Ga naar inhoud

Zoute Grand Prix


Alexanderr

Aanbevolen berichten

Dit jaar de vijfde editie van de Zoute Grand Prix, en het belooft weer de moeite te worden!

 

www.zoutegrandprix.be

 

 

 

Donderdag 9/10/2014

 

- Zoute Top Marques (7h30-0h)

 

- Zoute Rally

  • Technische controle (9h - 17h)

  • Preview Cocktail Zoute Sale by Bonham's (17h - 19h)


- Zoute Sale by Bonham's

  • Expositie (10h - 17h)

  • Preview Cocktail Zoute Sale by Bonham's (17h - 19h)


 

 

Vrijdag 10/10/2014

 

- Zoute Top Marques (7h30 - 0h)

 

- Zoute Rally

  • Start @ Zoute Driver's Club (8h30 - 11h)

  • The flying quarter mile (15h - 18h)

  • Aankomst @ Albertplein (16h - 18h)


- Zoute Sale by Bonham's

  • Expositie (10h - 17h)

  • Veiling (18h - 21h)


 

 

Zaterdag 11/10/2014

 

- Zoute Top Marques (7h30 - 0h)

 

- Zoute Expo (9h - 20h)

 

- Zoute Rally

  • Start @ Zoute Driver's Club (8h30 - 11h)

  • Aankomst @ Albertplein (16h - 18h30)


- Zoute Concours d'élégance

  • Arrival Cars (8h - 11h)

  • Preview en keuring (12h - 18h)


 

 

Zondag 12/10/2014

 

 

- Zoute Top Marques (7h30 - 0h)

 

- Zoute Expo (9h - 20h)

 

- Zoute GT Tour

  • Start @ Zoute Driver's Club (9h45 - 10h45)

  • Zoute GT Sprint (11h45 - 12h30)

  • Aankomst @ Albertplein (12h30 - 13h30)


- Zoute Concours d'élégance

  • Arrival Cars (8h30 - 9h30)

  • Preview en keuring (9h30 - 15h)

  • Prijsuitreiking (12h30 - 16h)

  • Presentatie wagens @ Albertplein (16h - 17h)


 

 

 

 

 

EA-08-0006.jpg?type=resize&w=536

 

 

EA-20-0160.jpg?type=resize&w=536

 

 

EA-13-0008.jpg?type=resize&w=536

 

 

EA-23-0003.jpg?type=resize&w=536

 

 

Lennen_Descamps---527_1.jpg?type=resize&

 

 

Lennen-Descamps---715_1.jpg?type=resize&

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ligt de estimate van die 911 cabriolet zo laag. Dat is toch een origineel prototype van Porsche zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ligt de estimate van die 911 cabriolet zo laag. Dat is toch een origineel prototype van Porsche zelf?

 

Dit staat in de beschrijving: 

 

Porsche decided not to bring the 911 cabriolet model into series production and the six prototypes were rebuilt to Targa specification and sold on. This is one of the six cars, though it should be noted that its history has not been officially confirmed by the factory.

 

Ik vermoed dat hierdoor de estimate aan de lage kant is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gelezen in de goodwood newsletter dat oa de F40 van Mansell in de veiling te koop wordt aangeboden :

 

http://grrc.goodwood.com/road/news/nigel-mansells-f40-comes-market-tempted

 

Heb ik eens gezien op een event in NL, eigenaar reed hem van de trailer af en trok dan meteen even op ijskoude motor vol door in eerste vitesse! :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat in de beschrijving:

Ik vermoed dat hierdoor de estimate aan de lage kant is?

zulke fratsen heb je dus niet bij RM of gooding hé. Daar moet de historie tot in de puntjes kloppen of die wordt niet geveild. Doen ze puur om achteraf geen rechtzaak aan hun broek te hebben, 'muricans wette wel...
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 concours dit jaar?

 

Nein, omwille van de grote opkomst is er besloten om de expositie van de concours al op zaterdag te starten, volgens ik gelezen heb in hun magazine!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke dagen/evenementen raad je aan?

 

De quarter mile of GT Sprint in de Ursellaan zijn absoluut de moeite!

 

Ik rij zondag zelf de GT Tour mee en ga zeker naar de veiling, is toch een uniek event vind ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de veiling zomaar bijwonen? Mijn vader en ik willen graag eens kijken/sfeer opsnuiven.

een catalogus geeft jou toegang voor 2 personen. Anders een toegangsprijs.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Derek Bell, de legendarische F1 autocoureur die in een latere carrière onder andere vijf keer het hoogste schavotje mocht beklimmen als overwinnaar van de 24 uur van Le Mans, komt opnieuw naar het ZOUTE  GRAND PRIX® weekend met een flinke brok Britse autogeschiedenis.

 

 

img2.jpg

 

 

Derek Bell zal voor Bentley deelnemen aan de ZOUTE  RALLY® met de absoluut unieke Bentley “Old Number One”. Deze wagen werd in 1929 gebouwd en won in 1930 de 24 uur van Le Mans. Na heel wat juridisch getouwtrek of het nu wel of niet de originele “Old Number One” betrof, bevestigde het Britse Hooggerechtshof in 1990 dat deze wagen inderdaad de authentieke “Old Number One” is, dezelfde waarmee Derek Bell in Knokke-Heist mee rond zal rijden.
In 1989 wou toenmalig eigenaar Edward Hubbard de auto die geschat was op 10 miljoen Britse pond gebruiken als overnamefinanciering voor een ander Brits automerk, Scimitar. De eigenaars van Scimitar trokken de authenticiteit van de wagen en dus ook zijn waarde in twijfel. Na een vrij lange juridische procedure besliste het Britse Hooggerechtshof dat het hier wel degelijk om de authentieke “Old Number One” gaat. Een wijze beslissing, gezien toch de vele expertengetuigenissen, speurwerk en overvloedig bewijsmateriaal. Een beslissing die ook het historisch patrimonium van Bentley verder veilig stelt voor de toekomst. En daar kan u als toeschouwer zomaar van genieten, tijdens de komende
ZOUTE  RALLY®.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk droog weer inderdaad, lijkt me handigst om met de moto in Knokke rond te rijden dan. Programma kan ik niet downloaden, dode link...

Link naar reactie
Delen op andere sites

een catalogus geeft jou toegang voor 2 personen. Anders een toegangsprijs.

En dat kost hoeveel? Gewoon aan ingang te betalen of opvoorhand bestellen of? Nog nooit gedaan, maar lijkt me wel eens de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat kost hoeveel? Gewoon aan ingang te betalen of opvoorhand bestellen of? Nog nooit gedaan, maar lijkt me wel eens de moeite!

Geen idee, enkel nog maar met catalogus binnen geweest... Zeker eens de moeite waard om te doen iig... Er hangt serieus wat elektriciteit in de lucht als het erom begint te spannen... Neem wel enkel de leuke loten, anders wordt het het snel saai en langdradig ook, dunne lijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de zoute gp een stuk meegereden. Ik heb nog nooit zo'n bende knoeiers samen gezien :D

Echt verschrikkelijk. Er gaan auto's sneuvelen vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid