Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

Nah, een A8 vind ik supermooi maar enkel in klassieke uitvoering. Een '7 en S vind ik ook veel knapper zonder de spoilerpakketjes. Enkel bij de AMG's vind ik ze OK, net omdat het een AMG-model is, maar stel dat je via Designo Manufaktur nog altijd de "understate packs" zou kunnen krijgen (S 65 AMG visueel downscalen tot de looks van een S 600), ik zou 't doen denk ik. Oogt zoveel statiger: minder Moskou, piu Portofino.

 

Doe mij maar een RS6 of een CLS 63 S AMG Shooting Brake voor dat geld. Ook Hinguckers, maar bon het zij maar zo dan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unterschied muß sein. :-)

 

Als ik nu any A8 mag kiezen, is het een W12 (atmo V12 :inlove: ). Ik zou even porren in Ingolstadt of ze me dat nog willen leveren in de korte carrosserie, zelfs.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de basis vind ik een D4 echt geen mooie auto (er is iets mis met de proporties), maar dat S8 Plus pakketje maakt er wel iets heel dik van. :inlove:

Typisch een auto die pas na de facelift mooi is geworden vind ik. Persoonlijk vind ik dat een hele mooie auto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat de A8 steeds zo snel verouderd qua imago.

 

Als je met een oudere S klasse aankomt, weet men nooit of je een begoede klant bent die hem ooit nieuw kocht dan wel of de wagen een goedkope tweedehands is. (slecht onderhouden exemplaren niet te na gesproken). 

Bij de A8 heeft elk exemplaar na een paar jaar last van het "goedkope tweedehands" imago. Al ligt dat misschien zuiver aan mijn perceptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel heb ik toch eerder bij de 7 serie en in mindere mate vr de s klasse. Kijk eens op kapaza en autoscout hoeveel 7 series met zwarte niertjes en foute velgen te koop staan ivg met audi a8s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week een dag een S300h meegekregen met een 4 cil turbodiesel. Van 0-100 in 7,6 seconden voelde helemaal niet traag aan, en de motor is zo stil dat het niet stoort dat het een 4cil. is. Ik kan best begrijpen dat veel mensen voor deze motor kiezen. S300h had na mijn trip van een goede 400km minder dan 7 liter gemiddeld. Qua budget is dat toch van een heel ander niveau dan bijvoorbeeld een 750i. 

 

S300h rijdt niet slecht.

S350BT rijdt aangenaam

S500e rijdt aangenaam

S500 rijdt goed

S63 is geweldig

S65 nog niet mee gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt het verschil in jouw oordeel over de 500 en de 63? De 500 is toch ook al bijzonder krachtig, denk ik dan. Rijdt de AMG dan duidelijk anders, of is het verschil in power nog altijd dermate impressionant, of geeft de 500 te weinig emoties door, of...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een beetje mijn idee. Ik weet zelfs niet helemaal of een S 63 vandaag de dag (wegens gelijkaardige motor, nl. geblazen V8) zo hard anders in is dan een S 500? Sound: allicht. Power: misschien. Respons en levendigheid ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt het verschil in jouw oordeel over de 500 en de 63? De 500 is toch ook al bijzonder krachtig, denk ik dan. Rijdt de AMG dan duidelijk anders, of is het verschil in power nog altijd dermate impressionant, of geeft de 500 te weinig emoties door, of...?

 

Verschil in power is impressionant, of alleszins de beleving ervan.

Met de 500 van mijn oom draai je de snelweg op en rij je in no-time +200. Maar beleving quasi 0,0

Doe dat met de S63, je hebt betere gasrespons (als je hem in sport zet), SOUND en de indruk van een pak meer vermogen bij te hebben. (nuja, het is ook meer dan 100pk verschil natuurlijk). Ook heb ik de indruk dat de stuurinrichting van de S63 een pàk directer is, gecombineerd met een AMG-stuur geeft dat een heel andere feeling.

 

Als daily is de S500 voor mij ideaal. S63 is echt gevaarlijk voor het rijbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft zaterdag een 730d besteld ter vervanging van zijn F10 530d. (wagen heeft probleemloos 400.000km doorstaan .. én de overnameprijs die we ervoor kregen was gewoon onbegrijpelijk hoog. Vandaar dat het geen S klasse geworden is).

 

Wagen wordt 18/05/16 geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid