alsemi 37 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Is er eigenlijk een groot verschil tussen de stock uitlaat van de 997.2 RS tegenover de Akrapovic? Want online hoor ik eigenlijk weinig verschil Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 foto van Tom Daem 2 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Is er eigenlijk een groot verschil tussen de stock uitlaat van de 997.2 RS tegenover de Akrapovic? Want online hoor ik eigenlijk weinig verschil Toch wel hoor, afhankelijk van welke versie je kiest heb je ook een gewichtsvoordeel van +/-20kg, veel luider en wat pk/koppel winst. Was er ook naar aan het kijken maar die prijzen zijn er niet naast voor een volledig systeem... Europipe had altijd mijn voorkeur vroeger, maar die produceren hhelaas niet meer voor GT3. Quote
alsemi 37 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Toch wel hoor, afhankelijk van welke versie je kiest heb je ook een gewichtsvoordeel van +/-20kg, veel luider en wat pk/koppel winst. Was er ook naar aan het kijken maar die prijzen zijn er niet naast voor een volledig systeem... Europipe had altijd mijn voorkeur vroeger, maar die produceren hhelaas niet meer voor GT3. Thanks! Ja ik had eens op de site gezien, ze slaan er inderdaad niet naast. Ik vermoed dat je die pk/koppel winst niet echt zult voele? Ben aan het overwegen om een volledig systeem te plaatsen maar voor die prijs zou ik toch graag eens horen hoe dat klinkt. Is er iemand met zo een systeem hier toevallig? Europipe heb ik ook graag maar helaas. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Ik zou zeggen, don't do it, is het geld niet waard. Gewoon kleppen open laten staan en wat trackdays doen met het geld van die akra. Quote
alsemi 37 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Ik zou zeggen, don't do it, is het geld niet waard. Gewoon kleppen open laten staan en wat trackdays doen met het geld van die akra. Waar is den tijd naartoe dat we samen op de Ring aant knalle waren, hoe lang is dat al geleden? Jaar of 5? Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Thanks! Ja ik had eens op de site gezien, ze slaan er inderdaad niet naast. Ik vermoed dat je die pk/koppel winst niet echt zult voele? Ben aan het overwegen om een volledig systeem te plaatsen maar voor die prijs zou ik toch graag eens horen hoe dat klinkt. Is er iemand met zo een systeem hier toevallig? Europipe heb ik ook graag maar helaas. Ik zal je PM sturen, je moet eens bij mij komen luisteren. Manthey is bezig met een systeem voor mij met andere headers/100 cell cats/bypass/airbox/luchtfilter/reprogrammatie. Geen idee hoe dat gaat klinken, maar ik heb wel vertrouwen in die gasten en prijs valt best mee. Voor Jerain en jokke_vlo beginnen steigeren: ik ben mij bewust dat meer vermogen geen prioriteit is, mijn cats waren gescheurd na trackday, dan vervang ik uiteraard liever met beter materiaal. Quote
alsemi 37 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Ik zal je PM sturen, je moet eens bij mij komen luisteren. Manthey is bezig met een systeem voor mij met andere headers/100 cell cats/bypass/airbox/luchtfilter/reprogrammatie. Geen idee hoe dat gaat klinken, maar ik heb wel vertrouwen in die gasten en prijs valt best mee. Voor Jerain en jokke_vlo beginnen steigeren: ik ben mij bewust dat meer vermogen geen prioriteit is, mijn cats waren gescheurd na trackday, dan vervang ik uiteraard liever met beter materiaal. super sympa! Ik wacht je berichtje af! Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Die Cats zijn idd een probleem op trackdays. Ik had daarom een cupuitlaat steken daarom met een Europipe titanium einddemper. Was wel wat TE luid ... Een paar pk vallen dan wel uit de bus maar zijn eigenlijk niet voelbaar 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Die Cats zijn idd een probleem op trackdays. Ik had daarom een cupuitlaat steken daarom met een Europipe titanium einddemper. Was wel wat TE luid ... Een paar pk vallen dan wel uit de bus maar zijn eigenlijk niet voelbaar Men belooft 20pk/20Nm door de combinatie uitlaat/airbox/ECU, dat heet dan een 'K435', zoals bij Mich zijn RS 'K410'. Of je dat gaat voelen, ik veronderstel van niet. Maar ik geloof wel dat het nut heeft om een ECU aan te passen als er modificaties zijn aan in- en uitlaat. Volume gaat idd. stevig zijn, maar op Nordschleife is dat geen issue, wat is dB limiet op Spa? Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Waar is den tijd naartoe dat we samen op de Ring aant knalle waren, hoe lang is dat al geleden? Jaar of 5? Ik kom daar ondertussen al meer dan 5 jaar ja, dit jaar maar keer of 4 geweest, valt elk jaar meer en meer tegen wegens de drukte en onkunde van buitenlanders daar. Ben je er met de GT3 al geweest of trackday gedaan? Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Ik kom daar ondertussen al meer dan 5 jaar ja, dit jaar maar keer of 4 geweest, valt elk jaar meer en meer tegen wegens de drukte en onkunde van buitenlanders daar. Ben je er met de GT3 al geweest of trackday gedaan? Veralgemenen is ook een kunst! Kies uw dagen juist, of doe een trackday als TF niet uw ding is? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Die Cats zijn idd een probleem op trackdays. Ik had daarom een cupuitlaat steken daarom met een Europipe titanium einddemper. Was wel wat TE luid ... Een paar pk vallen dan wel uit de bus maar zijn eigenlijk niet voelbaar Was wel een gigantische boost op vlak van de rijervaring! Ik denk niet dat het haar op mijn armen ooit als rechter heeft gestaan bij een full pull! Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Veralgemenen is ook een kunst! Kies uw dagen juist, of doe een trackday als TF niet uw ding is? Ben zowel op zaterdagen als zondagen geweest dit jaar en niet in de "drukste" weekends, telkens miserie. Is het niet enkel van drukte dan is het van de prutsers die de regels niet kennen etc. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 26 oktober 2014 Geplaatst: 26 oktober 2014 Men belooft 20pk/20Nm door de combinatie uitlaat/airbox/ECU, dat heet dan een 'K435', zoals bij Mich zijn RS 'K410'. Of je dat gaat voelen, ik veronderstel van niet. Maar ik geloof wel dat het nut heeft om een ECU aan te passen als er modificaties zijn aan in- en uitlaat. Volume gaat idd. stevig zijn, maar op Nordschleife is dat geen issue, wat is dB limiet op Spa? Limiet op Spa verschilt van trackday tot trackday meestal ergens rond de 103db dacht ik. Ben er daar ooit afgehaald, maar was er snel terug op. Beetje vriendelijk zijn en de juiste man op de juiste plaats kennen.... 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 Limiet op Spa verschilt van trackday tot trackday meestal ergens rond de 103db dacht ik. Ben er daar ooit afgehaald, maar was er snel terug op. Beetje vriendelijk zijn en de juiste man op de juiste plaats kennen.... En anders ga je gewoon rijden op de 107dB dagen van Curbstone he. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 Voor Jerain en jokke_vlo beginnen steigeren: ik ben mij bewust dat meer vermogen geen prioriteit is, mijn cats waren gescheurd na trackday, dan vervang ik uiteraard liever met beter materiaal. Op de mijne ook een kapotte cat gehad. Vervangen onder garantie Voor de rest snap ik niet dat iemand het stock geluid van zo een 997mk2RS niet goed genoeg vindt. Bij een 996 kan ik dat begrijpen, die is redelijk toegenepen qua geluid standaard (mijn Cup hoor je ook niet vanbuiten met de straatuitlaat die eronder steekt). Ik vind dat een van de weinige karren die standaard echt een mooi geluid produceren (als de kleppen open staan). 1 Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 Een Porsche met PCCB's onder normaal gebruik, geen trackdays, gaan die levenslang mee of moet je dat ook vervangen om de 50.000km's? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 In theorie gaan die levenslang mee.... In theorie .... Quote
alsemi 37 Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 Op de mijne ook een kapotte cat gehad. Vervangen onder garantie Voor de rest snap ik niet dat iemand het stock geluid van zo een 997mk2RS niet goed genoeg vindt. Bij een 996 kan ik dat begrijpen, die is redelijk toegenepen qua geluid standaard (mijn Cup hoor je ook niet vanbuiten met de straatuitlaat die eronder steekt). Ik vind dat een van de weinige karren die standaard echt een mooi geluid produceren (als de kleppen open staan). Ik moet eerlijk zeggen dat ik zot ben van het geluid stock hoor, écht zot. Maar soms is een tikkeltje meer stiekem wel leuker... Maar hoe dan ook 't is zeker geen must. 1 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Er was zondag een Porsche special op automoto. Ook 9ff kwam aan bod. Te bekijken op hun site. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Hoe gek, stuur links maar schakelpook ook. https://www.youtube.com/watch?v=xVTPzbl5xF4#t=98 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.