Ga naar inhoud

Porsche Macan


gTa

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...

Desillusie. 'k Sta aan m'n fiets te sleutelen in de garage, komt er een onbestembaar motorgeluid af (niet zichtbaar, garage maakt een U-bocht). Blijkt een Macan te zijn! En parkeert zich, in m'n zicht. Maakt een vreselijk iel, een beetje ratelend, soms schurend geluid. Niet echt diesel, wel (zeer) lelijk. Ik vond 't ook geen 3L V6 sound. Staat op zeer kleine 5-dubbelspaaks velgjes en heeft 2 dubbele ronde uitlaten. Moet nog eens naar z'n toerenteller gaan loeren.

Bestaat dat ding al in een mindere motorisatie dan de 3-liter diesel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neet, diesel. Denk ik, aan de rev counter te zien. Zilveren remklauwen ook, dus een 'S'.
Fuck, dat ding klinkt slecht voor zen v6 diesel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Phil:

2L naft zeker.

Vanaf productie 06/2016 maar die zijn allemaal 7 weken vertraagd dus de kans is klein dat het zoeentje was ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg vreemd, ik vind dat dat tien keer beter klinkt dan een (rauwe) BMW 6cil diesel ...


Het zal aan de akoestiek van de ondergrondse garage gelegen hebben.
En idd, ik herinner me de sound ook als best OK. En het is al eventjes geleden dat een BMW Reihensechs diesel nog goed klonk. (zonder mods) Klinken zeer rauw en 'gestrengt'.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zal aan de akoestiek van de ondergrondse garage gelegen hebben.
En idd, ik herinner me de sound ook als best OK. En het is al eventjes geleden dat een BMW Reihensechs diesel nog goed klonk. (zonder mods) Klinken zeer rauw en 'gestrengt'.


Diesel S met 2 pijpjes naast elkaar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Davy_ said:

 

 


Diesel S met 2 pijpjes naast elkaar?

 

Alle Macan uitvoeringen met uitzondering van de 2L en Turbo hebben af fabriek 2 dubbele uitlaten (links en rechts met elk 2 pijpen). Optioneel heb je op alle uitvoeringen een sportuitlaat of sporteindpijpen die er min of meer hetzelfde uitzien. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? hij schrijft toch niet welke motorisatie? kan dus evengoed een turbo zijn.

 

 

en dan nog eigenlijk. macan :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei ir_fuel:

Binnenkort eentje mee voor een paar dagen. Ben eens benieuwd :D 

Je vriendin overweegt om een echte auto te kopen? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei tuscani:

Waarom? hij schrijft toch niet welke motorisatie? kan dus evengoed een turbo zijn.

 

 

en dan nog eigenlijk. macan :inlove:

Ik vind een Macan ook super maar ik had dat van bovengetekende niet verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs ook halve dag mee rondgereden...... Rijdt ok en is mooie verschijning. Maar het is niet de ultieme droom

Link naar reactie
Delen op andere sites

ultieme droom ook niet. maar een droom toch wel.

Ik voel me pas geslaagd in het leven, als ik een porsche in de garage staan hebB)

al is het een derdehandse 2.0 diesel.

DIKKE VINGER naar het plebs dan. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare droom, als ik zou dromen van een Porsche zou het toch geen Macan zijn en al zeker geen 2.0 dieseltje. Je gaat dan wel geen ventenauto meer hebben he gesteld dat je de 500 zou houden.[emoji51]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ultieme droom ook niet. maar een droom toch wel.

Ik voel me pas geslaagd in het leven, als ik een porsche in de garage staan hebB)

al is het een derdehandse 2.0 diesel.

DIKKE VINGER naar het plebs dan. [emoji3]


Held [emoji7] [emoji7] [emoji7]

[emoji16]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:

ultieme droom ook niet. maar een droom toch wel.

Ik voel me pas geslaagd in het leven, als ik een porsche in de garage staan hebB)

al is het een derdehandse 2.0 diesel.

DIKKE VINGER naar het plebs dan. :D

 

Koop je gewoon een 986 2.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, dragonfly said:

Je vriendin overweegt om een echte auto te kopen? :) 

 

Vervangwagen. Mijne rode moet binnen voor een garantiegeval.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Davy_:

Rare droom, als ik zou dromen van een Porsche zou het toch geen Macan zijn en al zeker geen 2.0 dieseltje. Je gaat dan wel geen ventenauto meer hebben he gesteld dat je de 500 zou houden.emoji51.png

Ik ben gewoon realistisch. Tuurlijk droom ik van een gt3rs maar zoals de markt er nu aan toe gaat, moet er al een wonder gebeuren om een echte Porsche als surplus te hebben. Die prijzen zijn gewoon zot. Een Macan als dagelijkse wagen is voor mij zeker geen straf, en eigenlijk ook niet echt een vrouwenauto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm echt knap en ik geloof gerust dat dat (voor een SUV/SAV of hoe die dingen tegenwoordig ook heten) echt goed/leuk rijdt ... maar ik vind 'm bijzonder duur en eigenlijk klein (achterpassagiers en koffer). Zeker in een Macan vind ik een 4-cilinder (laat staan een diesel...) absoluut misstaan, dan koop je voor dat (vele) geld beter iets anders met zo'n type motor (lijkt me straf dat je dan geen "meer waar voor je geld" kan scoren). Ik zou een Macan S met 3-liter V6 benzine wel smaken. Er rijdt er hier eentje rond met de optionele sportuitlaat ... klinkt superlekker. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid