Ga naar inhoud

BMW M3 GTS vs BMW M3 CRT


Lefty

M3 GTS of M3 CRT?  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. M3 GTS OF M3 CRT?



Aanbevolen berichten

Pick one!
 
De hardcore versie met rolkooi en vierpuntsgordels of de vierdeurs-versie met navi en plaats voor het gezin?
 
 
 
M3 GTS
 
BMW-M3-GTS-Wallpaper-293.jpg
 
 
2011-BMW-M3-GTS-Rear.jpg
 
 
 
 
M3 CRT
 
 
32323_bmw_m3_12_crt_test_1_big.jpg
 
 
2-m3-rear-tracking.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe mensen kunnen verschillen :inlove:

polls :inlove:

 

M3 GTS

coupé = slap

berline = stijf

en met een slappe perche vangt ge gene vis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar terwijl je geen vis vangt ben je wel een seconde sneller rond Hockenheim, ha!

Tot jouw glanzende appelsienenlak een toevallig passerend Iraans gevechtsvliegtuig attent maakt op jouw aanwezigheid, en je een lucht/grond-raket in je aars geduwd krijgt, ha!

Nu even serieus: maar 1 sec verschil? Ik had de GTS een grotere voorsprong toegedicht. Nou zéker de CRT!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot jouw glanzende appelsienenlak een toevallig passerend Iraans gevechtsvliegtuig attent maakt op jouw aanwezigheid, en je een lucht/grond-raket in je aars geduwd krijgt, ha!

Nu even serieus: maar 1 sec verschil? Ik had de GTS een grotere voorsprong toegedicht. Nou zéker de CRT!

 

Weegt slechts 34kg minder dan de CRT hé, zoveel verschil zit daar niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 - (jouw gewicht - mijn gewicht) + 1 kg verse zalm = probabiliteit dat ik op hetzelfde tijdstip aankom op de camping mét yumstuff = groot !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo altijd t gevoel gehad dat de gts niet echt superieur was maar dat ze (de reviewers) dat niet echt willen toegeven. Too much of a handful

Crt zou ik kiezen omwille van de sound en haten omwille vd lak.

Moeilijke keuze :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

coupé = slap

berline = stijf

en met een slappe perche vangt ge gene vis!

 

Wow. Even de zaken recht stellen hier. Ik heb altijd gedacht dat een coupé versie van een auto altijd stijver was van kas dan een berline.

Zo dacht ik vroeger in Le Moniteur de L'Automobile altijd gelezen te hebben. En de reden dat ik daarvoor ik m'n hoofd heb is omdat het chassis zwakkere plekken vertoont door 2 deuren extra die open moeten en daar dus het geheel dunner is. Overgangen van rubbers en glas en metaal bij een berline daar waar het bij een coupé alleen maar koetswerk is.

 

Ben ik dan volledig verkeerd?  :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow. Even de zaken recht stellen hier. Ik heb altijd gedacht dat een coupé versie van een auto altijd stijver was van kas dan een berline.

Zo dacht ik vroeger in Le Moniteur de L'Automobile altijd gelezen te hebben. En de reden dat ik daarvoor ik m'n hoofd heb is omdat het chassis zwakkere plekken vertoont door 2 deuren extra die open moeten en daar dus het geheel dunner is. Overgangen van rubbers en glas en metaal bij een berline daar waar het bij een coupé alleen maar koetswerk is.

 

Ben ik dan volledig verkeerd?  :blink:

hij heeft het over zijn piet he, van de crt krijgt hij een harde
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hu? Maar allé nu, nooit gedacht. Kan het dat dat anders lag bij de E36 M3? Dat de coupé daar stijver was dan de sedan? Bijna onmogelijk lijkt mij dan.

Ik zou zweren dat ik zo'n dingen vroeger gelezen heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de e36 heeft ook een b-stijl, of die meer of minder stijfheid toevoegt dan bij de sedan is dan de vraag.
Coupé's met b-stijl zouden wel stijver kunnen zijn omdat ze vaak korter zijn dan de sedan versie.
 

 

MJE6938.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gasten, een sedan is stijver omdat 2 kleinere gaten stijver zijn dan 1 groot gat met een kleintje achter. Deuren van een coupe zijn altijd langer. 't Is de plaats van de B-stijl die het verschil maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CRT graag, ten eerste omdat de berline veel knapper is dan de coupe en ten tweede omdat je er met vier in kan. Of de GTS beter op die limiet rijdt, zal ik met mijn beperkte skills toch niet merken, dus is de keuze simpel en kies ik de mooiere en praktischere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gezinsauto natuurlijk, eenmaal kids in huis moet je toch 1 deftige gezinsauto hebben, want anders is dit een teken dat je uw kinderen niet graag ziet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow. Even de zaken recht stellen hier. Ik heb altijd gedacht dat een coupé versie van een auto altijd stijver was van kas dan een berline.

Zo dacht ik vroeger in Le Moniteur de L'Automobile altijd gelezen te hebben. En de reden dat ik daarvoor ik m'n hoofd heb is omdat het chassis zwakkere plekken vertoont door 2 deuren extra die open moeten en daar dus het geheel dunner is. Overgangen van rubbers en glas en metaal bij een berline daar waar het bij een coupé alleen maar koetswerk is.

 

Ben ik dan volledig verkeerd?  :blink:

Nee, 't is omgekeerd. Of toch meestal, misschien niet altijd. Maar doorgaans werd vvroeger datgene geschreven wat je net niet vermoedt. Misschien dat je vroeger las dat een coupé doorgaans een paar percenten lichter is?

Daarom dat BMW met de E36 in de DTM de berline nam, en niet de coupé. De berline was toen significant stijver (geen percentje ofzo, maar ergens 10% of zelfs nog meer, in ieder geval zoveel dat het blijkbaar verschil uitmaakte). Ook de E46 caisse is stijver in berline variant, tgo. de coupé. Of dat allemaal nog veel uitmaakt eens je er een volledige race-kooi van voor tot achter (incl. veerpoten, motorruimte, kofferruimte, dashboarddrager, ...) in last: I don't know.

Ter vergelijking met een berline is een break dan weer minder stijf, omdat die een link mist tussen z'n achterste veerpoten (een berline heeft daar de "hoedenplank" of de rib waaraan het kofferdeksel hangt).

Zeker bij een "echte" coupé is dat zo: die heeft geen B-zuil, maar hooguit een versterkte rib tussen de wielkassen v/a (zoals cabrio's meestal hebben, omdat ze anders veel te slap zijn; een dichtgeklapt cabrio-dak nooit, zelfs geen stalen klapdak, kan de rigiditeit van een vast coupé-dak benaderen; wel grappig is dat sommige cabrio's of roadsters gevoelig/voelbaar strakker rijden met de kap dicht of, nog vaker: met een hardtop op). De BMW-coupés hebben wel altijd een B-zuil (daarom kan je nooit die mooie open zijruit-oppervlakte creëren zoals bij een Mercedes-Benz coupé, b.v.). Dus in hoeverre dat dan nog minder stijf is dan ene berline ... geen idee. Maar BMW heeft dat wel altijd beweerd. Zoals Lotuzzz zegt: als je de "ribstructuur" van een berline koetswerk bekijkt vs. een coupé-koetswerk, is dat eerste wel homogener, daar heb je gelijkere delen en ik zou daar ook van vermoeden dat dat stijver is. Vooral ook omdat de B-zuil van een berline een stukje beefier is dan die van een coupé: bij de berline hangt daar immers nog een deur aan.

Hoe het met de E90ff en de huidige '3 zit, weet ik niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid