Ga naar inhoud

Porsche 991 GT3 RS


Gast

Aanbevolen berichten

In belgie niet meer sinds Q3/14 dacht ik ... In Duitsland nog tot productie april tegengekomen.

Ze gaan in elk geval niet veel in prijs zakken, t is allemaal zeer exclusief (= weinig van gebouwd) speelgoed ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GT3 is zo'n dik machien. Na de testrit van vorig jaar kan ik dat geluid van de motor tussen 8000 en 9000 toeren niet meer uit m'n hoofd zetten. Waanzin...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we wel allemaal zagen dat hij enkel met pdk komt, maar tis blijkbaar toch niet zo een probleem.

Er zijn veel patsers met veel geld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt he  :inlove:

 

 

Maar nog meer een onbereikbare droom  :(

Stel dat het wel kan........

Wat zou je daar dan mee gaan doen? Verkeersdrempels schrapen op weg naar de club of Knokke :D?

 

Ik vind het ook een auto die zwaar de max is en sta er zot van, maar als je dan realist wil zijn dan is die voor zijn gebruik crazy duur, alleen voor de happy few. Het gebruik is vooral circuit.

 

Persoonlijk zou ik nooit alles kunnen inzetten op zo een wagen, met de ervaring die ik heb.

 

Maar anderzijds zijn er genoeg mensen die genieten van het hebben van...... een paar keer per jaar uithalen voor een ritje en wat foto's en genieten van het eigenaarsschap.

 

Er is wel een andere interessant fenomeen dat stilaan serieus te nemen is. Dit soort wagen krijgen beleggingseigenschappen. Gespreid over 15 jaar kan je er mogelijk een mooi rendement op scoren. Wederom: als je er niet te veel mee rijdt, of zelfs helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar anderzijds zijn er genoeg mensen die genieten van het hebben van......

Vooral dit

Zou meer dan een droom zijn moest ik zoiets in mijn bezit hebben.

Ik zal mij wel content stellen binnen een paar jaar met +5j oude 997 Targa of 2/4S. Liefst in een flashy kleurke [emoji14]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat (nog) niet dat genieten van het hebben van. Ik wil rijden, rijden, rijden.

 

Liever in iets goedkopers leuk dan. Ipv het bezitten en niet rijden, dan word ik zot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden rijden rijden zoals jij bedoelt Jokke (dus veel circuit denk ik) is een hobby die ik mij jammer genoeg niet meer kan permitteren. Buiten eens een occasionele trackday.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden rijden rijden zoals jij bedoelt Jokke (dus veel circuit denk ik) is een hobby die ik mij jammer genoeg niet meer kan permitteren. Buiten eens een occasionele trackday.

 

In een Toyota GT86 wellicht wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een GT86 is nu eens een auto die mij zeer weinig zegt kwa het hebben van zo een car.

 

Dat snap ik, maar dat is wel het punt wat Jokke maakt. Als je het rijden het belangrijkste vindt kies je een auto in functie van die gestelde prioriteit ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden rijden rijden zoals jij bedoelt Jokke (dus veel circuit denk ik) is een hobby die ik mij jammer genoeg niet meer kan permitteren. Buiten eens een occasionele trackday.

Nee rijden rijden rijden is niet per definitie circuit. Dat is blijkbaar een etiket dat ik meekrijg omdat het nu eenmaal ook een hobby van me is. Maar rijden is meer dan dat,dat is een mindset en heeft niets met het niet kunnen betalen van circuit te maken. Trouwens ook dat kan je als uitvlucht vlug counteren indien gewenst........ met uw Elise gaan tracken was of is heus niet enorm duur.  

 

Ik moet een keer of drie naar Zwitserland tijdens de niet wintermaanden. Ik kies dan met opzet een route door de Vogezen en de Jura. Dat is ook genieten, en geen beetje.

 

In mei rijd ik met de madamme naar hier: http://www.google.be/maps/place/Hotel+Il+Pellicano/@42.373562,11.18828,11z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xafd7739b8b913e7b

 

Toch ook een serieus afstandje en dat gaat ook niet allemaal over autosnelweg zijn, dat verzeker ik je.

 

En dan vergeet ik nog de 50.000 kms die ik voor de rest afleg. Rijden en genieten is een mindset en telkens ik dat met een sportwagen doe stap ik echt met de glimlach uit itt wanneer ik met mijn camionette onderweg ben.

 

Trouwens betreft dat rijden ontdek ik vandaag (ook dankzij Waze) hoe leuk het is files te omzeilen door leuke binnenbanen te nemen, met als voordeel dat ik ook nog eens sneller ter plaatse ben.

 

Wij beseffen dat niet meer he. Maar geven een GPS bestemming in en rijden blindelings dat ding achterna, met als gevolg drukke banen en files.

 

Geloof je me als ik zeg dat voor die bestemming Zwitserland ik gemiddeld sneller ben dan de collega's die via de autostrade rijden?  Maar we dwalen af, het ging er me om dat we kunnen dromen van zulke auto, maar stel dat je eventueel het geld er voor hebt.

 

Dan is kopen en rijden nog iets anders.............. ik heb het meegemaakt he een auto die me zoveel kost in running kms dat het rijplezier of plezier van bezit gewoon teniet deed. Als ik naar een auto kijk doe ik dat ook zo. 

 

En dan is de Cayman GT4 voor mij een veeeeeeeeeeel grotere waaauw dan dit. 

 

Maar dat is natuurlijk een soort van praktisch denken. Ik doe mee met de hoop dat dit een schitterende wagen is en ik dit liever bezit dan eender welke model moderne Ferrari (en dat meen ik dan nog eens ook :D). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Elise mocht ik nooit weg gedaan hebben klopt. Heb het al meermaals verteld, maar ik heb mijn M3 gekocht toen ik mij een M3 kon permitteren ivm taks/onderhoud/benzine enz... nu is die de nougabollen waard dus ben ik bijna "verplicht" om hem bij te houden. Gelukkig tovert hij nog altijd een dikke smile op mijn totje als ik ermee rij. Zelfs als ik hem gewoon in mijn garage zie staan. Ivm filerijden is dit ook iets wat ik zelden doe, vorig jaar/zomer 3 roadtrips gedaan naar de Moezelstreek met de M3 en dan geniet ik er nog meer van. Liefst zouden we dit veel meer doen hoor, deze week bv naar het zuiden rijden en daar rondknallen zou mij een zeer gelukkig man maken, maar door gekende omstandigheden kunnen we dit voorlopig ook niet meer doen, en dit doet ons ook wel pijn. Ma bon alles komt goed zegt men altijd....

Blijven duimen dus en verder dromen van knappe auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet dat als je een 4.0 V8 in je garage hebt staan, dat je een speelgoedautootje met een 1.8 4cilindertje mist. (buiten het financiële aspect)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In belgie niet meer sinds Q3/14 dacht ik ... In Duitsland nog tot productie april tegengekomen.

Ze gaan in elk geval niet veel in prijs zakken, t is allemaal zeer exclusief (= weinig van gebouwd) speelgoed ...

 

Waarom uitverkocht? De RS zou Euro 6 zijn (dus geen beperkte productietijd?) en er is geen sprake van gelimiteerde oplage? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet dat als je een 4.0 V8 in je garage hebt staan, dat je een speelgoedautootje met een 1.8 4cilindertje mist. (buiten het financiële aspect)

Dat is omdat je het niet snapt idd :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet dat als je een 4.0 V8 in je garage hebt staan, dat je een speelgoedautootje met een 1.8 4cilindertje mist. (buiten het financiële aspect)

 

Ga eens met beide rijden in de Ardennen of in Zeeland, dan ga je dat wel begrijpen. Een auto is meer dan een motor alleen

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet dat als je een 4.0 V8 in je garage hebt staan, dat je een speelgoedautootje met een 1.8 4cilindertje mist. (buiten het financiële aspect)

 

Als stoplichtsprintjes het nec plus ultra zijn van beleving dan snap ik je uitspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid