Ga naar inhoud

Druppelladers: waar op te letten?


Rabbit

Aanbevolen berichten

@@Rabbit http://www.amazon.de/gp/product/B00DEID79G/ref=pe_396741_60536431_em_1p_0_ti

 

Wel geen idee of daar nog verzendkosten bijkomen.

 

Bedankt voor de tip! Ik geef het door aan de kerstman!

 

Ondertussen al een platte batterij gehad :P

 

idd ik heb er mijn batterij op de P mee kapot gemaakt

2 cellen waren uitgekookt

Sommige modellen hebben 2 tangen om direct op de batterij te zetten en een sigarenstekker en dat is wel handig

 

Ook bedankt voor de tip. Ik ging in juni een kapotte batterij gehad hebben  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Ctek is een goeie keuze.

Hang je auto er echter geen maanden aan een stuk aan. Regelmatig afkoppelen in dat geval of je kan je batterij kapot koken.

 

Waarom zou je dat ook maanden aan een stuk aan een accu hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je bv je voertuig in de winter niet gebruikt en ergens in een stalling hebt staan?

 

Als je dat een week ofzo alvorens je denkt die auto van stalling te halen, zal die wel voldoende opgeladen zijn.

 

Heb zonet die ctek MXS 5.0 besteld via amazon.de.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat een week ofzo alvorens je denkt die auto van stalling te halen, zal die wel voldoende opgeladen zijn.

Als je je batterij niet afkoppelt en die gaat volledig plat (en dat doet ze in quasi elke moderne auto als je die een paar maand niet gebruikt) is je batterij naar de vaantjes. Eens volledig plat zal ze nooit nog de capaciteit hebben die ze ervoor had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar 72€ voor betaald, in de lokale autopartswinkel.

Ook een 5A CTEK, ziet er mij dezelfde uit maar weet de juiste benaming niet vanbuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Rabbit; al aangekocht?

ik plan me ook zo'n MXS 5 aan te kopen, doch vraag me af of de mogelijkheid voor laden via sigarettenaansteker een meerwaarde is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste bericht op Autominded.

 

Gisteren heb ik de CTEK MSX 5.0 gekocht. Ik ben curieus hoe dit ding werkt. Ik ging naar de autoshop, kocht een druppellader en wist nog niet eens dat ik met een topmerk thuiskwam. :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je zo een druppellader voor een wagen en een moto gebruiken? Sorry, maar ik heb daar echt geen kennis van :lolz: Moest ik die ook kunnen gebruiken voor mijn moto heb ik ook wel interesse eventueel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je zo een druppellader voor een wagen en een moto gebruiken? Sorry, maar ik heb daar echt geen kennis van :lolz: Moest ik die ook kunnen gebruiken voor mijn moto heb ik ook wel interesse eventueel :)

Ja, de MXS5 heeft zelfs een "speciale" modus voor motobatterijtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid