Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tuscani? Hallo?

Op wie heb je het?

Geplaatst:

niet idd zoals fuel al zei.

Ik was vorige week  bij PCK voor een eerste jaarlijks onderhoud (auto heeft 12.000km) en die kerel zei dat de auto nog altijd in rodagemodus stond en dit zo blijft tot het eerste onderhoud normaal op 30.000km.

30.000km RODAGEMODUS?

@@Matteus , kan je dit effe toelichten? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Is het eerste dat ik hiervan hoor.

Geplaatst:

Er wordt toch nogal wat afgeluld in sommige garages, man man :fp:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

bij BMW ook al zo'n verhalen gehoord, dat je auto na het eerste onderhoud pas zijn volle vermogen heeft en dat hij andere software krjigt :lolz:

Geplaatst:

bij BMW ook al zo'n verhalen gehoord, dat je auto na het eerste onderhoud pas zijn volle vermogen heeft en dat hij andere software krjigt :lolz:

Bij de 1M was dat toch wel het geval bij het onderhoud na rodage !!!

Dat was ECHT een vrij groot verschil. Ofwel is er iets anders gedaan, maar dat leek echt of er een pak turbodruk bijgekomen was!

Geplaatst:

Dat was ECHT een vrij groot verschil. Ofwel is er iets anders gedaan, maar dat leek echt of er een pak turbodruk bijgekomen was!

Misschien zijn de mannen van de garage 'em is goed gaan losrijden  :P  Heb ook is gehoord van BMW dat de ECU de eerste 4000km niet voluit gaat waardoor rodage niet echt meer nodig is, maar zelf nog geen BMW gehad met < 4000km, dus kan het niet bevestigen.

Ze zouden beter iets inbouwen dat die tijdens de warmup niet full throttle en boven 4000RPM kan gaan, zal al een pak minder kapotte motoren bij leasers geven.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

4000rpm is al redelijk veel voor een koude motor bij de gemiddelde leasekar :)

Geplaatst:

Ik ben persoonlijk nog niet veel verschillen tegen gekomen qua betrouwbaarheid tussen mensen die wel en niet warm rijden.
Degene die warm rijden, zijn meestal autoliefhebbers die hun auto sowieso al meer laten afzien, misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Geplaatst:

Ik zei maar wat, 't zal toch voor elke motor anders zijn. All I know is dat ik verschillende leasers ken met gechipte dieselstoof die van de seconde dat ze thuis aanzetten (of het nu buiten -10ºC is of niet) tot ze op hun werk toekomen de pedaal vloeren. Die lease van 5 jaar duurt immers zo lang, beetje helpen dood gaan  :ninja:

Geplaatst:

bij de M-modellen is dat idd, die moeten na 2000 km binnen

maar de 1M is helemaal geen M-motor, gewoon de N54B30.. mss dat BMW omwille van marketing-redenen zo geregeld heeft mss?

Geplaatst:

Vet!

Deed me wel beetje denken aan een Honda CRZ achteraan lol.

Geplaatst:

Afgekeken van Nicloas B.

Geplaatst:

Afgekeken van Nicloas B.

Neen, afgekeken van mijn R26.R. :P

Geplaatst:

Zijn bijlange niet de standaardvelgen.

Je stelt me teleur gTa. :(

De velgen stellen mij niet teleur! Ik vind ze schitterend.

Geplaatst:

Ik blijf de achterkant te druk vinden van de gt3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid