The Swede 6.662 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 No idea wat hen bezielt, op dat vlak. ZF kapt er "long life" olie in. BMW interpreteert dat als "ever life". Da's omdat ze ervan uitgaan dat iemand die zich een 7 (of dikke 5) met ZF automaat aanschaft niet sportief rijdt. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 No idea wat hen bezielt, op dat vlak. ZF kapt er "long life" olie in. BMW interpreteert dat als "ever life". BMW redenering: Levenslang olievulling. Ergens klopt dat wel, olie blijft bij hen zitten tot de boîte overlijdt 1 Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 ah? Ik heb ondertussen toch al 70k km met Renault gereden en qua betrouwbaarheid kan ik echt niet klagen. Wat een massief ding, heb je daar je vrachtwagenrijbewijs voor nodig? Het oude model lijkt me makkelijker om mee te manoeuvreren dan dit. Ketel beschikt (als optie?) wel over 4control en da maakt het manoeuvreren best gemakkelijk. Ik heb nu een 30k km ervaring met die techniek en het beperkt de draaicirkel behoorlijk! Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Ik heb ondertussen toch al 70k km met Renault gereden en qua betrouwbaarheid kan ik echt niet klagen. Opgelet of ge kunt bij @gTa gaan zitten met een forumban. Repeat after me: "enkel BMW en Audi zijn goed, al de rest is voor paupers, enkel BMW en Audi zijn goed, al de rest is voor paupers, enkel BMW en Audi zijn goed, al de rest is voor paupers, " 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Ik ben een pauper Goed begin. Nu nog een beetje aan uw uitspraak werken Quote
Lotuzzz 17.090 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 er waren met de laguna en espace indertijd genoeg problemen met de motor en koppeling. maar de 1.5dci in onze clio bolt al vrolijk 13j mee. wel nog maar 70K op zijn klok. er waren natuurlijk veel vertegenwoordigers die met espace en laguna break reden, en die zijn waarschijnlijk ook niet echt de voorbeeldige chauffeurs qua respect voor de wagen. Mijn moeder had een Modus 1.5 met 210.000km. Topkar! Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 @C_X heeft ooit es een Range Rover uit een veld getrokken let een Clio 1.5 dCi. Quote
Lotuzzz 17.090 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Anyway, een Espace rijdt pakken 'kutter' dan een Opel Sintra of Zafira van dezelfde generatie. Eigen ondervinding. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Anyway, een Espace rijdt pakken 'kutter' dan een Opel Sintra of Zafira van dezelfde generatie. Eigen ondervinding. Ik rij graag met een kut. Quote
Lotuzzz 17.090 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Ik rij graag met een kut. En is ze betrouwbaar? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 En is ze betrouwbaar? Nee, maar een betrouwbare kut is saai. Ze moet wat avontuurlijk zijn. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Anyway, een Espace rijdt pakken 'kutter' dan een Opel Sintra of Zafira van dezelfde generatie. Eigen ondervinding. Niet akkoord. Zo een wagens zijn ontworpen voor de passagiers. En dan zit ik liever in een Espace dan een Zafira. Een Espace uit 2007 rijdt als een busje. En zolang je dat rijdt zoals je een busje moet rijden is dat een geweldige auto Quote
Lotuzzz 17.090 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Niet akkoord. Zo een wagens zijn ontworpen voor de passagiers. En dan zit ik liever in een Espace dan een Zafira. Een Espace uit 2007 rijdt als een busje. En zolang je dat rijdt zoals je een busje moet rijden is dat een geweldige auto In die optiek heb je gelijk. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 In die optiek heb je gelijk. Je koopt ook geen X5 om trackdays te gaan rijden he. Ook al rijdt dat, voor een SUV, best sportief. Quote
gTa 28.072 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Anyway, een Espace rijdt pakken 'kutter' dan een Opel Sintra of Zafira van dezelfde generatie. Eigen ondervinding. De Sintra. God; hoe hard (en met reden) was ik die kar vergeten. Jouw pa heeft dat gehad, dacht ik? Met de fantastische 2.2 atmosferiek in 't vooronder? Je ziet die NOOIT meer, volgens mij zijn die al allemaal (vanzelf) geplooid (naar 't schijnt waren die karren zeer onveilig wegens te slap) en/of weggeroest? Disclaimer: deze post klinkt verwijtender (veel) dan 'ie bedoeld (niet) is 3 Quote
Lotuzzz 17.090 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 De Sintra. God; hoe hard (en met reden) was ik die kar vergeten. Jouw pa heeft dat gehad, dacht ik? Met de fantastische 2.2 atmosferiek in 't vooronder? Je ziet die NOOIT meer, volgens mij zijn die al allemaal (vanzelf) geplooid (naar 't schijnt waren die karren zeer onveilig wegens te slap) en/of weggeroest? Disclaimer: deze post klinkt verwijtender (veel) dan 'ie bedoeld (niet) is Klopt! Ik zie ze soms nog, maar heb daar ook meer oog voor. Onze Sintra kwam echt nog easily door de keuring elk jaar. De echte reden dat je hier amper oude Espaces, Voyagers en bij uitbreiding Sintra's ziet is dat die zeer gewild zijn voor export. Zowel de Voyager 2.5XE als Sintra waren in minder dan een week weg, beide 200.000km karren. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Yeepz, die busjes dikwijls op de kaai zien staan. Quote
Parsifal 4.581 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Logisch, kunnen veel negers in! 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Lolligste éénvolumer die ik ken, is de 806/Evasion/Ulysse/Lancia dinges. Spel kreeg o.a. de meesturende achteras mee van de ZX en de Xantia. Gekoppeld aan een vrij "rallyachtige" zithouding (bovenop de pedalen) en een stug chassis (en een korte auto, want die was iets van een 4m45), kon je met dat busje echt hard door lange bochten gaan. Enkel in korte bochten zat je natuurlijk typische met onderstuur. (maar welke gewone wagen heeft dat niet?) Quote
gTa 28.072 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 maar welke gewone wagen heeft dat niet? M318d 1 Quote
Lotuzzz 17.090 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Lolligste éénvolumer die ik ken, is de 806/Evasion/Ulysse/Lancia dinges. Spel kreeg o.a. de meesturende achteras mee van de ZX en de Xantia. Gekoppeld aan een vrij "rallyachtige" zithouding (bovenop de pedalen) en een stug chassis (en een korte auto, want die was iets van een 4m45), kon je met dat busje echt hard door lange bochten gaan. Enkel in korte bochten zat je natuurlijk typische met onderstuur. (maar welke gewone wagen heeft dat niet?) Heel korte overhangen vooral ook, en een uit het dashboard priemende versnellingspook. Kronos bouwde zelfs een 806 voor de 24h van Spa 1995, gaaf spel Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 M318d Klopt. Al moet ik eerst die uitdaging aangaan. Heel korte overhangen vooral ook, en een uit het dashboard priemende versnellingspook. Kronos bouwde zelfs een 806 voor de 24h van Spa 1995, gaaf spel Inderdaad. Was echt handig om schakelen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.