BMWMB 12.352 Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Zeer knap machien die nieuwe turbo. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Staat de nieuwe GT3 al bij de dealer (in de UK)? @@Alexanderr Anders ga ik morgen eens naar Porsche Silverstone. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 @@Alexx bij audi in Kortenberg staat een blauwe Cayman. heb spijt dat ik geen Kodak mee had, want het was serieus vet. Eens iets anders dan de klassieke kleuren Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 heb spijt dat ik geen Kodak mee had, want het was serieus vet. Eens iets anders dan de klassieke kleuren Inderdaad. Blauw kleurtje is zeer lekker, zeker in combinatie met de antraciete velgen. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Spijtig dat de nieuwe motor blijkbaar een stuk speelgoed is ipv motorsport-waardig materiaal. Quote
tuscani 11.798 Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Inderdaad. Blauw kleurtje is zeer lekker, zeker in combinatie met de antraciete velgen.die kon ik niet zien want ze waren ingepakt. Quote
Gast Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Spijtig dat de nieuwe motor blijkbaar een stuk speelgoed is ipv motorsport-waardig materiaal. brol of..? Quote
Matteus 510 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Gisteren eindelijk eens met de pana E-hybrid kunnen rijden. Wat een auto. Dat is hoe die van bij het begin had moeten zijn. Veel beter uitgedacht qua rij-modi, veel bruikbaarder elektrisch vermogen; en die Li-Ion accu, wat een heerlijk ding! Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 brol of..? t Is niet voor niks dat de 991 Cup nog steeds met de Mezger blok rijdt, en niet met een (aangepaste) 991 GT3 motor. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Gisteren eindelijk eens met de pana E-hybrid kunnen rijden. Wat een auto. Dat is hoe die van bij het begin had moeten zijn. Veel beter uitgedacht qua rij-modi, veel bruikbaarder elektrisch vermogen; en die Li-Ion accu, wat een heerlijk ding! Wat maakt een accu "een heerlijk ding"? Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 t Is niet voor niks dat de 991 Cup nog steeds met de Mezger blok rijdt, en niet met een (aangepaste) 991 GT3 motor. vertel toch maar meer daarover. Vind ik interessant. Wat maakt het Mezger-blok beter dan het 991 GT3 blok? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Ik ken ook niet alle technische details maar: Porsche is de enige fabrikant die geen (aangepast) straatblok gebruikt in de racerij. Al die stukken zijn specifiek voor de R motor bv. Een Ferrari 458, Audi R8 of McLaren die in de Blancpain series meedoen gebruiken een straatblok met eventueel een aantal aanpassingen, maar het gros van de stukken zijn gewoon dezelfde. Een Porsche GT3-R heeft een specifieke motor. Blijkbaar is men aan het proberen geweest van nu met de nieuwe DFI motor deze ook in te zetten in de racerij maar naar wat ik uit betrouwbare bron heb vernomen (nee, niet op internet ) zouden ze de boel niet betrouwbaar krijgen voor dat gebruik. Dat zorgt dan ook voor het feit dat bij de concurrenten de motorblokken veel langer meegaan tussen revisies en minder kosten in revisie. Spijtige zaak eigenlijk. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 ahzo. Zit er dan zoveel verschil in een raceblok en een straatblok? Of gebruiken die andere merken aangepaste raceblokken voor straatgebruik? Quote
ICM 24.898 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Daar sta je dan met je wannabe raceblok. De technologie gebruikt in het motorblok van mijn Porsche wordt ook gebruikt in de transportindustrie. Dát is pas betrouwbaarheid. 2 Quote
Gast Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Daar sta je dan met je wannabe raceblok. De technologie gebruikt in het motorblok van mijn Porsche wordt ook gebruikt in de transportindustrie. Dát is pas betrouwbaarheid. jouw traktor heeft eigenlijk meer pedigree, met dat blok hebben ze le mans gewonnen allee, 2 van die blokken Quote
ICM 24.898 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 jouw traktor heeft eigenlijk meer pedigree, met dat blok hebben ze le mans gewonnen allee, 2 van die blokken Kijk eens aan. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 ahzo. Zit er dan zoveel verschil in een raceblok en een straatblok? Of gebruiken die andere merken aangepaste raceblokken voor straatgebruik? Er gebeuren wel aanpassingen ja, omdat je met slicks zit en dus hogere g's moet aankunnen, omdat door het constant aftrappen er extra koeling nodig is, en omdat je een hoop rommel voor het milieu en/of voor "driveability" op de openbare weg (lees, koppel onderin) niet vandoen hebt. Het eerste wat dan in mij opkomt zijn droog carter (als dat er al niet stock op zit), scherpere nokkenassen, andere ecu mapping, andere uitlaatlijn, andere inlaat etc. En wat is de definitie van een "raceblok" en een "straatblok" he. Er rijden er ook een hoop rond met restrictors omwille van de BoP, en dan zit je sowieso al met materiaal dat overgedimensioneerd is en dus wel langer tegen dat gebruik kan. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Praktijkvoorbeeld: GT3-R, als ik me niet vergis 40 draaiuren en dan revisie. Audi R8 GT3, 200 draaiuren voor een revisie. Ik heb weet van teams die 2 seizoenen endurance racen (inclusief 24h races) zonder een sleutel op dat blok te moeten zetten. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 ok, duidelijk. 40 draaiuren : dat is weinig. 1x endurance race en je zit er al bijna aan. Nuja wat is de revisie? Is dat kleppenstellen en olie wisselen of is dat koppen eraf halen? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 ok, duidelijk. 40 draaiuren : dat is weinig. 1x endurance race en je zit er al bijna aan. Dat is grosso modo voor 1 24h-race ja. Nuja wat is de revisie? Is dat kleppenstellen en olie wisselen of is dat koppen eraf halen? Kleppen stellen? Revisie = blok uiteen en vervangen wat versleten is, aka 30.000 euro kosten ofzo. Quote
gewoon ik 8.351 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Dat is grosso modo voor 1 24h-race ja. Kleppen stellen? Revisie = blok uiteen en vervangen wat versleten is, aka 30.000 euro kosten ofzo. F*ck. Nu ik denk bij revisies altijd aan de motoren hier en daar zijn er verschillende revisies, afhankelijk van het aantal draaiuren. Na 40u de boel opengooien. Gestoord! Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Dus een nieuwe GT3 die intensief het circuit op zal gaan en met kwibussen achter het stuur die semi's gaan steken e.d. gaan nog serieuze factuurtjes tegenkomen in de toekomst? Quote
whispy 158 Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Waarom koop je dan een cup om trackdays mee te doen, fuel? Kan me toch voorstellen dat die blokken niet zoveel extra draaiuren aan kunnen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.