Ga naar inhoud

Bandenprofielen


Stabilo Boss

Aanbevolen berichten

Kan je je profiel naar keuze laten maken bij BMW individual line? Zou toch een meerwaarde kunnen betekenen. 

 Alé, van u had ik net een uitgebreid technisch antwoord verwacht  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog eens een idee! Zodat je een burnout kan leggen die dan een barcode vormt, en als voorbijgangers dat dan scannen met hun smartphone, komen ze rechtstreeks op je facebook terecht waardoor ze je kunnen liken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Nu het hier toch over banden gaat, en kwestie van niet telkens een nieuw topic te openen: waar vergelijk ik online bandenprijzen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Profiel:

 

- Waterafvoer

- Door sneeuw 'graven'

- Marketing

 

En dat is het zowat. Eigenlijk wil je gewoon een slick, maar helaas werkt dat niet zo goed in de regen of in de sneeuw :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in de regen te rijden vond ik de Alpin A4 winterslof wel leuk. En dan maar op BMW's gaan jagen met de Touran. :inlove:

Met de Firestone Winterhawk 2 evo onder mijn A3 is dat al heel wat minder. :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik zien of mijn huidige banden (Continental SportContact 3 dacht ik, 225/45 R17 91W op Golf 5 TDi) velgrandbescherming hebben? Staat er een extra aanduiding op de band?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het afhalen van mijn "nieuwe" set wielen staken deze banden erop.

 

Iemand ervaring met dat merk? Ik heb het enkel van de reclame van de band met het rode parapluutje

 

 

uniroyal_rainsport_3_2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd de rainsport 2 gehad, beregoede banden. Bij regen rij je hetzelfde als bij droog weer...

Doe er wel geen tripjes mee naar het zuiden. 1 keer naar benidorm en terug mee geweest en ik had kletskopkes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het afhalen van mijn "nieuwe" set wielen staken deze banden erop.

 

Iemand ervaring met dat merk? Ik heb het enkel van de reclame van de band met het rode parapluutje

 

 

uniroyal_rainsport_3_2.jpg

Er staat een haai op. Dat moéten dan ook banden zijn die verdomde efficiënt door water glijden. Ha ja.

Mogelijks bijten ze ook je kloten eraf als je niet goed oplet, maar bon, dat hebben we niet gezegd. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had rainsports op de audi die ik kocht, en die waren bagger in de regen :D

Nope, dat was de Audi...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het afhalen van mijn "nieuwe" set wielen staken deze banden erop.

Iemand ervaring met dat merk? Ik heb het enkel van de reclame van de band met het rode parapluutje

uniroyal_rainsport_3_2.jpg

Geen slechte band maar op zwaardere wagens krijgen die wel zaagtandprofiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik zien of mijn huidige banden (Continental SportContact 3 dacht ik, 225/45 R17 91W op Golf 5 TDi) velgrandbescherming hebben? Staat er een extra aanduiding op de band?

In principe hebben alle banden velgrandbescherming geloof ik. Als je wieldeksels hebt moet je zelfs expliciet banden vragen zonder velgrandbescherming, anders duwt die randbescherming je wieldeksel van de velg in bochten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik nog meegemaakt met mijn A-klasse: nieuwe banden laten leggen eb thuiskomen zonder wieldeksels [emoji2]. Terugkeren en uiteindelijk drie van de vier terug gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd de rainsport 2 gehad, beregoede banden. Bij regen rij je hetzelfde als bij droog weer...

Doe er wel geen tripjes mee naar het zuiden. 1 keer naar benidorm en terug mee geweest en ik had kletskopkes...

 

Dus met andere woorden gewoon baggerbanden als het droog is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus met andere woorden gewoon baggerbanden als het droog is

nope... Slijten wel als sneeuw voor de zon bij temperaturen boven de 30 graden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens gehoord dat banden met zo'n opvallend V-profiel behoorlijk slecht zouden scoren in natte omstandigheden.

 

 

zo'n V is wel tof, maar idd niet zo fameus in het nat

 

Maar!!!

Hoe meer richting V-profiel, hoe luidruchtiger de band.

Vind ik toch ook niet onbelangrijk, rolgeluiden van de banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid