Ga naar inhoud

cls250 of e350


Gast

  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. cls of e



Aanbevolen berichten

3 x CLS 250 CDI vs 20 x E 350 CDI

 

En zeggen dat dat in de reële wereld net andersom zou zijn! (in België, zeker als 't over bedrijfswagens gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België? Ik zou gokken van niet. CLS 250 is niet duurder, stuk zuiniger dus hogere aftrekbaarheid (neem ik aan?) en ziet er specialer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch ogen gta? :D

Ik zie niet veel clssen hoor.

En dit forum is ook weer niet de maatschappij, zou mij niet verbazen als hier daadwerkelijk meer 6 cilinders in premium karren liggen dan 4 pitters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch ogen gta? :D

Ik zie niet veel clssen hoor.

Ja, en ik zie er nu toch af en toe wel eentje. En als er al eens een type-aanduiding op staat of je hoort 'm rijden, dan is 't erg vaak een 250. In Knokke valt dat b.v. redelijk hard op: ze zijn niet zeldzaam en 't zijn bijna altijd 250's.

 

En ja, je ziet veel meer E-klasses maar hoeveel daarvan zijn er zespitters? Ik denk zo goed als geen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier in mere rijden er een paar E350cdi's en geen enkele CLS :(

tussen die E350's zit er wel eentje in datzelfde matmuisgrijs zoals de ex-amg van iemand van hier. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch!  "Jamaar hier in X zie ik wel véél meer ... dan ... !"  :D

 

Laat 't ons eens aan de mannen met kennis van zaken vragen, zoals @@William Blake of @@Carlito. Die moeten toch kunnen aangeven of het pollresultaat ietwat strookt met de realiteit, of dat het eerder 50/50 is, of eerder net 't omgekeerde van het pollresultaat?

 

('t Was bij mij ook maar een gokje obv hoe ik de markt inschat, hoor... vooral VAA, fiscaliteit en de Vlaamse pronkzucht waren de argumenten om me dat te doen denken...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is de enige plaats waar je (of ik toch) ietwat kan vergelijken. :oops:  Hier let ik daar niet op, ik ben te druk bezig met automobilisten schofferen vanop m'n fiets! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

autoscout zegt:

sinds 2011 16 stuks cls250 cdi

sinds 2011 28 stuks e350 cdi

Een betere maatstaf vind ik niet meteen.

Da's al een maatstaf, idd! Maar misschien een beetje een scheve?

  • In 2011 en 2012 was de huidige fiscale regeling er toch nog niet?
  • De CLS 250 CDI was er maar vanaf 2013, dacht ik?

 

We zouden verkoopcijfers moeten hebben van MB België van 2013 en 2014. M'n kop eraf als de CLS 250 niet beter scoort dan de E 350, hier te lande. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig! Anders reed ik er ook niet mee.

 

Maar tax is nog iets anders dan de fiscale aftrekbaarheid. Als dat plots 10 of 20% zou schelen (lijkt me sterk, dat laatste) maakt dat natuurlijk wél plots een behoorlijk verschil op een kar van 60-70k EUR...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch!  "Jamaar hier in X zie ik wel véél meer ... dan ... !"  :D

 

Laat 't ons eens aan de mannen met kennis van zaken vragen, zoals @@William Blake of @@Carlito. Die moeten toch kunnen aangeven of het pollresultaat ietwat strookt met de realiteit, of dat het eerder 50/50 is, of eerder net 't omgekeerde van het pollresultaat?

 

('t Was bij mij ook maar een gokje obv hoe ik de markt inschat, hoor... vooral VAA, fiscaliteit en de Vlaamse pronkzucht waren de argumenten om me dat te doen denken...)

 

50/50 hier

CLS 250 SB is zeldzaam, E350 is dat ook.

 

CLS wordt wel meer in 250 verkocht dan in 350

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had echt een voorgevoel dat Tuscani de enigste zou zijn die op de CLS ging stemmen het is nog waar ook :)

 

 

ik schaam mij daar niet voor. de looks van een wagen doen mij veel meer dan naakte cijfers.

kan je trouwens ook zien aan mijn huidige wagen.

 

Jawel, maar je moet die lijn dan ook doortrekken, Wim. Rijbeleving is ook veel meer dan naakte cijfers en in dit geval viel dat ERG tegen.

De 2.0 van Audi in een A4 break, dat rijdt redelijk aangenaam nog. Maar die 2.1d in de CLS rijdt echt onaangenaam, zowel qua geluid als motorkarakter.

 

De CLS, grotendeels omdat ik de E maar een lelijk hok vindt. En 204pk lijkt mij toch ook al meer dan voldoende.

 

Da's waar de cijfers een totaal verkeerde indruk geven. De 250 geeft helemaal niet de indruk krachtiger te zijn dan de 200. Je zit hem ook continu af te trappen.

 

3 x CLS 250 CDI vs 20 x E 350 CDI

 

En zeggen dat dat in de reële wereld net andersom zou zijn! (in België, zeker als 't over bedrijfswagens gaat)

 

So true.

 

In België? Ik zou gokken van niet. CLS 250 is niet duurder, stuk zuiniger dus hogere aftrekbaarheid (neem ik aan?) en ziet er specialer uit.

 

Ja, maar je vergelijkt daar al helemaal appelen met peren. Het publiek dat een 4 cilinder diesel overweegt, gaat tegenover een CLS250 nooit denken van "awel, als ik een E pak, dan neem laat ik mij maar eens goed gaan door een dikkere motor te nemen". Die gaan zich direct weer blindstaren op taks, VAA, aftrek, etc en een E220 CDi overwegen. 

 

En dan is het prijsverschil wel aanzienlijk tussen een E en een CLS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig! Anders reed ik er ook niet mee.

 

Maar tax is nog iets anders dan de fiscale aftrekbaarheid. Als dat plots 10 of 20% zou schelen (lijkt me sterk, dat laatste) maakt dat natuurlijk wél plots een behoorlijk verschil op een kar van 60-70k EUR...

 

Verschilt de fiscale aftrekbaarheid van een E350 van 65000 Euro en die van een CLS250 van diezelfde prijs voor een bedrijf dat die wagen aankoopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschilt de fiscale aftrekbaarheid van een E350 van 65000 Euro en die van een CLS250 van diezelfde prijs voor een bedrijf dat die wagen aankoopt?

70% voor de E350 tov 75% voor de CLS250 als ik me niet vergis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

70% voor de E350 tov 75% voor de CLS250 als ik me niet vergis.

 

 

Dus de éne stoot 142gr uit, maximum, de andere 135gr (ook max) en dus mag je per jaar maar 70 ipv 75% aftrekken als bedrijf? Raar. Ik zou gedacht hebben dat een kost een kost was en dat die gewoon van de winst afging.

Uiteindelijk is het het personeelslid dat van het gebruik geniet en dat je daarop ook gaat belasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, je ziet veel meer E-klasses maar hoeveel daarvan zijn er zespitters? Ik denk zo goed als geen...

wij hadden toch een e350 4-matic of vier en een drietal gewone. Tegenover één cls 250 en een s 250

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschilt de fiscale aftrekbaarheid van een E350 van 65000 Euro en die van een CLS250 van diezelfde prijs voor een bedrijf dat die wagen aankoopt?

Als de co² verschilt (waardoor ze in een andere klasse aftrekbaarheid vallen): ja. Geen idee hoeveel. Dat kan weinig (5%) of niks zijn, maar voor hetzelfde geld is dat 10% of zelfs 15% verschil... Da's toch al wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid