Ga naar inhoud

Porsche Macan


gTa

Aanbevolen berichten

Ik heb nu toch al een 3-tal keer zeer uitgebreid met zo een Macan gereden ( 3.0 diesel) en dat rijdt toch zeer goed hoor. Wel niks voor mij door mijn te korte afstanden die ik altijd afleg. Moest ik veel km's doen zou ik die zeker overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei ir_fuel:

In zo een kar wil je toch wat koppel onderin? Alles wat een atmo V6 benzine dus niet heeft.

Inderdaad. Een geluk dus dat er een V6 met drukvulling in ligt. 340 pk en 460 Nm uit 3 liter cilinderinhoud, dat moet al OK zijn. Hernemingen en acceleraties zijn behoorlijk sneller dan die van de 3-liter diesel (258 pk en 560 Nm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Hernemingen en acceleraties zijn behoorlijk sneller dan die van de 3-liter diesel (258 pk en 560 Nm).

Ik ken iemand die zo een Macan heeft maar dan "fiscaal vriendelijk". Toegeknepen naar 211pk dus. Dat gaat helemaal niet vooruit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ir_fuel:

Ha, dat wist ik niet.

Dat is dan wel in orde.

Was in de 1st gen Cayenne dat je die atmo V6 had dus.

Klopt, zo'n 3.6 die eigenlijk uit de VW-stal kwam, dacht ik. Ze hebben die motor dan ook nog gebruikt in de Passat R36 als ik me niet vergis. Dat moet "harken" geweest zijn, in zo'n bakbeest van een Cayenne (al is alles relatief, natuurlijk).

 

Eigenlijk hebben Macan S (benzine), Macan GTS en Macan turbo allemaal dezelfde motor, enkel in die laatste is 't een 3.6 maar au fond is het dezelfde motor, waarbij de boring 1 mm groter is maar dus vooral de slaglengte toenam. Mogelijks ook nog wat andere technische verschillen (turbo, inspuiting, koeling, software, enz.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je PTS'jes bestelt. Zal zeker verkopen, best wel wat mensen vinden dat fashion grey leuk, ik vind 't spuuglelijk (en dan ben ik nog lief). Afgeschenen, platte grondverf heeft er niks aan. :oops: Ge moet 't maar doen, een vuil grijswit zonder enige diepgang of sparkle verkocht krijgen aan gekke prijzen. Only Porsche :inlove::D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van jou weet ik dat :D

Ik ben er zelf helemaal weg van, al is het "onmogelijk" om Fashion Grey mooi op foto vast te leggen. In't echt 100 keer mooier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van jou weet ik dat [emoji3]

Ik ben er zelf helemaal weg van, al is het "onmogelijk" om Fashion Grey mooi op foto vast te leggen. In't echt 100 keer mooier!



Datzelfde geldt voor jou!
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgrijselijk op die Macan. Kan me wel inbeelden dat het op een meer compacte wagen mooier staat, wat niet wil zeggen dat ik het ooit zou willen. Er zijn maar weinig non-metallic kleurtjes die ik echt kan smaken en zelf zou spec'en. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgrijselijk op die Macan. Kan me wel inbeelden dat het op een meer compacte wagen mooier staat, wat niet wil zeggen dat ik het ooit zou willen. Er zijn maar weinig non-metallic kleurtjes die ik echt kan smaken en zelf zou spec'en. 



Zoals rood? [emoji38]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Macan S diesel aan de tand kunnen voelen in Andalusië.

Dat rijdt toch écht wel goed voor een SUV diesel, amai mijne frak.

En het geluid binnen is eigenlijk meer dan ok. Alleen is 'ie wat klein op de achterbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 1 maand later...
13 uren geleden, Dante zei:

Weet er iemand wanneer de facelift gaat besteld kunnen worden?

Vanaf nu! Tenzij je wil weten wat ze gaat kosten; dan moet je nog even wachten :P stuur me gerust PM bij verdere interesse ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
18 uren geleden, Alexanderr zei:

Ja! Wat wil je weten? :P 

Vooral motorisch; is zo'n 2.0 niet wat 'naaimachientje' voor zoiets? Ik zie erg weinig 2 litertjes rondrijden (afgaande op de uitlaten).

Heeft Porsche ook optiepakketten? 

Procentje korting of gratis opties mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, HCO zei:

Vooral motorisch; is zo'n 2.0 niet wat 'naaimachientje' voor zoiets? Ik zie erg weinig 2 litertjes rondrijden (afgaande op de uitlaten).

Heeft Porsche ook optiepakketten? 

Procentje korting of gratis opties mogelijk?

Oei, als je al moet op procentjes en optiepakketten kijken dan ga je nog maar weinig respons krijgen uit de Porsche hoek :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Oei, als je al moet op procentjes en optiepakketten kijken dan ga je nog maar weinig respons krijgen uit de Porsche hoek :( 

Vrees ik ook wel wat voor. Langs de andere kant is de concurrentie toch ook wel bikkelhard. 10-15% op een overpriced Audi, BMW, Mercedes is blijkbaar heel gewoon.

Ik moet aan mijn klanten ook dikwijls toegiften doen. Prijsaanvragen doen voor een (middel)grote bestelling, uiteindelijk minder bestellen en de eenheidsprijzen van de (middel)grote bestelling aanhouden... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, HCO zei:

Vooral motorisch; is zo'n 2.0 niet wat 'naaimachientje' voor zoiets? Ik zie erg weinig 2 litertjes rondrijden (afgaande op de uitlaten).

Heeft Porsche ook optiepakketten? 

Procentje korting of gratis opties mogelijk?

Die tweeliter is zeer soepel en aangenaam bij lage snelheden (< 120kmh), draait laag in toeren met meer dan genoeg koppel en een aangename brom. Vanaf je er de pees op legt vind ik hem nogal licht aanvoelen ... maar in de praktijk lost hij weinig tot niks op een drieliter diesel. 

Optiepakketten zijn er niet, wel een gratis GPS in de run-out naar de Macan II. Korting kan wel; stuur me gerust een PM met je details en dan werk ik graag een voorstel uit :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid