vince522 2.198 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Een lager verbruik en betere prestaties lopen langs een betere windgeleiding en een lager gewicht. Daarom pronkt de nieuwe Audi A4 met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23 (Avant: 0,26) en met een gewicht dat tot 120 kilogram lager ligt dan zijn voorganger, terwijl hij toch groeide (4,73 meter lang, 1,84 meter breed en 1,43 meter hoog). De A4 leunt op het zogeheten MLBevo-platform, een evolutie van de basis waarop de vorige generatie leunde. De ophanging en de stuurinrichting werden flink onder handen genomen, met naast die eerder vermelde gewichtsbesparing ook een beter compromis tussen sport en comfort als resultaat. Het koetswerk oogt opnieuw strak, maar blijft voorspelbaar. Enkel de vorm van de koplampen suggereert wat esthetische progressie. Bovenop de gekende S-Line introduceert Audi ook een zogeheten Design-uitrustingslijn die visueel zal verschillen van de andere modelversies. De nieuwe Audi A4 komt meteen als duo, want Ingolstadt presenteert de sedan samen met de Avant. Die breakversie heeft een bagagevolume dat schommelt van minimum 505 tot maximum 1.510 liter. Een elektrische hoedenplank en een automatisch openende/sluitende kofferklep komen als standaard. Net zoals bij de vorige generatie zal de Audi A4 als basis dienen voor sportievere koetswerkvariaties die de A5-badge zullen dragen. Bij de lancering deze herfst zal de Audi A4 verkrijgbaar zijn met drie TFSI-benzinemotoren: de 1.4 TFSI (140 pk, 114 g/km), de 2.0 TFSI Ultra (190 pk, 109 g/km) en de 2.0 TFSI (252 pk, 129 g/km), en met vier TDI-dieselmotoren: 2.0 TDI 150 (150 pk, Ultra: 95 g/km), 2.0 TDI 190 (190 pk, 107 g/km), 3.0 TDI 218 (218 pk, 110 g/km) en 3.0 TDI 272 (272 pk, 129 g/km). Later volgt er nog een 2.0 TDI-instapdiesel met 122 pk. Uiteraard hangt het normverbruik en de daaraan gekoppelde C02-uitstoot sterk af van het koetswerktype, de aandrijving (de krachtigere motorisaties komen desgewenst met de Quattro-vierwielaandrijving) en de versnellingsbak (afhankelijk van de motorisatie voorziet Audi een manuele zesbak, een gerobotiseerde zevenbak en een automatische achtbak). Om het brandstofverbruik ook in de praktijk zo laag mogelijk te houden, voorziet Audi de zogenaamde Predictive Efficiency-assistent die de bestuurder met raad en daad bijstaat om de dorst naar diesel of de honger naar benzine te stillen. De automatische transmissies krijgen nu ook een coasting-zeilfunctie. Bron: Autowereld Meer foto's: Autoblog Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.198 Geplaatst: 29 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.198 Geplaatst: 29 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.198 Geplaatst: 29 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Audi interieurs Edit: Het valt me net op, maar het lijkt erop dat de GPS niet langer inklapt/inschuift zoals bij vele andere modellen van Audi. Zonde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Doet me weinig tot niets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.990 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Ik vind die blauwe Avant wel knap Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 553 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Ik heb het nooit zo gehad op de huidige A4, maar dit is toch wel een knappe verschijning. Knap hoe kleine details een auto stukken mooier kan laten maken, vooral de achterkant is er goed op vooruit gegaan. Toffe kleurtjes ook, maakt die kar wat minder saai. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.145 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Ik vind hem zeer geslaagd. Voorkant ligt in de lijn van de vorige. Wat ik vooral zeer knap vind zijn de achterlichten. Met die lijn die zo naar binnen loopt. Interieur is zoals we gewend zijn weeral top van Audi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 kijk, opnieuw een facelift 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.743 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Ach... Ik ben waarschijnlijk ook niet de doelgroep van Audi... Maar het lijkt me weer gewoon "meer van hetzelfde" zoals bij de A6. Technisch hoogstwaarschijnlijk de top in z'n klasse... Maar het uiterlijk laat het niet zien. Het begint allemaal wel héél koud en steriel te worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fons De Turbospons 1.131 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Buiten de spiegels en lichtblokken vind ik het interieur niet veranderd. Interieur hebben ze daarentegen wel grondig herbekeken en dat vind ik op de doorlopende roosters na een goede zaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 430 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Buiten de spiegels en lichtblokken vind ik het interieur niet veranderd. Zoals verwacht geen drastische designveranderingen, maar de Avant vind ik best mooi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.198 Geplaatst: 29 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Puur op het zicht kies ik dit ver boven de huidige 3-serie en C-klasse. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.185 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Weer zo'n lelijke tablet gps. Waarom heeft Audi altijd zo'n raar bruin/grijze stuur/interieur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.529 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Wel raar dat de station een hogere CW heeft dan de sedan, meestal is het omgekeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Station is altijd hoger. Daar duwt de lucht langer tegen het dak, bij een sedan kan het vlugger nr beneden, gok ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.108 Geplaatst: 29 juni 2015 Delen Geplaatst: 29 juni 2015 Station is altijd hoger. Daar duwt de lucht langer tegen het dak, bij een sedan kan het vlugger nr beneden, gok ik. Langere wagens hebben doorgaans een lagere Cd hoor. Sedan zit wel dichter bij een druppelvorm dan een break. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.095 Geplaatst: 23 juli 2015 Delen Geplaatst: 23 juli 2015 Doet me weinig tot niets. Das normaal, tis nen Audi Eenheidsworst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.468 Geplaatst: 23 juli 2015 Delen Geplaatst: 23 juli 2015 Is dat een facelift of een nieuw model ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.598 Geplaatst: 24 juli 2015 Delen Geplaatst: 24 juli 2015 Nieuw model; de voorganger was de B8. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.990 Geplaatst: 24 juli 2015 Delen Geplaatst: 24 juli 2015 Ook benieuwd naar wat de S en RS versies zullen brengen. Die tablet op het dashboard vind ik ook een beetje storend op 't eerste zicht, maar dat moet je IRL zien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vince522 2.198 Geplaatst: 24 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2015 De RS4 sedan komt naar het schijnt terug met deze generatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.672 Geplaatst: 24 juli 2015 Delen Geplaatst: 24 juli 2015 Langere wagens hebben doorgaans een lagere Cd hoor. Sedan zit wel dichter bij een druppelvorm dan een break. Een break is aerodynamischer als hij achteruit rijdt dan vooruit. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.039 Geplaatst: 24 juli 2015 Delen Geplaatst: 24 juli 2015 De Porsche 928 ook, volgens de legendes. De mythbusters hebben dat ooit 'es getest maar 't bleek toch geen waar te zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.