Ga naar inhoud

Audi Q7


JanC

Aanbevolen berichten

1 uur terug, The Swede zei:

Ge hebt gelijk, De mijne is nog geen jaar oud en de vers bladert er al af :(

breng hem even binnen, ik zal een nieuw versje voorlezen dan.

dit is een voorsmaakje:

Het is een feit,

dat een geit,

als ze schijt,

haar benen sprijd.

*diepe buiging*

 

(stuur eens een foto, dan bestel ik een andere tegen dat je terug in het land bent 😉 )

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

breng hem even binnen, ik zal een nieuw versje voorlezen dan.

dit is een voorsmaakje:

Het is een feit,

dat een geit,

als ze schijt,

haar benen spreid.

*diepe buiging*

 

(stuur eens een foto, dan bestel ik een andere tegen dat je terug in het land bent 😉 )

zat een serieuze kemel in, maar kan niet aanpassen. (voor er reactie op komt. :D )

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

https://www.groenlicht.be/2022/02/05/audi-q7-tfsi-e-en-q8-tfsi-e-plug-in-hybrides-krijgen-grotere-batterij-2022/

Quote

Audi maakt de Q7 TFSI e en Q8 TFSI e plug-in hybrides fiscaal (véél) interessanter met een grotere batterijcapaciteit.

Goed nieuws voor de liefhebbers van (peperdure) luxueuze SUV’s met een “zuinige” aandrijflijn. Dankzij extra batterijcapaciteit wordt de Audi Q7 TFSI e plug-in hybride (inclusief Q8 TFSI e evenknie) een pak interessanter. Zeker fiscaal gezien aangezien de CO2 uitstoot nu onder de magische (en allesbepalende) grens van 50 g/km duikt!

Met de 14,4 kWh (17,9 kWh bruto) lithium-ion accupack stijgt het zuiver elektrisch rijbereik tot ongeveer 50 à 55 km. Tevens zakt het gemiddelde verbruik zonder aan prestaties te boeten. Daarvoor staat er nog steeds een 3.0-liter V6 benzinemotor met 8-traps automaat, elektromotor en vierwielaandrijving paraat. In de 55 TFSI e resulteert dat in 381 pk / 600 Nm, de 60 TFSI e is maar liefst 462 pk / 700 Nm sterk!

Beide Q7 PHEV uitvoeringen blijven onder de 50 g/km CO2 uitstoot, in het geval van de lifestyle Q8 is dat enkel het geval met de 55 TFSI e “instapper”. Opgelet: wie zich laat verleiden tot bepaalde (leuke) opties zal de CO2 uitstoot ook zien toenemen.

Of deze nieuwigheden ook invloed hebben op de aankoopprijs is niet direct duidelijk. Wanneer de eerste exemplaren geleverd zullen worden evenmin. Geïnteresseerden nemen daarvoor best contact op met de lokale Audi verdeelpunten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, dragonfly zei:

Begint aan zijn 2de leven. Vanaf 2026 normaal nog enkel EV.

Moh

Ik blijf het qua exterieur looks wel een razend knappe auto vinden. Knapper dan de X5

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Stancke zei:

Ik blijf het qua exterieur looks wel een razend knappe auto vinden. Knapper dan de X5

Ik ook omdat het wat sportiever oogt maar irl kan uiteraard anders zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

2e facelift, model wordt nog wat gerokken tot Audi z'n zaakjes op orde heeft

 

 

Voor mij mag een SQ7 zo komen:

screenshot-ihres-autos(1).thumb.jpg.faf25cbc7bef69c40b60879bcebc178b.jpg

screenshot-ihres-autos.thumb.jpg.2a7428f9a7dd0f9904184ff31d87e605.jpg

screenshot-ihres-autos(2).thumb.jpg.c48fb175704b7940bc70c40efffb3067.jpg

screenshot-ihres-autos(3).thumb.jpg.7ccdb0a8d190f69d18d5146de2fcae4e.jpg

screenshot-ihres-autos(4).thumb.jpg.c8e16006fad28e15a7fccf216c1e28f3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Phil zei:

Ah er bestaat toch een topic. Hoe komt het dat ik dit met de zoekfunctie niet vind? 🧐 @dragonfly

Op Q7 gezocht? Zoektermen moeten minstens 3 karakters hebben, vermoed ik.
Ik zocht op 'Audi' in de titel van topics in dit forumdeel en heb dan door alle treffers gescrold tot ik dit topic vond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, JanC zei:

Gebrek aan een fiscaal interessante versie, of voldoet die 55 TFSI e wél aan de voorwaarden?

Dacht het wel maar te laat op de markt gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Stancke zei:

Dacht het wel maar te laat op de markt gekomen

Te laat op de markt zou ik niet zeggen. Eerder te laat fl gekregen qua looks. Want de 3.0d e-tron was steeds de beste van tests. Verbruik,  afstand,  hij was overal de beste, maar de looks zijn ondertussen ook al van 2015. Waar de x5 of gle al meer fl´en gehad heeft. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/2/2024 om 22:33, tuscani zei:

Te laat op de markt zou ik niet zeggen. Eerder te laat fl gekregen qua looks. Want de 3.0d e-tron was steeds de beste van tests. Verbruik,  afstand,  hij was overal de beste, maar de looks zijn ondertussen ook al van 2015. Waar de x5 of gle al meer fl´en gehad heeft. 

Het was (en is) in de fond gewoon een lompe auto. De facelift verhelpt daar niet veel aan.
Ondertussen zijn we de gigantisch hard gestegen lompigheid en opzichtigheid "gewoon", dus malen we er zo veel niet meer om.
En mensen die eerder de "klassieke" styling genegen zijn, zullen nu méér sympathie voor de (toch al oude) Q7 hebben omdat die nog zo klassiek gestyled is.

De zespitter diesel e-tron had wel z'n verkoop, maar daarna is 't helemaal in elkaar gestuikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid