Ga naar inhoud

Welke hoogpoter?


Greg

  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke hoogpoter?

    • Toyota Rav4 D4-D (2000-2005)
    • Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS (2005- )
    • Honda CR-V 2.2 CDTI (2004-2007)
    • Kia Sportage CRDI 140pk
      0
    • Hyundai Tucson CRDI 140pk
    • Andere, namelijk


Aanbevolen berichten

Het tij begint te keren, want stilaan kan ik ze overtuigen om een break te kopen.

 

Iemand ervaring met een Volvo V50 2.0D? Ik dacht dat die 1.6D's rommel waren? Ik lees niet veel slechts over de 2.0D's. Enkel EGR-klep en bijhorende software, met hoog verbruik als gevolg. Valt me wel op dat meestal de eerste V50's (2004-2005) dat hebben.

 

En iemand ervaring met een Jag X-type Estate 2.0d / 2.2d ?

 

Welke blokken liggen in beide kisten? Ik gok Ford?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ze geen saab? Voor 6k ga je zeker een mooie vinden

Buurman raadde me dat ook aan, en desondanks mijn slechte ervaring met Saab met de mijne ooit, vind ik dat ook een optie. Maar een 9-3 Estate met aanvaardbare km's voor max 6k is toch ook niet gemakkelijk. 1.9 en 2.2 dieselblokjes, beide van Opel zeker? Zijn die betrouwbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman raadde me dat ook aan, en desondanks mijn slechte ervaring met Saab met de mijne ooit, vind ik dat ook een optie. Maar een 9-3 Estate met aanvaardbare km's voor max 6k is toch ook niet gemakkelijk. 1.9 en 2.2 dieselblokjes, beide van Opel zeker? Zijn die betrouwbaar?

@@walter trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ze ook al proberen aansmeren :D Antwoord was niet positief, en niet negatief.

Ik denk dat zo'n ding nog de "veiligste" keuze is. Zelfs de faceliften komen in de buurt van de 6k stilaan, en dat interieur is toch al bijna knap te noemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de achterbank van de colt niet altijd plat laten liggen?

Dat gaat, maar dan kan er nooit iemand mee. Anders zou ik wel voor een lichte vracht gaan. En klein mannen, dat zal er ook één van de jaren wel van komen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman raadde me dat ook aan, en desondanks mijn slechte ervaring met Saab met de mijne ooit, vind ik dat ook een optie. Maar een 9-3 Estate met aanvaardbare km's voor max 6k is toch ook niet gemakkelijk. 1.9 en 2.2 dieselblokjes, beide van Opel zeker? Zijn die betrouwbaar?

 

Zijn inderdaad GM blokjes. Over die diesels weet ik niet zo heel veel. Uiteraard EGR problemen die de kop op steken en alle diesels hebben last van snel verslijtende alternators. Zelfs meermaals op de levensduur van de auto. Maar op zich geen slechte motorblokken voor zover ik weet.

Benzine, de 1.8i is een GM blok, blijf je beter af. Die 1.8t en 2.0t of 2.0T zijn eigenlijk allemaal 2 liters. Enkel verschil in turbo en software, behoorlijk goede motoren, maar zuinig kan je ze niet noemen. Als je die 7,5l/100 wil halen ga je al veel snelweg moeten doen. Ik deed vroeger vooral stedelijk verkeer, ik zat toen aan 10l gem. Nu ik wat vaker iets langere trajecten doe zit ik rond de 9l gem.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zijn inderdaad GM blokjes. Over die diesels weet ik niet zo heel veel. Uiteraard EGR problemen die de kop op steken en alle diesels hebben last van snel verslijtende alternators. Zelfs meermaals op de levensduur van de auto. Maar op zich geen slechte motorblokken voor zover ik weet.

Benzine, de 1.8i is een GM blok, blijf je beter af. Die 1.8t en 2.0t of 2.0T zijn eigenlijk allemaal 2 liters. Enkel verschil in turbo en software, behoorlijk goede motoren, maar zuinig kan je ze niet noemen. Als je die 7,5l/100 wil halen ga je al veel snelweg moeten doen. Ik deed vroeger vooral stedelijk verkeer, ik zat toen aan 10l gem. Nu ik wat vaker iets langere trajecten doe zit ik rond de 9l gem.

Bij de diesels nog het vliegwiel zeker? Nagel op de kop voor de rest, wat de 1.9 betreft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid