Ga naar inhoud

Renault Espace


walter

Aanbevolen berichten

Moet je zo een klote bus kopen van je vrouw, is het ook nog een renault omdat je een kutloon hebt en dan wil je baas ook nog eens dat het een 1.6 diesel is want anders neukt di rupo jullie in de anus.

 

Kan de aankoop van een auto harder tegenvallen dat dit???

 

Idd, klotebus maar klotehandig om die verrekte kutjong in de te krijgen, dat kutloon valt wel mee en die 1.6diesel is niet het enigste wat VAA bepaald. Het is eerder die Co2 en waarde, en CO2 voor zo'n kutbus is best goed. 

 

Aankoop is het niet, eerder de bepaling van leaseprijs en daar is Renault goed in wegens belachelijke kortingen op cataloguswaarde. Je krijgt dus een goede leaseprijs maar een slechte VAA. Dus niet enkel door di rupo gepoept maar ook door renault.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een massief ding, heb je daar je vrachtwagenrijbewijs voor nodig? 

 

Het oude model lijkt me makkelijker om mee te manoeuvreren dan dit. 

 

Ik kan je geen ongelijk geven. Maar noem me 1 mooie bus? Die S-Max is OK, maar de opvolger staat aan de deur. Benieuwd naar de prijzen en CO2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, klotebus maar klotehandig om die verrekte kutjong in de te krijgen, dat kutloon valt wel mee en die 1.6diesel is niet het enigste wat VAA bepaald. Het is eerder die Co2 en waarde, en CO2 voor zo'n kutbus is best goed. 

 

Aankoop is het niet, eerder de bepaling van leaseprijs en daar is Renault goed in wegens belachelijke kortingen op cataloguswaarde. Je krijgt dus een goede leaseprijs maar een slechte VAA. Dus niet enkel door di rupo gepoept maar ook door renault.

stam + t

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je geen ongelijk geven. Maar noem me 1 mooie bus? Die S-Max is OK, maar de opvolger staat aan de deur. Benieuwd naar de prijzen en CO2.

Ik zeg nergens dat het lelijk is, verre van. Enkel lijkt het me enorm slopend om met zo'n ding rond te rijden omwille van zijn afmetingen. Ga daar maar eens de stad mee in en zet je in een parking wanneer het druk is. Dan rij je dat ding in de Schelde en pak je de tram de stad in. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is goed voor de lijn, de tram nemen.

 

Heb je een grote auto dan wil je een kleinere, heb je dan die kleinere mis je de ruimte van die grootte. Is allemaal de schuld van die verrekte kutjong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een Espace van 2007, de facelift dus, met momenteel zo'n 250.000km op de klok en wij hebben nog geen enkele onverwachte kost gehad.

Het enige dat even terug vervangen is geweest is de koppeling, maar dat is dan ook niet abnormaal met 3 verschillende bestuurders en zo'n km stand.

 

Welke motor?

 

Mijn ouders hebben een 1.9 dCi van 2007, met nu 180.000 km. Ook al 2 keer in Frankrijk in de garage gestaan denk ik :lol:

Verder is dat ding pokketraag, echt wel een kleine powerband. Maar m'n pa is er content van, heerlijk veel ruimte wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De Espace krijgt echt heel veel lovende commentaar van de pers, lijkt mij echt wel dé familiewagen van het moment.

 

Zeer ruim, zeer comfortabel, knap design, betrouwbaar en je hebt alle luxe die je maar wilt hebben.

 

Ik zou het wel weten, moest ik kinderen hebben. En het budget ervoor hebben  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben fan, alleen de motoren zijn dikke tegenvallers. Espace V6 was een super ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Espace krijgt echt heel veel lovende commentaar van de pers, lijkt mij echt wel dé familiewagen van het moment.

 

Zeer ruim, zeer comfortabel, knap design, betrouwbaar en je hebt alle luxe die je maar wilt hebben.

 

Ik zou het wel weten, moest ik kinderen hebben. En het budget ervoor hebben  :D

ah? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah? :D

 

Op zich zijn de Renaults niet onbetrouwbaarder dan de Duitse wagens. Integendeel. Qua motor en co minder ambras ermee dan al die pk brol met 3 cc van VAG en co. 

 

Generaties van rond 2000-2003 hadden wel last van de electronica doordat ze met hun "keycard" en zo te voorstrevend wouden zijn. Ondertussen zijn die dingen ook weer al redelijk betrouwbaar geworden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah? :D

Renault heeft zo zijn problemen gehad, maar is sinds 2007 een van de betrouwbaarste merken die er zijn. Qua betrouwbaarheid zou ik mij daar echt totaal geen zorgen rond maken.

Iets wat ik wel zou doen moest ik bij vag iets kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich zijn de Renaults niet onbetrouwbaarder dan de Duitse wagens. Integendeel. Qua motor en co minder ambras ermee dan al die pk brol met 3 cc van VAG en co. 

 

Generaties van rond 2000-2003 hadden wel last van de electronica doordat ze met hun "keycard" en zo te voorstrevend wouden zijn. Ondertussen zijn die dingen ook weer al redelijk betrouwbaar geworden.  

 

Er zijn Mercedessen met Renault blok waar je minder problemen mee hebt dan die met een Mercedes blok :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

er waren met de laguna en espace indertijd genoeg problemen met de motor en koppeling.

 

maar de 1.5dci in onze clio bolt al vrolijk 13j mee. wel nog maar 70K op zijn klok.

er waren natuurlijk veel vertegenwoordigers die met espace en laguna break reden, en die zijn waarschijnlijk ook niet echt de voorbeeldige chauffeurs qua respect voor de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn Mercedessen met Renault blok waar je minder problemen mee hebt dan die met een Mercedes blok :D

 

Stuur die info es door naar BMW :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Moet ge eens aan RRD vragen wat hij van de bakken denkt die achter de BMW 3.0d's worden gestoken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 'bakken' bedoel je versnellingsbakken? De ZF 6HP en 8HP?

Zeer betrouwbaar. Alleen moet je BMW niet geloven qua onderhoudsvereisten van die dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag als klant nochtans verwachten dat een bak of motor betrouwbaar is wanneer ik me aan de onderhoudsvereisten van de constructeur hou.

 

Bakken in de Range met BMW diesel bvb lopen naar het schijnt op 150-200K naar de filisteinen.

 

De video over de Espace hierboven, is ook wat bij het haar getrokken als "voorbeeld". Niemand weet hoe de wagen onderhouden werd, etc. Op een wagen van 360000km kan dat een serieus verschil maken.

Laat mij met een huidige Benz of BMW dat aantal kms doen en ik kan ook niet garanderen dat motor en versnellingsbak het gaan uithouden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom BMW van die ZF-bakken zegt dat ze nooit verse olie moeten krijgen, is me een raadsel. ZF zélf zegt het anders. En Audi, Jaguar, Land Rover e.d. die ze ook gebruiken, ook. En daar is er (ook) geen probleem. Er zal er af en toe wel 'es eentje breken, neem ik aan. Dat heb je met die steeds hoogtechnologischer dingen die (in R&D en in productie) steeds minder mogen kosten. Maar ik hoor bij Audi of Jaguar toch geen klaagzangen over 't feit dat die ZF zo onbetrouwbaar zou zijn?

 

(Heb video van Espace niet bekeken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom BMW van die ZF-bakken zegt dat ze nooit verse olie moeten krijgen, is me een raadsel. ZF zélf zegt het anders. En Audi, Jaguar, Land Rover e.d. die ze ook gebruiken, ook. En daar is er (ook) geen probleem. Er zal er af en toe wel 'es eentje breken, neem ik aan. Dat heb je met die steeds hoogtechnologischer dingen die (in R&D en in productie) steeds minder mogen kosten. Maar ik hoor bij Audi of Jaguar toch geen klaagzangen over 't feit dat die ZF zo onbetrouwbaar zou zijn?

 

(Heb video van Espace niet bekeken.)

 

Een boîte die geen oliewissel nodig heeft... :mellow:

 

Ze moeten me zelfs es uitleggen wat voordeel dat heeft. 200 Euro om de 100000km? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

No idea wat hen bezielt, op dat vlak.

 

ZF kapt er "long life" olie in.

BMW interpreteert dat als "ever life".

 

:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid