Ga naar inhoud

Walkie-Talkie


Lefty

Aanbevolen berichten

Zou graag een setje hebben (evtl 3 stuks) voor in de auto in geval men in groep rijdt, kwestie van te vermijden dat er steeds met de gsm gebeld moet worden.

Kan iemand iets aanraden en/of afraden?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies? Duur genoeg gaan  :) Enkele jaren geleden kwam dat idee ook in mij op om naar een Ford Event in NL te rijden.

Omdat ik dat eigenlijk enkel voor die rit nodig had wou ik er niet teveel aan geven dus kocht ik een setje van rond de 20 euro.

Bereik zou 3km zijn, dus als je dan binnen een straal van enkele honderden meters blijft zou dat geen probleem mogen geven.

Tja, ik kan kort zijn...het was een triestige bedoeling. Ik denk dat naast elkaar gaan rijden met het raam open tegen 180km/u en roepen naar elkaar even duidelijk zou geweest zijn  :lol:

 

Het merk was Alecto, dus dat kan je misschien vermijden. Maar kijk, aangezien jij toch meer evenementen doet kan je misschien wel duurder gaan.

 

http://www.vandenborre.be/walkie-talkie/motorola-tlkr-t80

 

Dit kan niet tegenvallen mijn inziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er bij op ski verlof. Dat werkte zolang je in dezelfde vallei was anders niks. [emoji38]

Ook goedkope rommel vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Walkie talkies die door een berg heen kunnen zenden moeten ze nog uitvinden denk ik ;)

Misschien ongelukkig uitgedrukt. De uitdrukking over rommel en de bergen stonden los van elkaar.

Ze werken goed voor wat ik ze gebruikt heb maar het is zeker geen top materiaal. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Thanks!

 

 

Luidspreker aan stille kant

Spraak zou iets luider gezet kunnen worden, maar tegen oor aanhouden als het hard waait helpt wel.

 

het geluidsniveau van het luidsprekertje is wat laag in een rumoerige omgeving

 

 

Blijkbaar niet geschikt voor een GT3 :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

CBradio's?

Ik zie Lefty nog geen Porsche verneuken om die nest in te bouwen. Bovendien niet handig genoeg, zeker niet als je verschillende wagens hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Jongens, vraag eens een radio amateur!

 

Kenwood is topmateriaal, maar prijs is er ook naar. Die Motorola's die stclitci aanraad zijn niet slecht maar 10 km ga je enkel ermee halen als je uit je auto kruipt en jij en je gesprekspartner elk op een berg staan die 10 km van mekaar verwijderd zijn.

 

Realistisch gezien ga je er een kilometer of 2 uit halen op de snelweg.

 

Mijn advies:

http://www.walkietalkiestore.be/product/228159/kenwood-tk-3301-portofoon.html

http://www.portofoondiscounter.nl/webshop/vergunningsvrije-portofoons/combipacks/detail/419/kenwood-ubz-lj8-met-headsets.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben GSM geen PushToTalk functie of een walkietalkie appke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah lol, zie nu wooter zijn link naar die Kenwood.

 

Dat zijn idd zo een dingen.

 

Volgens mij mag je die spullen niet gebruiken zonder een licentie, trouwens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Lefty

Kenwood Protalk tk-3501

Topmateriaal!

 

Die gebruikten we ook op de huurkart events, topmateriaal maar idd 250euro per stuk met headset :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Volgens mij mag je die spullen niet gebruiken zonder een licentie, trouwens :)

PMR is licentievrij. Spel is ook maar een halve watt aan vermogen en een vaste antenne. Als je verder wil, zit je al snel met magneetantennes en +5 watt, maar dan heb je ook de nodige licenties nodig.

 

Tragische is dat je tegenwoordig voor 50€ al een goeie dualband portofoon kan kopen met afneembare antenne, maar dan heb je wel een licentie nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid