Ga naar inhoud

Renault Espace


walter

Aanbevolen berichten

Pff, dat zou rot zijn maar op het einde ook niet echt mijn probleem. Verder heb ik nooit problemen gehad met mijn Megane 2, Koleos en Megane 3. Ik heb die dingen wel nooit langer als 6 maanden gehad, dat helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder haar Espace staat ook probleemloos op 150.000km, maar dat is een 2007-model. Pre-facelift van vorige espace zou een lichte ramp zijn hoor je overal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder haar Espace staat ook probleemloos op 150.000km, maar dat is een 2007-model. Pre-facelift van vorige espace zou een lichte ramp zijn hoor je overal.

Wij kunnen er ook van meespreken (pre facelift): na 60 000 km al een nieuwe motor.

Paar km later nieuwe automatische versnellingsbak...

Elke zomer autovakantie naar frankrijk heeft ze in de locale Renault garage gestaan (7 keer). En skivakantie 2 keer. 

Miseriewagen. Trok voor geen meter op (2.2 dci automatic)

Enige pluspunt waren de grote ramen en het panoramisch dak.

Voorlopig 220 000 km, maar we denken dat het niet meer zo lang zal duren :P

 

Daarvoor hadden we het vorig model, hier waren we wel tevreden van.

Ging goed vooruit (v6 benzine).

Maar toen de automatische versnellingsbak het begeven had, is die ook naar een of ander Oostblokland vertrokken.

 

De nieuwe Espace wordt niet meer overwogen. Ook omdat onze vertrouwde  Renault garage net failliet gegaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nonkel heeft 4 espaces op 12 jaar (1998, 2001, 2004 en een 2007)versleten zonder noemenswaardige problemen, 2 keer 2.0 16V en 2 keer 3.0 V6 dci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een Espace van 2007, de facelift dus, met momenteel zo'n 250.000km op de klok en wij hebben nog geen enkele onverwachte kost gehad.

Het enige dat even terug vervangen is geweest is de koppeling, maar dat is dan ook niet abnormaal met 3 verschillende bestuurders en zo'n km stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kunnen er ook van meespreken (pre facelift): na 60 000 km al een nieuwe motor.

Paar km later nieuwe automatische versnellingsbak...

Elke zomer autovakantie naar frankrijk heeft ze in de locale Renault garage gestaan (7 keer). En skivakantie 2 keer. 

Miseriewagen. Trok voor geen meter op (2.2 dci automatic)

Enige pluspunt waren de grote ramen en het panoramisch dak.

Voorlopig 220 000 km, maar we denken dat het niet meer zo lang zal duren :P

 

Daarvoor hadden we het vorig model, hier waren we wel tevreden van.

Ging goed vooruit (v6 benzine).

Maar toen de automatische versnellingsbak het begeven had, is die ook naar een of ander Oostblokland vertrokken.

 

De nieuwe Espace wordt niet meer overwogen. Ook omdat onze vertrouwde  Renault garage net failliet gegaan is.

Herkenbaar!

 

Zelfde motorisatie gehad (2.2dci automaat). Ook een 5-tal keer moeten laten depanneren na vertrek vakantie. Turbo vervangen, vervolgens heel de motor moeten laten reviseren en nog wel wat prullen gehad.

 

Vond dat best een aangename auto op de goede momenten (comfort/ruimte/interieur), maar de betrouwbaarheid lag laag, en de running costs bijgevolg heel hoog.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Running cost is niet mijn probleem, betrouwbaarheid kan wel tot frustraties leiden maar daar is de europese assistance voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Running cost is niet mijn probleem, betrouwbaarheid kan wel tot frustraties leiden maar daar is de europese assistance voor. 

Mja.

 

Zo'n espace is van het gevoelige type, die valt altijd in panne als hij een lange reis voor de boeg heeft. Maar dan wel pas na +200km, dus als je je dan moet laten depanneren, terug naar huis, andere auto nemen etc., ben je ook wel ruim een halve dag kwijt.

 

Maar zoals hierboven al staat, van de FL veel minder negatieve verhalen gehoord, ik denk dat die 2.0dci ook al een serieuze stap vooruit was tov. de 2.2dci.

 

Heb zelf ooit nog eens met een Espace van de derde generatie gereden, 2.0 16v op gas. Kist had over de 700k km op de teller, toch wel erg respectabel. Maar ik kende de eigenaar niet, dus geen idee wat er al allemaal aan gebeurd was over die km's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes onderwerpt de Espace nu toch aan strenge kwaliteit controles, dacht gelezen te hebben dat hij anders nu al op de markt zou zijn, doch afgekeurd door mercedes op enkele punten.

 

Hopelijk doen ze het vanf de eerste keer goed dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes onderwerpt de Espace nu toch aan strenge kwaliteit controles, dacht gelezen te hebben dat hij anders nu al op de markt zou zijn, doch afgekeurd door mercedes op enkele punten.

Hopelijk doen ze het vanf de eerste keer goed dus ;)

Dus Renault wordt gecontroleerd door Mercedes? Maw de samenwerking gaat verder dan wat onderdelen in Mercedessen bouwen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eigenlijk te weinig een 1.6 in zo'n zware auto, vond een 1.6 in een Octavia al te weinig. Zal mijn mind-set moeten aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.6 van 130 pk heeft een max. koppel van 320Nm. Da's toch niet zó weinig voor een 1.6. Mijn Touran moet het alleszins met minder stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.6 van 130 pk heeft een max. koppel van 320Nm. Da's toch niet zó weinig voor een 1.6. Mijn Touran moet het alleszins met minder stellen.

 

Maximum ja, maar hoe zit het met het verloop? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je zo een klote bus kopen van je vrouw, is het ook nog een renault omdat je een kutloon hebt en dan wil je baas ook nog eens dat het een 1.6 diesel is want anders neukt di rupo jullie in de anus.

 

Kan de aankoop van een auto harder tegenvallen dat dit???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een massief ding, heb je daar je vrachtwagenrijbewijs voor nodig? 

 

Het oude model lijkt me makkelijker om mee te manoeuvreren dan dit. 

 

De buitenmaten zijn nochtans hetzelfde gebleven.

Ziet er gewoon wat massiever uit doordat ze het raamoppervlak verkleind hebben en de voorkant hebben opgetrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buitenmaten zijn nochtans hetzelfde gebleven.

Ziet er gewoon wat massiever uit doordat ze het raamoppervlak verkleind hebben en de voorkant hebben opgetrokken.

Wat trouwens niet zo slecht is.

 

Ik heb deze week nog zo'n 100km snelweg gereden met onze Espace en die zijn voorruit word gigantisch snel vuil door de 'kleine' voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid