Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

Ik vond 'm wel heel dik. Sowieso is 'm irl mooier dan wat deze foto laat zien. Ten eerste lijken de velgen op foto een ordinaire dubbele 5spaak, maar dat zijn ze niet, want er zit nog een zwarte dubbele 5spaak achter. Wit is ook niet echt mijn ding, en ik zou het sowieso nooit bestellen, maar toch vind ik het in deze configuratie wel ruig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

is de 740e eigenlijk ook met een grotere tank te bestellen, nu zou er maar 46 liter in kunnen? Hoe zit het bij de S500 hybrid en de nieuwe panamera E hybrid?

 

edit: de panamera blijkbaar 80 liter

aangepast door Stabilo Boss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎/‎09‎/‎2016 om 22:49 zei BMWMB:

Vandaag gezien in Fichtenberg. Mooi, en vooral dikke velgen.

a5307a72e63df537f956de881b6238ab.jpg

 

Daar zit toch absoluut geen klasse in... ?
Bah !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/16/2016 at 9:04 PM, gTa said:

Na er nu dik 2 weken dagelijks meerdere verschillende gezien te hebben, terwijl er ook legio S-klasses in de buurt stonden ... de '7 heeft 't toch niet, die présence en statigheid van de S. :oops: Ik zou weten wat gekozen, ook al vind ik het dashboard en de vormgeving van het interieur van de BMW veel mooier en aangenamer...

7 reeks dashboard is wel een beetje erg deja vu, vind ik persoonlijk. Als ik erin kruip is het wat teveel oud model 7 of 5 reeks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de 740e eigenlijk ook met een grotere tank te bestellen, nu zou er maar 46 liter in kunnen? Hoe zit het bij de S500 hybrid en de nieuwe panamera E hybrid?
 
edit: de panamera blijkbaar 80 liter


Is idd 46l en niet uitbreidbaar bij de 740e, benzinetank is 62l bij een S500 plug-in
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei The Swede:

7 reeks dashboard is wel een beetje erg deja vu, vind ik persoonlijk. Als ik erin kruip is het wat teveel oud model 7 of 5 reeks.

Daar ligt mijn smaak omgekeerd. 't Is "klassiek", daar waar de S-klasse het plots zeer modern (en toch ook wat barok) wil houden, maar de S vanbinnen vind ik maar zo-zo qua stijl/looks. Het dashboard vind ik lelijk (die tablets hadden veel mooier geïntegreerd kunnen worden). De '7 is een "klassiek(er)" dashboard, dus ja het sluit meer aan bij de vorige generaties, maar is wel, voor mij althans, véél knapper.

'k Moet wel toegeven: dat onderscheid is er enkel als je instapt en je de ICE wil ontdekken. Eens je aan 't rijden bent vervaagt dat allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, gTa said:

Daar ligt mijn smaak omgekeerd. 't Is "klassiek", daar waar de S-klasse het plots zeer modern (en toch ook wat barok) wil houden, maar de S vanbinnen vind ik maar zo-zo qua stijl/looks. Het dashboard vind ik lelijk (die tablets hadden veel mooier geïntegreerd kunnen worden). De '7 is een "klassiek(er)" dashboard, dus ja het sluit meer aan bij de vorige generaties, maar is wel, voor mij althans, véél knapper.

'k Moet wel toegeven: dat onderscheid is er enkel als je instapt en je de ICE wil ontdekken. Eens je aan 't rijden bent vervaagt dat allemaal.

k heb nu met beide recente modellen gereden en eens je rijdt... is de benz nog altijd "das Beste" ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem en ik vind dat ze zo ongelofelijk goed zijn allebei, dat "het beste" vooral wordt bepaald door het merk/model waar je 't meeste affiniteit mee hebt. Er zijn nuanceverschillen maar die zijn - vind ik - klein. Ik zit het liefst in de '7 maar rijd het liefst met de S. (Voor zover ik dat mag zeggen, gezien de weinige km die ik met beide gereden heb.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Idem en ik vind dat ze zo ongelofelijk goed zijn allebei, dat "het beste" vooral wordt bepaald door het merk/model waar je 't meeste affiniteit mee hebt. Er zijn nuanceverschillen maar die zijn - vind ik - klein. Ik zit het liefst in de '7 maar rijd het liefst met de S. (Voor zover ik dat mag zeggen, gezien de weinige km die ik met beide gereden heb.)

Ik heb met beide meerdere honderden kms moeten rijden (retourke Brussel-Swansea, workrelated). (730d vs S350d)

De BMW heeft een fantastische chassis. Veel lichtvoetiger dan de oude 7 en toch superzacht. Alleen zijn de standaard stoelen nog altijd kerkstoelen. En in deze categorie vind ik het toch wel een beetje erg dat je moet beginnen bijbetalen voor alles om het "deftig" materiaal te krijgen, alzeker voor iets dat zo cruciaal is voor het comfort als de stoelen.

De Benz was ik de eerste kms minder tevreden over. Leek kleiner binnenin, beetje te "benepen"... Maar na x kms merk je dat je absoluut perfect zit en dat de wagen echt uitzonderlijk goed rijdt. Chassis, stuurgevoel, etc. Hij geeft ook veel meer het gevoel een categorie hoger te zitten. De BMW 7 is een "super BMW 5", de S is meer toplimo.

Als passagier kan ik niet zeggen wat beter is. In geen van beiden meegereden.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De optionele comfortstoelen zitten nochtans absurd goed, 't zijn (al jaren) van de beste autozetels op de markt. Als je een '7 koopt, vink je dat aan. Punt andere lijn. Je opmerking over 't optiebeleid volg ik, maar je kan dat de auto niet kwalijk nemen, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, gTa said:

De optionele comfortstoelen zitten nochtans absurd goed, 't zijn (al jaren) van de beste autozetels op de markt. Als je een '7 koopt, vink je dat aan. Punt andere lijn. Je opmerking over 't optiebeleid volg ik, maar je kan dat de auto niet kwalijk nemen, vind ik.

Met alle respect, de comfortstoelen van BMW zijn wel goed (heb ze ook), maar ze kunnen niet mee met de multicontour zetels van de S. 

Als mijn ding terug is, laat ik u es proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's jouw mening (dat mag); ik heb een lichtjes andere mening. Ik vind de multicontours ook top, ze zitten even comfy als de comfortzetels van BMW maar die laatste laten zich meer "op maat" instellen, tot echte "sportzetels" die je helemaal omhullen. Voor de rest: allebei topzetels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 9/28/2016 at 10:12 PM, gTa said:

Da's jouw mening (dat mag); ik heb een lichtjes andere mening. Ik vind de multicontours ook top, ze zitten even comfy als de comfortzetels van BMW maar die laatste laten zich meer "op maat" instellen, tot echte "sportzetels" die je helemaal omhullen. Voor de rest: allebei topzetels.

Ik heb het niet over de multicontour, wel over de AMG stoelen. Zijn meer omhullend dat de gewone en zachter dan de BMW exemplaren. Het is letterlijk zetels en stoelen vergelijken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei The Swede:

Ik heb het niet over de multicontour, wel over de AMG stoelen. Zijn meer omhullend dat de gewone en zachter dan de BMW exemplaren. Het is letterlijk zetels en stoelen vergelijken. 

 

Neen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AMG-stoelen zitten inderdaad super. Die zijn, samen met de comfortzetels van BMW, het beste zitmeubilair dat ik al ervaren heb. Al bij al is dat de enige zetel bij Benz die even goed is als BMW's comfortzetel. Daarom dat ik m'n standpunt innam zoals ik het innam, Zweed.

Edit: de comfortzetels bij de vernieuwde Audi A6 zijn ook erg goed. Minder omhullend dan de comfortzetels van BMW, maar wel zeer goed aanpasbaar en enorm comfortabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen BMW-verkoper hier, maar met laserlicht gereden en was echt een wereld van verschil. Idem head-up display. Zou persoonlijk ook voor de harman kardon gaan. Zelfrijdende/stuurcorrigerende functies allemaal achterwegen laten, zwalpt praktisch tussen witte lijnen en vond corrigerende stuurshizzle ronduit gevaarlijk. Carplay lijkt mij ook overbodig, BMW IDrive is gewoon top op zich en perfect geïntegreerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Stabilo Boss:

aan de BMW verkopers: laserlight, is dat een nuttige optie of niet? Zijn er nog opties die aan/af te raden zijn?

Ik vraag me af of het zijn prijs waard is. Is verschrikkelijk duur en werkt enkel zonder tegenliggers en zonder straatverlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei RRD:

Ik vraag me af of het zijn prijs waard is. Is verschrikkelijk duur en werkt enkel zonder tegenliggers en zonder straatverlichting.

In België amper of niet, dus :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid