Ga naar inhoud

Autonieuws


Martini Racing

Aanbevolen berichten

Je zal er maar ene in bestelling hebben.

 

Denk niet dat dat van toepassing is, zijn EURO6 motoren tegenwoordig? Maar waarom zouden ze het ook niet gedaan hebben met EURO6 motoren natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf echt wachten op de volgende merken die gaan vallen...

 

Ze hebben nog geen eens bewijzen dat er in Europa vals is gespeeld.... Amerikaanse testcyclus is volledig anders dan Europese, en Amerikaanse normen zijn strenger....

 

Maar:

 

 

#Dieselgate

Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen in de zogenaamde #Dieselgate, volgt hierbij het officiële standpunt van Mercedes-Benz.

- We hebben via de pers gehoord over de beschuldigingen die EPA aan het adres van Volkswagen heeft geuit.

- De informatie in de media heeft geen betrekking op de personenwagens van Mercedes-Benz.

- Voor zover we weten, werd er ook geen onderzoek gestart tegen Mercedes-Benz.

- Bovendien onderhouden we al jarenlang een dialoog met de Amerikaanse autoriteiten EPA en CARB, rond de procedure om de emissies van onze wagens te meten.

- We willen dan ook de beschuldigingen van manipulatie die door bepaalde organisaties worden geuit met klem ontkennen.


Gelieve elke mediavraag die u zou ontvangen door te spelen aan het departement Press & Corporate Communications van MBBeLux.

Wij vragen u tenslotte om u op geen enkele manier laatdunkend uit te laten tegenover onze concurrenten in deze materie.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kán gewoon niet anders dan dat er nog andere merken zullen volgen en dan moet ik Musk wel gelijk geven. Misschien zitten we dan écht wel op een niveau dat wagens niet milieuvriendelijker kunnen gemaakt worden (zonder dure investeringen die van een Golf 7 opeens een wagen van 75000€ maakt bij wijze van spreken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://netto.tijd.be/auto/Wat_houdt_de_groenere_autofiscaliteit_in.9680504-2210.art?itm_campaign=newsstream_recent

 

De Vlaamse regering toonde zich eerder deze maand ambitieus: tegen 2020 moeten er 100.000 ‘groene wagens’ rondrijden op de Vlaamse wegen. Om dat te bereiken sleutelt Vlaanderen aan de verkeersfiscaliteit.

 
 

Vanaf 1 januari 2016 wil de Vlaamse regering sleutelen aan een ‘groenere’ verkeersfiscaliteit. De Belasting op de Inverkeerstelling (BIV) en de jaarlijkse verkeerstaks worden dan ‘groener’. De BIV is een eenmalige taks, die u betaalt bij de aankoop van een nieuw voertuig. Ook nieuwe eigenaars die een tweedehandsvoertuig kopen, moeten de taks eenmalig betalen.

Wie een nieuwe ‘milieuvervuilende’ auto koopt, zal vanaf 1 januari meer moeten betalen voor de Belasting op de Inverkeerstelling (BIV) en voor de jaarlijkse verkeersbelasting. Het systeem geldt enkel voor niet-leasingvoertuigen. Voor leasingwagens blijft het huidige systeem van verkeersbelasting overeind. Dat alles moet het wagenpark ‘ontdieselen’. Tegelijk moet de maatregel 45 miljoen euro opbrengen. 

De regering gebruikt niet alleen de stok, maar ook de wortel. Daarvoor tovert ze een ‘zero emission bonus’ uit de hoed. Wie een elektrische of waterstofwagen aankoopt, krijgt een premie. Die is maximaal 5.000 euro in 2016, daarna wordt ze geleidelijk afgebouwd: 4.000 euro in 2017, 3.000 euro in 2018 en 2.000 euro in 2019. De premie is voorbehouden voor niet-leasingwagens. Voor de premies trekt de Vlaamse regering 5 miljoen euro uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige winter zaten ze iedereen bang te maken met een black-out voor de electriciteit en nu zouden we moeten met zo een bak rijden

De wereld op zijn kop

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quasi alle leasingwagens zijn diesels en dat zijn er nogal wat in België, benieuwd naar de 'vermindering' van diesels...

In het artikel staat dat het enkel over niet-leasingwagens gaat. Zal wellicht nog meevallen dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het artikel staat dat het enkel over niet-leasingwagens gaat. Zal wellicht nog meevallen dan.

Ik bedoelde dat de leasewagens buiten schot blijven bij deze taksverandering, wat net een groot deel van de diesels in België vertegenwoordigt en daardoor zou de impact van de wijzigingen groter kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde dat de leasewagens buiten schot blijven bij deze taksverandering, wat net een groot deel van de diesels in België vertegenwoordigt en daardoor zou de impact van de wijzigingen groter kunnen zijn.

 

Ha, dan had ik je verkeerd begrepen :). Ik bedoelde inderdaad hetzelfde, 't is niet logisch dat daar afgebleven wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen want. Algemene uiting van onvrede met de "groene" fiscaliteit.

 

Begrijp mij niet verkeerd hé, ik betaal liefst ook zo weinig mogelijk VAA en andere zever. Alleen vind ik het rationeel gezien niet logisch dat als je iets wil doen aan uitstoot, je zo'n grote groep wagens links laat liggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp mij niet verkeerd hé, ik betaal liefst ook zo weinig mogelijk VAA en andere zever. Alleen vind ik het rationeel gezien niet logisch dat als je iets wil doen aan uitstoot, je zo'n grote groep wagens links laat liggen.

 

Ik begrijp je net heel goed. Uitstoot is puur een geval van verbruik. Nu wordt echter wéér gekeken naar het bezit van de wagen. Dat is toch maar net zo logisch als dat je vrouw boos is om het feit dat je een looney tunes das hebt, maar hem niet aandoet?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige winter zaten ze iedereen bang te maken met een black-out voor de electriciteit en nu zouden we moeten met zo een bak rijden

De wereld op zijn kop

 

Hela, vergroening van het wagenpark en energievoorziening zijn twee totaal verschillende problematieken.  :D

 

Men wil meer auto's op elektriciteit en meer op waterstof. Wat dat is 100% schoon hé.  :facepalm: Je zou ze toch een lap rond hun oren willen gaan geven daar in Brussel als je zo'n onzin hoort. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp mij niet verkeerd hé, ik betaal liefst ook zo weinig mogelijk VAA en andere zever. Alleen vind ik het rationeel gezien niet logisch dat als je iets wil doen aan uitstoot, je zo'n grote groep wagens links laat liggen.

 

Bedrijven worden al enige tijd belast op basis van de uitstoot dus het wagenpark is al groener geworden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het huidige beleid lijkt onhoudbaar. Begin dit jaar presenteerde de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) nog een vernietigend rapport over het mobiliteitsbeleid in ons land. 'Niemand slaat een grote Mercedes af als die 'm nauwelijks 2500 euro per jaar kost. Jullie subsidiëren de files', sneerde OESO-specialist Jens Hoj. En hij staat niet alleen. 'Ik begrijp niet dat de overheid op geen enkele manier een poging doet om het gedrag van die bestuurders bij te sturen. De bedrijfswagens hoeven niet helemaal te verdwijnen, maar waarom beperkt de overheid het voordeel van de tankkaart niet tot het woon-werkverkeer, zodat iemand die naar de Alpen gaat skiën dat tenminste al zelf betaalt? Of waarom worden ondernemingen niet meer gestimuleerd om te kiezen voor hybride of elektrische wagens?' vraagt Johan De Mol zich af. 'De overheid kan dat nochtans bijsturen en via graduele schalen de aankoop van minder vervuilende wagens voordeliger maken. De subsidie voor de aankoop van een nieuwe wagen in 2011 heeft aangetoond dat de overheid daarmee een grote impact heeft en tegelijkertijd de kostprijs voor bedrijven kan beperken.'

Want op dat vlak is er nog werk aan de winkel, lijkt uit de Knack-enquête. Amper een kwart van de werknemers is verplicht te kiezen voor een wagen met een lage emissie, en bijna niemand is verplicht om voor een elektrische of hybride wagen te opteren. En dat kun je werknemers en ondernemingen niet kwalijk nemen. Door de hoge cataloguswaarde van die wagens loopt het voordeel van alle aard veel hoger op dan bij andere wagens, waardoor de werknemer die rondrijdt met zo'n wagen zijn nettoloon veel sterker ziet dalen. De huidige fiscale behandeling maakt de milieuvriendelijkste wagens het minst interessant. Meer nog: 40 procent van de werknemers móét een dieselwagen nemen, hoewel die wel het meeste fijnstof uitstoot.

Toch hebben bedrijfswagens volgens Febiac een gunstige impact op het wagenpark in ons land. 'Auto's die vandaag worden ingeschreven op naam van een bedrijf hebben een opmerkelijk lagere CO2-uitstoot. Die is intussen zelfs lager dan de gemiddelde uitstoot van privéwagens, die tot voor kort steevast zuiniger en kleiner waren dan bedrijfsauto's.' Die evolutie is het gevolg van de nieuwe berekeningswijze van het voordeel van alle aard die de regering-Di Rupo doorvoerde. Maar mobiliteitsexperts haasten zich om dat te nuanceren. Op papier is de huidige generatie wagens veel zuiniger, maar het reële verbruik ligt veel hoger omdat de autoconstructeurs het verbruik van een wagen testen in de meest optimale omstandigheden en een wagen ontdoen van alle franjes. Kris Peeters: 'In werkelijkheid rijden mensen natuurlijk wel rond met een wagen met airco, een reserveband en tal van andere opties. En als het reële verbruik hoger ligt dan wat op papier staat, dan geldt dat ook voor de CO2-uitstoot.'

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog zoiets, LPG. Het heeft tegewoordig zga geen meerverbruik/vermogensverlies en met de LPI systemen werkt dat effectief goed. Het is goedkoper rijden en is ook nog eens de properste brandstof die je effectief kan tanken zonder range anxiety oid te krijgen. Uitspraken zoals 'gas is voor mee te koken' etc vind ik belachelijk want diesel is ook maar mazout voor te stoken. Als je privé voldoende rijdt is dat stukker goedkoper dan een diesel zelfs als je de lpg taks mee telt. En toch blijft dat bij de mensen precies een rijdende tijdbom of een bron van motorproblemen...
Ik heb me trouwens eens laten vertellen dat de overheid expres lpg niet stimuleert omdat ze daar minder taksen op kunnen heffen door een of ander milieubeleid, en dat men daarom de lpg taks heeft ingevoerd. Sterker nog, al het gas dat niet wordt verbruikt wordt gewoon opgestookt in de raffinaderijen omdat dat anders minder opbrengt dan verkopen.
Ondertussen gaat men wel subsidies geven om hybride/EV te rijden? Zottekot België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid