Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

14 seconden later reed er een Megane over de streep, kwestie van het één en ander in perspectief te zetten.

Geplaatst:

Wel stukken makkelijker te rijden natuurlijk hé @@Frekkel . Da's gooien en smijten met beperkt risico.

Geplaatst:

Wel stukken makkelijker te rijden natuurlijk hé @@Frekkel . Da's gooien en smijten met beperkt risico.

Onder 8 minuten, nurburgring en beperkt risico in één zin? Je bedoelt dat een GT2 zijn baas wil vermoorden en de Megane zijn baas wil plezieren.

Nee, ik wil niets af doen aan de kwaliteiten van die kar, of zijn berijder. Misschien is de trophy r niks meer of minder dan geniaal.

Geplaatst:

Het woord financieel ontbrak. (en dat is ook relatief)

Geplaatst:

Als je hem ziet rijden zou je toch niet denken dat je een megane 14 sec trager daar rond krijgt imo.

Geplaatst:

Onder 8 minuten, nurburgring en beperkt risico in één zin? Je bedoelt dat een GT2 zijn baas wil vermoorden en de Megane zijn baas wil plezieren.

Nee, ik wil niets af doen aan de kwaliteiten van die kar, of zijn berijder. Misschien is de trophy r niks meer of minder dan geniaal.

Het woord financieel ontbrak. (en dat is ook relatief)

Dat vooral.

Anderzijds kan ik me inbeelden dat het bakken voldoening geeft als je een GT2 meester bent.

Geplaatst:

Lijkt mij toch ook vooral dat die kar geniaal is.

Geplaatst:

Dat vooral.

Anderzijds kan ik me inbeelden dat het bakken voldoening geeft als je een GT2 meester bent.

Ga je met je GT2 op de ring tussen al die gekken rijden als je er financieel niet tegen kan? Ok, het is nooit leuk om iets kostelijks (of zelfs goedkoop) te plooien, maar dat doe je toch niet als je je faillissement kan aanvragen als je die kar plooit. Nu, jij bekijkt dat wellicht ook met andere ogen, ik zit niet in die situatie.

En geeft dat voldoening dat je met een GT2 14 sec sneller bent dan een renault? :ninja:

Maar dat zijn andere discussies die niet in dit topic thuis horen.

Geplaatst:

14 seconden later reed er een Megane over de streep, kwestie van het één en ander in perspectief te zetten.

En het niveau van de piloot in de Megane is hetzelfde als de piloot in de GT2?

Ik denk dat die kerel die die Megane daar over de streep heeft gestuurd nog een pak seconden van de tijd van de GT2 kan pitsen.

Geplaatst:

Ik heb niet het ganse filmpje uitgekeken, maar het stuk dat ik gezien heb reed hij toch wel redelijk door precies.

Ik durf het niet ginder, op die manier. Dat is tijden jagen zoals ik op andere circuits zou doen. 

Geplaatst:

En het niveau van de piloot in de Megane is hetzelfde als de piloot in de GT2?

Ik denk dat die kerel die die Megane daar over de streep heeft gestuurd nog een pak seconden van de tijd van de GT2 kan pitsen.

Hoe snel je ook bent, er is altijd iemand sneller ;)

Geplaatst:

Ik heb niet het ganse filmpje uitgekeken, maar het stuk dat ik gezien heb reed hij toch wel redelijk door precies.

Ik durf het niet ginder, op die manier. Dat is tijden jagen zoals ik op andere circuits zou doen. 

Ook niet met een Mégane?

Geplaatst:

Ook niet met een Mégane?

Uiteindelijk gaat het over grenzen leren verleggen en limieten opzoeken. Dat doe ik liever op een veiligere plaats dan op de NS. Ik vermoed wel dat ik daar nog een pak sneller zou worden, zelfs met die ingesteldheid, moest ik daar 2 keer per maand een trackday gaan rijden ofzo, maar het blijft linke boel. Heb daar bv nooit geprobeerd van een rempunt te verleggen.

Ondertussen toch ook al een paar "momentjes" gekend in mijn carriere.

1 keer in de grindbak gestoken (en deftig) in Mettet (dat was mijn schuld).

2 keer naast de piste beland in Spa (dat was niet mijn schuld. 1 keer problemen met de remmen en 2e keer olie op de baan).

2 keer off-piste in Ecuyers (1 keer door met koude slicks in een plas terecht te komen, half mijn schuld, het ging zo traag dat ik het fysisch niet mogelijk achtte van te slippen...helaas pindakaas , 1 keer door een overstuurmoment wel op te kunnen vangen in een linkerbocht maar de baan draaide daarna naar rechts ipv rechtdoor en ik geraakte niet meer gedraaid dus dan maar het gras in gebold, ook mijn schuld).

Allemaal eigenlijk geen erg (banden compleet gaar na mijn spin in Mettet, en splitter kapotgereden in het gras na die slipper op het water in Ecuyers, voor de rest niks), maar identiek hetzelfde op de NS en je mag de voorkant van je auto + x meter vangrail gaan rapen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Uiteindelijk gaat het over grenzen leren verleggen en limieten opzoeken. Dat doe ik liever op een veiligere plaats dan op de NS. Ik vermoed wel dat ik daar nog een pak sneller zou worden, zelfs met die ingesteldheid, moest ik daar 2 keer per maand een trackday gaan rijden ofzo, maar het blijft linke boel. Heb daar bv nooit geprobeerd van een rempunt te verleggen.

Ondertussen toch ook al een paar "momentjes" gekend in mijn carriere.

1 keer in de grindbak gestoken (en deftig) in Mettet (dat was mijn schuld).

2 keer naast de piste beland in Spa (dat was niet mijn schuld. 1 keer problemen met de remmen en 2e keer olie op de baan).

2 keer off-piste in Ecuyers (1 keer door met koude slicks in een plas terecht te komen, half mijn schuld, het ging zo traag dat ik het fysisch niet mogelijk achtte van te slippen...helaas pindakaas , 1 keer door een overstuurmoment wel op te kunnen vangen in een linkerbocht maar de baan draaide daarna naar rechts ipv rechtdoor en ik geraakte niet meer gedraaid dus dan maar het gras in gebold, ook mijn schuld).

Allemaal eigenlijk geen erg (banden compleet gaar na mijn spin in Mettet, en splitter kapotgereden in het gras na die slipper op het water in Ecuyers, voor de rest niks), maar identiek hetzelfde op de NS en je mag de voorkant van je auto + x meter vangrail gaan rapen.

Indeed...daarom dat ik dat met een Mégane wél zou aandurven, net zoals ik reeds gedaan heb.

Het is niet goedkoop, maar een auto van 30K is nog wat anders dan eentje van 100.

Geplaatst:

Ah je spreekt puur over het financiële plaatje? Daar heb ik het zelfs nog niet over. Ik rijd tegenwoordig toch altijd verzekerd op trackdays (behalve Ecuyers dan).

Geplaatst:

Dat kan je ook zeggen van al maar op circuit te komen zonder te durven, 1 achterlijke en je hebt kans 100k kwijt te zijn.

Geplaatst:

Dat kan je ook zeggen van al maar op circuit te komen zonder te durven, 1 achterlijke en je hebt kans 100k kwijt te zijn.

OK, maar we zijn het er toch over eens dat het risico op de NS simpelweg hoger ligt wegens ten eerste al totaal geen run-off area.

Geplaatst:

Dat heb je niet zelf in de hand. En je moet alles in proportie zien. Hoeveel gevallen van aanrijdingen op circuit (niet in race) weet jij? Ik ken persoonlijk zo 1 geval waarbij het serieus is misgelopen op die manier. Zet dat eens naast het aantal "eenzijdige" ongevallen die gebeuren op een trackday? Het risico dat je door iemand anders van de baan gereden wordt op een trackday is quasi nihil tov door je eigen schuld iets voorhebben.

Geplaatst:

OK, maar we zijn het er toch over eens dat het risico op de NS simpelweg hoger ligt wegens ten eerste al totaal geen run-off area.

De NS zou veiliger zijn moest het asfalt gewoon tot aan de vangrail lopen. Op gras kan je amper sturen of remmen.

Geplaatst:

Eens, maar zijn we het ook eens dat de medeweggebruikers ook een slag erger zijn dan op een andere trackday? Auto's en moto's door elkaar, racekrellen, sportieve papa met zijn multivan, locals in opgevoerde gti's, Hollanders in brakke volvo's,...

Zoals Fuel zegt is de mogelijkheid op een foutje van jezelf indd groter, maar ik vind het toch een verzwarende factor.

Geplaatst:

Eh, ik heb het over een trackday op de NS he, niet het TF tussen het plebs :D

Lijkt me logisch dat je daar geen laptimes gaat jagen, enfin voor mij toch.

Geplaatst:

Dat hangt weer vd timing af...ik heb in de herst tientallen ronden gereden waarbij ik quasi niemand tegenkwam.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid