gTa 28.029 Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 Ja, en de (behoorlijk) hogere zuigersnelheid (t.g.v. langere slag) zou, zo las ik toch (maar jij weet daar veel meer van, dus corrigeer me gerust) net de reden zijn waarom de 4.0 fragieler is dan de 3.8. Ik denk dat je over geen van de 3 motoren in de 997 GT3 RS kan zeggen dat ze niet rev-happy zijn :-) Eens je onderling gaat vergelijken zijn de verschillen er wel, uiteraard. Maar als je er maar ééntje hebt, denk dat ik ze alledrie wel meer dan OK zijn. Ze krijgen daardoor ook net alledrie hun eigen, typische karakter. Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 Het karakter van de motor laat me altijd lachen en de mijne heeft dat al 61000 km probleemloos gedaan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 5 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 Zuigersnelheid is een rechtstreeks gevolg van de langere slaglengte...kan kloppen wat je zegt, ik heb er me nooit inverdiept (lees: willen verdiepen)omdat ik het gewoon een ridicuul idee vond om de slaglengte te verlengen. Weet dat de rode zone bij een lager toerental begint in de 4.0 daardoor. Voor mij strookt dat niet met de idee achter een GT3RS. Je koopt dat voor de beleving, voor de sound, voor een motor die je tot 9000rpm kan laten screamen... allemaal dingen die de "ultieme versie" niet meer kan bieden. 1 Quote
Populair bericht Mich 2.891 Geplaatst: 19 november 2016 Populair bericht Geplaatst: 19 november 2016 Kort technisch intermezzo: het is geweten dat ze in Zuffenhausen hebben liggen zweten om die 4.0l op 500pk te krijgen hé. Dat is niet meer dan logisch als je effe de cijfers dat Mezger blokje analyseert: 2.0l in 1964: boring 80mm/slag 66mm voor de 3.8l in 1993 komen we op 102mm en 76,4 respectievelijk. En dit werd echt als de limiet beschouwd Conclusie: het is een blokje met beperkte hoogte want de slag groeit slecht 10,4mm terwijl de boring 22m groeit doorheen de jaren. Weet dat de boring ook veel meer van doorslag is in de berekening van slagvolume want zij werkt exponentieel in de formule. Daar de hoogte vd blok beperkt is, kunnen de drijfstangen niet verlengd worden. Als men de slag laat toenemen, moet de drijfstang korter worden want anders gaat de zuiger de kleppen raken. Een gevolg hiervan is dat de krachten die zuiger zijdelings op de clilinderwand uitoefent, enorm toeneemt (leibaankracht heet dit). Logisch hé, moet dat even visueel proberen voorstellen: de langere krukas "trekt" op 90° en 270° danig hard de zuiger opzij als gevolg van de kortere drijfstangen. Dit genereert meer inwendige wrijving = meer warmte = kan weer resulteren in andere kwaaltjes. Ten tweede wordt er ook minder lang "arbeid" geleverd op de zuiger na verbranding. Laat ons even bij de inwendige wrijving/minder arbeid blijven en de warmte buiten beschouwing laten... dit is echt een probleem wanneer je "karakter" maar vooral ook vermogen in een motor zoekt. Je zoektocht naar vermogen wordt deels tenietgedaan door de extra wrijvingskracht en de kortere periode van arbeid. Bovendien wordt je motor "stroever", het geheel loopt minder vlot. Ik leg het hier effe summier uit maar ben er zeker van bovenstaande de basis was van een aantal problemen in de zoektocht naar vermogen in de 4.0 10 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 21 november 2016 Geplaatst: 21 november 2016 Fantastisch verhaal! Quote The RS Lightweight #1247 has surfaced recently in Beirut, having been in storage since the mid seventies, when its owner was kidnapped and murdered.The car has been stored in a garage and has suffered some damage, but appears virtually complete with lightweight seats and the original motor. Interestingly it appears to have steel rear bumpers, although the front bumper has dissappeared and been replaced with something stronger to suit the rallying that it did in Lebanon. Om het nog beter te maken werd het chassis nummer gebruikt in een valse RS in de UK, en die valse werd dan nog gestolen ook.. http://www.autofarm.co.uk/projects/past/beirut http://www.superstreetonline.com/features/epcp-1202-1973-porsche-911-carrera-rs-lightweight/ 4 Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 21 november 2016 Geplaatst: 21 november 2016 http://www.evo.co.uk/news/18547/porsche-unveils-new-mid-engined-911-rsr-race-car Quote
Gast Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 Op 21/11/2016 om 11:48 zei McLovin: http://www.evo.co.uk/news/18547/porsche-unveils-new-mid-engined-911-rsr-race-car Toch maar een raar zicht dit. Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 32 minuten geleden zei Tom Bentley: Heerlijk Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 23 november 2016 Geplaatst: 23 november 2016 13 uur geleden zei Timo: daily :wub: 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 23 november 2016 Geplaatst: 23 november 2016 15 uur geleden zei gTa: Die nummerplaat, vooral. #lifegoals Quote
Gast exTB Geplaatst: 23 november 2016 Geplaatst: 23 november 2016 16 hours ago, gTa said: Die nummerplaat, vooral. #LicensePlateGoals #Foefelare Al mag die van Liechtenstein er ook best wel wezen. Quote
3000 1.080 Geplaatst: 24 november 2016 Geplaatst: 24 november 2016 Op 19 november 2016 om 15:40 zei Tom Bentley: Rode achterlichten zullen al veel doen, en waarom staat die zo hoog? Kan precies wel een verlaging verdragen, heb ik me al altijd aan gestoord bij de 997 Speedster. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 27 november 2016 Geplaatst: 27 november 2016 Ik kan er niks aan doen, maar de 918 zegt mij eigenlijk niet zo veel. Ok, het concept is top, en de prestaties van een zeer hoog niveau, maar qua looks kan deze auto mij niet echt bekoren. Quote
Phil 12.513 Geplaatst: 27 november 2016 Geplaatst: 27 november 2016 13 hours ago, BMWMB said: Ik kan er niks aan doen, maar de 918 zegt mij eigenlijk niet zo veel. Ok, het concept is top, en de prestaties van een zeer hoog niveau, maar qua looks kan deze auto mij niet echt bekoren. Hoe dichter de configuratie bij de concept car ligt, hoe knapper hij is imo. Want die vond ik wel echt knap. Dus enkel als hij open ligt, met de velgen van de concept, in een neutrale kleur, en vooral, zonder Weissach pack. Maar zowel de LaF, de P1 als z'n spirituele voorganger CGT zijn/waren een stuk meer striking. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.