Ga naar inhoud

Druppelladers: waar op te letten?


Rabbit

Aanbevolen berichten

Nogmaals bedankt aan @@Wax-it.be en @@Simoni voor de snelle afhandeling.

Vandaag terug bij m'n vader en aan de M3 gekoppeld.

3je8kyL.jpg

Het was precies nodig want er kwam niets meer uit. Zelfs het ruitje die normaal lichtjes naar beneden moet gaan bij openen van de deur werkte niet meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar sta je dan als het plots 8 graden is en volle bak zon. 'k zal even de M3 nemen... of toch niet. 

God zal het u lonen Benoit!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien volledig leeg gelopen heb ik gekozen voor het reconditioneringsprogramma.

 

Benieuwd wat het gaat brengen want stap 3 heeft lang geduurd
Echter wel al terug in gang kunnen brengen en dus reeds aan 80% maw.

Nu stap 4 ah doorlopen tot 100%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, m'n vader heeft hem blijkbaar gisteren uitgetrokken om 24u bij stap 6 (de reconditionering) :fp:

 

Voor de toekomst: laat ik hem er best aanhangen als we de M3 niet rijden, of raden jullie af om hem constant te laten bijladen (lets say; 2 weken eraan laten hangen bv)?

 

Want ik herinner me vaag een probleem bij porsche van overladen of dergelijke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog het volgende weergevonden.

 

Dilemma: altijd aangesloten laten?

De fabrikant van de acculader geeft duidelijk aan dat het aan te raden is de acculader altijd aangesloten te laten. Echter diverse fabrikanten van accu’s zijn hier niet helemaal mee eens. 
De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden, daarom raden wij aan de acculader af en toe geheel te ontkoppelen, natuurlijk alleen indien het mogelijk is. Over het algemeen is het aan te raden de accu twee weken te laden en vervolgens vier weken niet te laden. Bij een Optima accu is het aan te raden om de accu twee weken te laden en vervolgens gedurende 5 maanden te laten staan. Een Optima accu mag dan ook in de vorst staan. 
Indien u dit toepast, let dan op dat u de acculader geheel loskoppelt en zorg dat u de accu geheel los maakt van alle verbruikers. Tevens mag de accuspanning nooit onder de 12,5 volt zakken.

ctek-automerken-porsche-acculader-2.jpg

 

ctek-automerken-porsche-acculader-3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen vertelt dus zijn verhaal (logisch). Uiteindelijk zal het allemaal zoveel niet schelen denk ik. 

In mijn ogen is een druppellader gemaakt om er voor te zorgen dat de batterij niet overladen is, niet? 

Anderzijds, als je die lader 3 weken afkoppelt zal de batterij normaal niet leeg zijn.

Of, een batterij zal eerder stuk gaan van volledig leeg te lopen, dan van "overladen" te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij stoort het om steeds die pool terug vast te moeten zetten, uw presets kwijt te zijn, klokje terug moeten instellen, BC die gereset is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij stoort het om steeds die pool terug vast te moeten zetten, uw presets kwijt te zijn, klokje terug moeten instellen, BC die gereset is...

 

Je haalt er uw accu elke keer uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw lijstje (aanvullen indien interesse)  :)


 


- Rabbit 


- Vicious (2)


- Frekkel (2)


- Polle Petrol


-...


 


Even een aanvulling gedaan. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt er uw accu elke keer uit?

 

Nenee! Gewoon de klem losmaken (als ik het niet vergeet).

Laatst hing er zo een speelgoedlader aan van 0.5 Ah. Geef dat ding een week de tijd en 't komt ook in orde, maar 't blijft wel laden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw lijstje (aanvullen indien interesse) :)[/font][/color]

- Rabbit

- Vicious (2)

- Frekkel (2)

- Polle Petrol

- Gixxer

Dat zijn er dan 7. [emoji3]

 

Nog eentje en ik kan ze al bestellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel er al twee, maar jij kan duidelijk nog een reserve gebruiken ;)

Heb nog een optimate als reserve. [emoji6]

Eens ze besteld zijn zullen er nog kandidaten opduiken.

Zo is het altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid