Ga naar inhoud

BMW M3 GTS vs BMW M3 CRT


Lefty

M3 GTS of M3 CRT?  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. M3 GTS OF M3 CRT?



Aanbevolen berichten

Wacht maar, die komt er aan, jongens! Tegen 2018, mogelijks eerder (facelift huidige '3, maybe) is het zo ver! De aarde zal een pak geruster en vooral gezonder kunnen ademhalen!

Samen met de 518d en de 725d wordt dat model de beste keuze bij deze Reihensechs-sportwagenbouwer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 518d bestaat toch al?

Zei ik ook niet. De 314d en de 725d nog niet, die eerste ben ik bijna zeker dat die komt. Die 725d: unsure. Als je ziet hoe weinig de uitstoot (volgens ECE) verschilt tussen de "25d" vierpitter en de 30d zespitter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zei ik ook niet. De 314d en de 725d nog niet, die eerste ben ik bijna zeker dat die komt. Die 725d: unsure. Als je ziet hoe weinig de uitstoot (volgens ECE) verschilt tussen de "25d" vierpitter en de 30d zespitter...

 

ze gaan dat pas doen bij een volgende versie. En dan zal de 25d wel een nieuwe nam krijgen en de 730d blijven ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, lijkt me nog niet dat ze snel afstand gaan doen van een "simpele" 190-200kW sterke 6-cilinder diesel, vooral omdat die quasi hetzelfde scoort qua verbruik/uitstoot als de 4-cilinder uit de "25"d. Plus: er is al een 520d GT voor zij die een gewone '5 te klein of te mainstream vinden maar geen 3-liter motor mogen/willen/kunnen betalen (schrappen wat niet past).

 

Dat ze dat in huidige versie niet meer gaan doen, is nogal wiedes: nog dit jaar kunnen we eerste nieuws van de nieuwe '7 verwachten, productie start al kw2 2015. In de huidige gaan ze die dus inderdaad niet meer lepelen. :D

 

Ook te zien hoe de markt reageert. Hoe scoort de S 250 CDI tegenover de S 350 CDI? Wat vindt de markt van het feit dat de C-klasse niet meer met zespitter diesel te krijgen is (ik verwacht dat Mercedes-Benz op dat vlak nog zal bijdraaien...)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet kunnen, zelfs naast een 30d. Die heeft nu al 190 kW en 560 Nm, de afstand van de 160 kW en 450 Nm van de 25d is nog behoorlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, lijkt me nog niet dat ze snel afstand gaan doen van een "simpele" 190-200kW sterke 6-cilinder diesel, vooral omdat die quasi hetzelfde scoort qua verbruik/uitstoot als de 4-cilinder uit de "25"d. Plus: er is al een 520d GT voor zij die een gewone '5 te klein of te mainstream vinden maar geen 3-liter motor mogen/willen/kunnen betalen (schrappen wat niet past).

 

Dat ze dat in huidige versie niet meer gaan doen, is nogal wiedes: nog dit jaar kunnen we eerste nieuws van de nieuwe '7 verwachten, productie start al kw2 2015. In de huidige gaan ze die dus inderdaad niet meer lepelen. :D

 

Ook te zien hoe de markt reageert. Hoe scoort de S 250 CDI tegenover de S 350 CDI? Wat vindt de markt van het feit dat de C-klasse niet meer met zespitter diesel te krijgen is (ik verwacht dat Mercedes-Benz op dat vlak nog zal bijdraaien...)?

 

Tja, in de 7 kan de 3liter blijven bestaan, maar ik zou toch beginnen vrezen in de rest van het gamma. Er gaat waarschijnlijk wel een "instap"model van de 7 komen, met een 4cilindertje.

 

Ik vrees dat de markt er steeds meer en meer in aan het berusten is, over de teloorgang van de 6-cilinder diesel, zeker in pakweg een bmw of mercedes. De markt is voor Porsche met hun diesels ook niet stilgevallen, integendeel.

Als bedrijfswagen kan die in vele gevallen niet meer gekozen worden omwille van verbruik en eco-redenen. En de meeste mensen die zo een ding nieuw kopen, betalen liever voor de M-packtoestanden. Het moet in het oog springen dat ze een dure wagen gekocht hebben, wat boeit het de buren dat ze een 6-cilinder hebben.

 

Jaja, loopcultuur en dergelijke is van leuk en al, maar dat boeit nauwelijks nog iemand. Power en is er niet voldoende, dan chippen we dat er wel bij.

 

We blijven spreken over diesels, wagens die vooral gekocht worden als rationele keuze, als kilometervreter. Gelukkig blijft er wel nog een 6-cilinder benzine bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik zei het net: de 30d is qua verbruik en uitstoot nagenoeg hetzelfde als de 25d. Moest dat niét zo zijn (de 6-pitter is veel minder zuinig): OK, dan volg ik je. Zoals 't er nu naar uit ziet, en gezien de verkoop van de zescilinders (330d, 530d, X5 30d, ...) acht ik de kans erg klein dat in de komende 4-5 jaar die motor gewoon verdwijnt. Er is geen reden toe: hij is geen 10 maar 100 keer zo goed als de viercilinder, en 'ie is nauwelijks minder zuinig en stoot nauwelijks iets meer uit.

Kijk naar de vorige S-klasse: daar verkocht de S 250 CDI onder de (zeer voorzichtige) verwachtingen. Bij de "full size SUV's" (wat dat ook nog betekent, vandaag de dag) scoort de vierpitter wel goed, lees ik (ML, X5). Benieuwd of er van de dra nieuwe Q7 ook meteen een 190pk 2.0 TDI versie komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarom niet? Q7 is rechtstreekse concurrent van de X5 (4-pitter: check!) en de ML (4-pitter: check!). En die biturbo zou inderdaad een goeie kandidaat kunnen zijn daarvoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke motoren er in auto's komen wordt zo goed als volledig bepaald door fiscaliteit. De fiscaliteit momenteel stuurt nr kleine kloteblokken. Hoeveel auto's zijn er nog van massaproducenten waar geen 4-cilinder in te krijgen is? Je moet gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ok, de lachsmiley gewoon omdat de Q7 op het gevoel af nog altijd een halve maat groter is dan een X5 of ML.

En inderdaad, fiscaliteit gaat boven fysica. De wereld op z'n kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke motoren er in auto's komen wordt zo goed als volledig bepaald door fiscaliteit. De fiscaliteit momenteel stuurt nr kleine kloteblokken. Hoeveel auto's zijn er nog van massaproducenten waar geen 4-cilinder in te krijgen is? Je moet gewoon.

Onderschrijf ik volledig, maar het ging mij hier al heel de tijd over de initiële gedachte dat die van "25d" naar "30d" zou worden omgedoopt en zo de gewone 6-cilinder zou verdrijven. Zie ik niet zitten, omdat de 30d fiscaal gezien (zoals je zegt) zga identiek is aan de 25d.

 

Ja, ok, de lachsmiley gewoon omdat de Q7 op het gevoel af nog altijd een halve maat groter is dan een X5 of ML.

En inderdaad, fiscaliteit gaat boven fysica. De wereld op z'n kop.

Die halve maat zit in jouw vierringige ogen. :D  't Is altijd een walvis van een auto geweest, indeed. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou er niet op spuwen als je 'm krijgt, bedoel je?

En als je zelf "moet" dokken ervoor: de minimale meerprijs voor de 350 zou je toch niet tegenhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid