Ga naar inhoud

2015 Dodge Viper ACR


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Citaat

Of course the rain stopped AFTER the Vipers' private hour had finished. Now they're back out in the normal industry traffic... no laptiming allowed... 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ir_fuel:

Ik stel me toch vragen bij de bandenkeuze ....

Weet niet meer waar maar dacht gelezen te hebben dat Michelin geen banden heeft voor deze kar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, dragonfly said:

Weet niet meer waar maar dacht gelezen te hebben dat Michelin geen banden heeft voor deze kar?

Kumho sponsort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

The Vipers will do some more testing this week, and the boys will return next month for another crack at the record.

But what will the record be by then? A month is a long time at the Nürburgring...

foto van Nürburgring Bridge To Gantry.

 

Citaat

A quick update from the Viper team I’ve been reporting on this week. After the tragedy of Monday’s 1-hour session being rained off, the guys managed to get a single clear lap today, with no rain.

And on that single lap, Dominik Farnbacher took the road-legal, bone-stock Viper ACR Extreme around the Nordschleife in 7m03s, according to this facebook post:

Citaat

Day 8: After being here 8 days, we got our first lap today. The ACR-E turned at 7:03.45, right out of the box, which is either the second or third fastest production car lap ever recorded at The Ring, depending on whether you believe that the Lamborghini actually turned a 6:51 with no witnesses and irregularities in their video. We are supposed to get a second lap tomorrow, but it's difficult to be assured of anything until it actually happens. If it rains, we're once again sidelined. Dominik reports that he feels that there is a sub 7:00 lap in the car. Trust me when I say that we are doing everything that we can. If we were to return in August, we would need to crowdfund at least another $50,000 for the unplanned expenses. I'm interested in how the Viper Nation feels about that. By the way, "Road & Track" was blown away. I would say they "get it."

Dominik also said there’s more to come, with a sub-7 being possible. If the weather holds, we might even see another run tomorrow before the public session begins around 1730.

BTG-2806.jpg

 

http://www.bridgetogantry.com/viper-acr-e-reports-7m03s-still-warming-up/

aangepast door fuxhound
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem.

Al moet ik toch een 'mjah...' kwijt als ik zie dat dat een 'productie-auto' is. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 991 RSR kan je au fond ook 'van de showroom vloer' kopen.

Ik weet wat je bedoelt en ik betwist dat niet, maar toch ... vind ik het erg ver gaan. 't Ding kan je zelfs niet eens in België officieel op de openbare weg inschrijven, een GT3 RS nog wél.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei gTa:

't Ding kan je zelfs niet eens in België officieel op de openbare weg inschrijven, een GT3 RS nog wél.

België, het land waar je met een gammele aanhangwagen 120km/h mag rijden maar een sportwagen niet door de keuring geraakt :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, dragonfly said:

België, het land waar je met een gammele aanhangwagen 120km/h mag rijden maar een sportwagen niet door de keuring geraakt :lolz: 

Vrienden van mijn ouders zijn ooit afgekeurd met hun ML63 voor hun sportuitlaat die dan ook veel te luid was, dat ding was gewoon stock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Een 991 RSR kan je au fond ook 'van de showroom vloer' kopen.

Nee dat kan je niet :)

 

2 hours ago, gTa said:

't Ding kan je zelfs niet eens in België officieel op de openbare weg inschrijven, een GT3 RS nog wél.

Het ding is dan ook nooit officieel geimporteerd geweest in Europa. Is een Ford Mustang GT350R dan ook geen productie auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen AM-lid die dat gaat kopen. So who cares? 

Feit dat het een Amerikaanse kist is, zet hem bij mij al direct buitenspel. Moet geen yanks. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei The Swede:

Geen AM-lid die dat gaat kopen. So who cares? 

Feit dat het een Amerikaanse kist is, zet hem bij mij al direct buitenspel. Moet geen yanks. 

 

Ok bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moest ge niet noteren. Altijd al een hekel gehad aan Amerikanen. (autos en bevolking).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige sorteermethode. Amerikaan, hup, geklasseerd. Ik steek daar wat meer variatie in om het interessant te houden. Bv op dagen met een R in heb ik een hekel aan Fransen, en op dinsdag aan Fransen met een BMW. Porscherijders komen de hele week aan de beurt maar het hangt af van het model. Cayenne op woensdag, alle 4WD in het weekend.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog de eerste auto vinden bij de yanks waar ik vsn denk "wow, geniaal stukje technologie". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei The Swede:

Ik moet nog de eerste auto vinden bij de yanks waar ik vsn denk "wow, geniaal stukje technologie". 

Moet dat om een leuke auto te hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei The Swede:

Ik moet nog de eerste auto vinden bij de yanks waar ik vsn denk "wow, geniaal stukje technologie". 

Tijd om uw kennis te updaten.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Here is the official in-car video, unedited, from 7/26/17. It is of Dominik Farnbacher driving a 2017 Viper ACR-Extreme lapping the Nordschleife at Nurburgring. The official time is 7:03.45.
Fastest American-Made Production Car Lap
Fastest RWD Production Car Lap
Fastest Manual Gearbox Production Car Lap
Thank you to Viper Nation, Kumho Tire USA, Kumho Tire Europe GmbH, PREFIX, ViperExchange, BJ Motors, Fox Production Films & everyone involved in this effort.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid