Stancke 4.021 Geplaatst: 26 september 2015 Delen Geplaatst: 26 september 2015 Je zal er maar ene in bestelling hebben. Denk niet dat dat van toepassing is, zijn EURO6 motoren tegenwoordig? Maar waarom zouden ze het ook niet gedaan hebben met EURO6 motoren natuurlijk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 26 september 2015 Delen Geplaatst: 26 september 2015 Ik blijf echt wachten op de volgende merken die gaan vallen... Ze hebben nog geen eens bewijzen dat er in Europa vals is gespeeld.... Amerikaanse testcyclus is volledig anders dan Europese, en Amerikaanse normen zijn strenger.... Maar: #DieselgateNaar aanleiding van de recente gebeurtenissen in de zogenaamde #Dieselgate, volgt hierbij het officiële standpunt van Mercedes-Benz.- We hebben via de pers gehoord over de beschuldigingen die EPA aan het adres van Volkswagen heeft geuit.- De informatie in de media heeft geen betrekking op de personenwagens van Mercedes-Benz.- Voor zover we weten, werd er ook geen onderzoek gestart tegen Mercedes-Benz.- Bovendien onderhouden we al jarenlang een dialoog met de Amerikaanse autoriteiten EPA en CARB, rond de procedure om de emissies van onze wagens te meten.- We willen dan ook de beschuldigingen van manipulatie die door bepaalde organisaties worden geuit met klem ontkennen.Gelieve elke mediavraag die u zou ontvangen door te spelen aan het departement Press & Corporate Communications van MBBeLux.Wij vragen u tenslotte om u op geen enkele manier laatdunkend uit te laten tegenover onze concurrenten in deze materie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.021 Geplaatst: 26 september 2015 Delen Geplaatst: 26 september 2015 Dat kán gewoon niet anders dan dat er nog andere merken zullen volgen en dan moet ik Musk wel gelijk geven. Misschien zitten we dan écht wel op een niveau dat wagens niet milieuvriendelijker kunnen gemaakt worden (zonder dure investeringen die van een Golf 7 opeens een wagen van 75000€ maakt bij wijze van spreken). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 september 2015 Delen Geplaatst: 28 september 2015 http://netto.tijd.be/auto/Wat_houdt_de_groenere_autofiscaliteit_in.9680504-2210.art?itm_campaign=newsstream_recent De Vlaamse regering toonde zich eerder deze maand ambitieus: tegen 2020 moeten er 100.000 ‘groene wagens’ rondrijden op de Vlaamse wegen. Om dat te bereiken sleutelt Vlaanderen aan de verkeersfiscaliteit. Vanaf 1 januari 2016 wil de Vlaamse regering sleutelen aan een ‘groenere’ verkeersfiscaliteit. De Belasting op de Inverkeerstelling (BIV) en de jaarlijkse verkeerstaks worden dan ‘groener’. De BIV is een eenmalige taks, die u betaalt bij de aankoop van een nieuw voertuig. Ook nieuwe eigenaars die een tweedehandsvoertuig kopen, moeten de taks eenmalig betalen. Wie een nieuwe ‘milieuvervuilende’ auto koopt, zal vanaf 1 januari meer moeten betalen voor de Belasting op de Inverkeerstelling (BIV) en voor de jaarlijkse verkeersbelasting. Het systeem geldt enkel voor niet-leasingvoertuigen. Voor leasingwagens blijft het huidige systeem van verkeersbelasting overeind. Dat alles moet het wagenpark ‘ontdieselen’. Tegelijk moet de maatregel 45 miljoen euro opbrengen. De regering gebruikt niet alleen de stok, maar ook de wortel. Daarvoor tovert ze een ‘zero emission bonus’ uit de hoed. Wie een elektrische of waterstofwagen aankoopt, krijgt een premie. Die is maximaal 5.000 euro in 2016, daarna wordt ze geleidelijk afgebouwd: 4.000 euro in 2017, 3.000 euro in 2018 en 2.000 euro in 2019. De premie is voorbehouden voor niet-leasingwagens. Voor de premies trekt de Vlaamse regering 5 miljoen euro uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.749 Geplaatst: 28 september 2015 Delen Geplaatst: 28 september 2015 Vorige winter zaten ze iedereen bang te maken met een black-out voor de electriciteit en nu zouden we moeten met zo een bak rijden De wereld op zijn kop 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.542 Geplaatst: 28 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2015 Arme mensen moeten elektrische auto rijkeren sponsoren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gert-Jan 416 Geplaatst: 28 september 2015 Delen Geplaatst: 28 september 2015 Quasi alle leasingwagens zijn diesels en dat zijn er nogal wat in België, benieuwd naar de 'vermindering' van diesels... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 28 september 2015 Delen Geplaatst: 28 september 2015 Quasi alle leasingwagens zijn diesels en dat zijn er nogal wat in België, benieuwd naar de 'vermindering' van diesels...In het artikel staat dat het enkel over niet-leasingwagens gaat. Zal wellicht nog meevallen dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gert-Jan 416 Geplaatst: 28 september 2015 Delen Geplaatst: 28 september 2015 In het artikel staat dat het enkel over niet-leasingwagens gaat. Zal wellicht nog meevallen dan. Ik bedoelde dat de leasewagens buiten schot blijven bij deze taksverandering, wat net een groot deel van de diesels in België vertegenwoordigt en daardoor zou de impact van de wijzigingen groter kunnen zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Alle auto's in België zijn diesels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Ik bedoelde dat de leasewagens buiten schot blijven bij deze taksverandering, wat net een groot deel van de diesels in België vertegenwoordigt en daardoor zou de impact van de wijzigingen groter kunnen zijn. Ha, dan had ik je verkeerd begrepen . Ik bedoelde inderdaad hetzelfde, 't is niet logisch dat daar afgebleven wordt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 onzin! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 onzin! Want ...? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Geen want. Algemene uiting van onvrede met de "groene" fiscaliteit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Geen want. Algemene uiting van onvrede met de "groene" fiscaliteit. Begrijp mij niet verkeerd hé, ik betaal liefst ook zo weinig mogelijk VAA en andere zever. Alleen vind ik het rationeel gezien niet logisch dat als je iets wil doen aan uitstoot, je zo'n grote groep wagens links laat liggen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.021 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Het waren terug de Walen die dwars liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Begrijp mij niet verkeerd hé, ik betaal liefst ook zo weinig mogelijk VAA en andere zever. Alleen vind ik het rationeel gezien niet logisch dat als je iets wil doen aan uitstoot, je zo'n grote groep wagens links laat liggen. Ik begrijp je net heel goed. Uitstoot is puur een geval van verbruik. Nu wordt echter wéér gekeken naar het bezit van de wagen. Dat is toch maar net zo logisch als dat je vrouw boos is om het feit dat je een looney tunes das hebt, maar hem niet aandoet? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Vorige winter zaten ze iedereen bang te maken met een black-out voor de electriciteit en nu zouden we moeten met zo een bak rijden De wereld op zijn kop Hela, vergroening van het wagenpark en energievoorziening zijn twee totaal verschillende problematieken. Men wil meer auto's op elektriciteit en meer op waterstof. Wat dat is 100% schoon hé. Je zou ze toch een lap rond hun oren willen gaan geven daar in Brussel als je zo'n onzin hoort. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.957 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Begrijp mij niet verkeerd hé, ik betaal liefst ook zo weinig mogelijk VAA en andere zever. Alleen vind ik het rationeel gezien niet logisch dat als je iets wil doen aan uitstoot, je zo'n grote groep wagens links laat liggen. Bedrijven worden al enige tijd belast op basis van de uitstoot dus het wagenpark is al groener geworden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Het huidige beleid lijkt onhoudbaar. Begin dit jaar presenteerde de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) nog een vernietigend rapport over het mobiliteitsbeleid in ons land. 'Niemand slaat een grote Mercedes af als die 'm nauwelijks 2500 euro per jaar kost. Jullie subsidiëren de files', sneerde OESO-specialist Jens Hoj. En hij staat niet alleen. 'Ik begrijp niet dat de overheid op geen enkele manier een poging doet om het gedrag van die bestuurders bij te sturen. De bedrijfswagens hoeven niet helemaal te verdwijnen, maar waarom beperkt de overheid het voordeel van de tankkaart niet tot het woon-werkverkeer, zodat iemand die naar de Alpen gaat skiën dat tenminste al zelf betaalt? Of waarom worden ondernemingen niet meer gestimuleerd om te kiezen voor hybride of elektrische wagens?' vraagt Johan De Mol zich af. 'De overheid kan dat nochtans bijsturen en via graduele schalen de aankoop van minder vervuilende wagens voordeliger maken. De subsidie voor de aankoop van een nieuwe wagen in 2011 heeft aangetoond dat de overheid daarmee een grote impact heeft en tegelijkertijd de kostprijs voor bedrijven kan beperken.' Want op dat vlak is er nog werk aan de winkel, lijkt uit de Knack-enquête. Amper een kwart van de werknemers is verplicht te kiezen voor een wagen met een lage emissie, en bijna niemand is verplicht om voor een elektrische of hybride wagen te opteren. En dat kun je werknemers en ondernemingen niet kwalijk nemen. Door de hoge cataloguswaarde van die wagens loopt het voordeel van alle aard veel hoger op dan bij andere wagens, waardoor de werknemer die rondrijdt met zo'n wagen zijn nettoloon veel sterker ziet dalen. De huidige fiscale behandeling maakt de milieuvriendelijkste wagens het minst interessant. Meer nog: 40 procent van de werknemers móét een dieselwagen nemen, hoewel die wel het meeste fijnstof uitstoot. Toch hebben bedrijfswagens volgens Febiac een gunstige impact op het wagenpark in ons land. 'Auto's die vandaag worden ingeschreven op naam van een bedrijf hebben een opmerkelijk lagere CO2-uitstoot. Die is intussen zelfs lager dan de gemiddelde uitstoot van privéwagens, die tot voor kort steevast zuiniger en kleiner waren dan bedrijfsauto's.' Die evolutie is het gevolg van de nieuwe berekeningswijze van het voordeel van alle aard die de regering-Di Rupo doorvoerde. Maar mobiliteitsexperts haasten zich om dat te nuanceren. Op papier is de huidige generatie wagens veel zuiniger, maar het reële verbruik ligt veel hoger omdat de autoconstructeurs het verbruik van een wagen testen in de meest optimale omstandigheden en een wagen ontdoen van alle franjes. Kris Peeters: 'In werkelijkheid rijden mensen natuurlijk wel rond met een wagen met airco, een reserveband en tal van andere opties. En als het reële verbruik hoger ligt dan wat op papier staat, dan geldt dat ook voor de CO2-uitstoot.' 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gert-Jan 416 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 En dan nog zoiets, LPG. Het heeft tegewoordig zga geen meerverbruik/vermogensverlies en met de LPI systemen werkt dat effectief goed. Het is goedkoper rijden en is ook nog eens de properste brandstof die je effectief kan tanken zonder range anxiety oid te krijgen. Uitspraken zoals 'gas is voor mee te koken' etc vind ik belachelijk want diesel is ook maar mazout voor te stoken. Als je privé voldoende rijdt is dat stukker goedkoper dan een diesel zelfs als je de lpg taks mee telt. En toch blijft dat bij de mensen precies een rijdende tijdbom of een bron van motorproblemen...Ik heb me trouwens eens laten vertellen dat de overheid expres lpg niet stimuleert omdat ze daar minder taksen op kunnen heffen door een of ander milieubeleid, en dat men daarom de lpg taks heeft ingevoerd. Sterker nog, al het gas dat niet wordt verbruikt wordt gewoon opgestookt in de raffinaderijen omdat dat anders minder opbrengt dan verkopen.Ondertussen gaat men wel subsidies geven om hybride/EV te rijden? Zottekot België. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.858 Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 BrunoL op journaal VRT, Tuningkid gaat zot worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 1 oktober 2015 Delen Geplaatst: 1 oktober 2015 leesvoer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.344 Geplaatst: 5 oktober 2015 Delen Geplaatst: 5 oktober 2015 Interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.