casio-polshorloge uit de jaren '80. Fancy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ma van mijn beste maat rijdt rond met zo'n RAV4, nieuw gekocht. En eigenlijk wisselen ze daar om de 5 jaar van auto, maar omdat ze er echt nog niks van kosten aan hebben gehad blijft ze er mee bollen :)

 

Is wel een benzine.

 

 

Ik dacht hier trouwens voor een Multistrada te komen stemmen :lol:

Of die nieuwe van MV Agusta ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn vriendin overtuigen om ze in iets zoals een Allroad of XC70 te krijgen. Een beetje een compromis tussen break en 4x4.

 

Nu vind je zo'n Volvo niet voor 6k in D5, en had ik gedacht aan een Alfa 156 Crosswagon met 1.9Jtd 150pk.

 

Natuurlijk vertrouw ik zo'n kist van geen kanten, dus had ik graag geweten van de experts hier of dat nog enigszins betrouwbaar te noemen is?

 

Wat ik al gelezen heb:

 

*  Vliegwiel is van chocolade gemaakt, incl. chiptuning gaan die er snel aan. Is ongeveer 450€ bij mister auto voor een Sachs exemplaar, zijn die steviger dan OEM?

 

*  Distributieriem rond de 120k km?

 

*  Achterdiff van de Q4 durft al eens geluiden gaan maken, wat moet er dan vervangen worden? €€?

 

 

Voor de rest dacht ik hier al eens gelezen te hebben dat die 1.9 blokjes best betrouwbaar waren, maar ook in 150pk versie?

 

@@brjefs , @....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daar toch van af blijven. Kistjes staan niet meteen bekend om hun betrouwbaarheid, en ik ken niemand die probleemloos Q4 heeft gereden.

Distributieriem is bijzonder gevoelig, maat van mij heeft er eentje gehad die knapte na 40k km. Diff durft inderdaad lawaai maken maar kan je vaak nog een tijdje mee doorrijden. De enige echt betrouwbare 156 is de 1.9JTD 8v, blokjes waren zelfs stevig getuned niet kapot te krijgen, en waren vaak vrij basic uitgerust dus minder kans op elektronische problemen.

 

XC70 heb ik zelf een tijdje bekeken, maar toch maar niet gekocht omdat dat echt een auto is voor oude mensen. Leuke Volvo an sich, maar het ontzettend zompige rijgedrag was voor mij reden genoeg om het niet te kopen.

 

Ik denk dat een RAV4 of Audi A6 Allroad het beste alternatief zijn, of eventueel een Subaru indien dit binnen budget valt. In deze klasse moet je ofwel iets kopen dat waardevast blijft, of anders iets dat bekend staat om zijn betrouwbaarheid. Alle drie die wagens voldoen daar aan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opel Antara, zuipt wel veel. De 1ste generatie X3 is ook wel vrij betrouwbaar denk ik; maat van mij heeft eentje met +200K km's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daar toch van af blijven. Kistjes staan niet meteen bekend om hun betrouwbaarheid, en ik ken niemand die probleemloos Q4 heeft gereden.

Distributieriem is bijzonder gevoelig, maat van mij heeft er eentje gehad die knapte na 40k km. Diff durft inderdaad lawaai maken maar kan je vaak nog een tijdje mee doorrijden. De enige echt betrouwbare 156 is de 1.9JTD 8v, blokjes waren zelfs stevig getuned niet kapot te krijgen, en waren vaak vrij basic uitgerust dus minder kans op elektronische problemen.

 

XC70 heb ik zelf een tijdje bekeken, maar toch maar niet gekocht omdat dat echt een auto is voor oude mensen. Leuke Volvo an sich, maar het ontzettend zompige rijgedrag was voor mij reden genoeg om het niet te kopen.

 

Ik denk dat een RAV4 of Audi A6 Allroad het beste alternatief zijn, of eventueel een Subaru indien dit binnen budget valt. In deze klasse moet je ofwel iets kopen dat waardevast blijft, of anders iets dat bekend staat om zijn betrouwbaarheid. Alle drie die wagens voldoen daar aan.

 

 

Dus hier ligt dat ook in geplooid?

 

http://www.2dehands.be/autos/alfa-romeo/159/alfa-romeo-159-sw-1-9jtd-197138805.html

 

Zo'n 159, is dat te betrouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid