Cyrano.ak 2.216 Geplaatst: 5 oktober 2015 Delen Geplaatst: 5 oktober 2015 Ik had donderdag nog dit mailtje ontvangen Beste klant,De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.Met vriendelijke groeten,Het Customer Care-team Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 5 oktober 2015 Delen Geplaatst: 5 oktober 2015 Beste klant Wij hebben u 100 euro biv bespaard. Wij betalen hier nu de rekening voor. Gelieve dit niet te vergeten en volgende keer weer gewoon een golf te kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.171 Geplaatst: 5 oktober 2015 Delen Geplaatst: 5 oktober 2015 BrunoL op journaal VRT, Tuningkid gaat zot worden Was dat niet 1 persoon? : D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.971 Geplaatst: 5 oktober 2015 Delen Geplaatst: 5 oktober 2015 Beste klant Wij hebben u 100 euro biv bespaard. Wij betalen hier nu de rekening voor. Gelieve dit niet te vergeten en volgende keer weer gewoon een golf te kopen. dat is inderdaad wat klanten vergeten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Subaru555 2.872 Geplaatst: 5 oktober 2015 Delen Geplaatst: 5 oktober 2015 En proberen wijsmaken dat het enkele losgeslagen ingenieurs zijn die dit op eigen houtje doen. Zonder medeweten van management bij VW. Sure... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.309 Geplaatst: 6 oktober 2015 Delen Geplaatst: 6 oktober 2015 Uiteraard. Opofferen he. Zullen wel wat geld toegeschoven krijgen om publiekelijk op te zouten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-gaat-zijn-elektrische-suv-in-belgie-bouwen-81112 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.541 Geplaatst: 16 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Aston Martin said it will eliminate as many as 295 jobs from its workforce of 2,100 people as the luxury automaker seeks to cut costs and “rebalance” the business. Offers of early retirement and voluntary redundancies will be made to limit the impact on staff, while full-year production rates and sales projections are unchanged, Aston Martin said in an e-mailed statement Thursday. The company still plans to develop new models and increase output. The Unite trade union had said Wednesday that as many as 314 jobs could go and that it would oppose mandatory firings. The cuts will mainly affect administrative, professional and managerial staff at Aston Martin’s headquarters in Gaydon, England, the labor group said. “Collective consultation with employee representatives, including Unite, has begun and the company is working with them to minimize the risk of compulsory redundancies,” the carmaker said. Aston Martin, which sells about 4,000 vehicles a year, is one of the few global luxury-car brands not part of a larger automotive group. Its reliance on sports cars limits its growth potential in markets like China, where wealthy drivers prefer sedans and sport utility vehicles. To broaden its appeal, the company is developing the DBX, a high-riding crossover, and raised 200 million pounds ($309 million) earlier this year to support the effort. http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-14/aston-martin-to-cut-about-15-of-workforce-unite-union-says Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.020 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Bij ongeveer drie miljoen auto's in Europa moeten motoronderdelen vervangen worden, zegt een woordvoerder van het geplaagde bedrijf donderdag tegen persbureau Bloomberg. Het gaat om auto's met 1,6-liter motoren. Bij de overige modellen waarmee gesjoemeld is, volstaat alleen een software-update. Volkswagen maakte vorige week bekend dat er ongeveer 8,5 miljoen auto's in Europa terug moeten naar de garage wegens het dieselschandaal. Wereldwijd gaat het om elf miljoen auto's. Het concern houdt er rekening mee dat het dieselschandaal meer dan 6,5 miljard euro gaat kosten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.541 Geplaatst: 27 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 In Wallonie slaat de waanzin ook toe blijkbaar. (bron: belgische oldtimerfederatie) Ceci concerne les amateurs habitant en Wallonie! Suite à nos messages du 11 et 16 octobre 2015, nous tenons à vous informer de nos démarches. La FBVA a été reçue le jeudi 22 octobre 2015 au cabinet du ministre Lacroix (PS), suite à ses intentions diffusées dans la presse, c'est à dire modifier la taxation des véhicules de 25 à 30 ans. Nous sommes au regret de devoir vous annoncer que, malgré nos explications et arguments présentés, le ministre reste sur sa position. Voici un aperçu des décisions prises et dont les textes de loi sont en préparation. - Il n'y a pas de mesures transitoires prévues; - Pour les véhicules qui seront immatriculés à partir du 1er janvier 2016, en plaque normale ou en plaque "O", une taxe pleine devra être payée; - Les véhicules de 25 à 30 ans, qui sont déjà immatriculés, en plaque normale ou en plaque "O", ne pourront plus bénéficier de la taxe forfaitaire, mais une taxe pleine vous sera réclamée à la date où vous devez renouveler la taxe de circulation annuelle; - Pour les véhicules de 25 à 30 ans, que vous désirez immatriculer en plaque "O" à partir du 1er janvier 2016, une taxe Ecomalus sera d'application suivant le taux de CO2. Au cas où le taux de CO2 n'est pas connu, le forfait sera d'application. - La TMC 'Taxe de mise en circulation' ne sera pas modifiée et restera 61,50 EUR. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Dus gewoon oldtimerleeftijd optrekken naar 30 zoals voordien al aangekondigd, maar met terugwerkende kracht, en een jaar vroeger Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Dit kan ook nog een dure worden Pour les véhicules de 25 à 30 ans, que vous désirez immatriculer en plaque "O" à partir du 1er janvier 2016, une taxe Ecomalus sera d'application suivant le taux de CO2. Au cas où le taux de CO2 n'est pas connu, le forfait sera d'application. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Ik dacht dat dat forfait niet zo hoog lag. Of is dat enkel in Vlaanderen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.020 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Ben ik onredelijk als ik zeg dat de jaarlijkse taks hoger mag zijn op een oldtimer? Zou toch een mooie centrum opbrengen voor de schatkist? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.920 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Ja, je bent onredelijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.920 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Oldtimers zijn in 95% van de gevallen liefhebberswagens die amper buitenkomen. Ook hebben oldtimers al een cyclus, al dan niet in belgie, van afdragen aan de staat doorlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.020 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Van mij mag dat jaarlijks 150€ kosten idpv 35€ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Ben ik onredelijk als ik zeg dat de jaarlijkse taks hoger mag zijn op een oldtimer? Zou toch een mooie centrum opbrengen voor de schatkist? Het probleem is dat er geen verschil kan gelaakt worden tussen oldtimer van liefhebbers of oldtimers om goedkoop te rijden. Iemand die dagelijks met zijn 190D van 26 jaar oud rijdt, zou best mogen belast worden als een moderne wagen. Maar de persoon die de 190D van zijn grootvader in ere houdt, en er op zondag mee wilt gaan toeren uit nostalgie zou een vrijstelling mogen krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Is dat niet ergens wat achterhaald? Als we even afstand doen van het feit dat we het gewoon zijn dat een oldtimer (hoe oud die ook moet zijn) goedkoop is qua tax: waarom zou een auto van 31 of 26 jaar wél en een auto van 21 of 16 jaar niét goedkoper moeten zijn qua tax, als er maar zeer sporadisch mee wordt gereden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Is dat niet ergens wat achterhaald? Als we even afstand doen van het feit dat we het gewoon zijn dat een oldtimer (hoe oud die ook moet zijn) goedkoop is qua tax: waarom zou een auto van 31 of 26 jaar wél en een auto van 21 of 16 jaar niét goedkoper moeten zijn qua tax, als er maar zeer sporadisch mee wordt gereden? Probleem is dat de leeftijd eigenlijk te laag wordt. 1990 is nu de grens. 500E is oldtimer, dat is bijgod een perfect mogelijke daily nog op dit moment... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.920 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Probleem is dat de leeftijd eigenlijk te laag wordt. 1990 is nu de grens. 500E is oldtimer, dat is bijgod een perfect mogelijke daily nog op dit moment...De Jos van tzelfde laken een broek... Zeker als ik vergelijk met de Zaffer... Akkoord de Zaffer rijdt moderner, maar de Jos is meer comfortabel, heeft tenminste power om wa ambetant verkeer in te halen en achter me te laten en hij heeft alles electrisch alsook servo en abs... Maar laat het maar een oldtimer blijven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.920 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 En de Jos wordt 28, tegen dat alles in kannen en kruiken is, is die al over de 30 en blijf ik vrijgesteld... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 In Wallonië is het over 2 maand al zover... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.541 Geplaatst: 18 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2016 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2549598 Zijn de officiële Opel-dealers sinds een paar maanden in het geheim vervuilende Opel Zafira's aan het aanpassen? Onze redactie heeft in elk geval kunnen vaststellen dat in een aantal gevallen de uitstoot duidelijk daalde na een update bij de dealer. "Het Journaal" heeft maandenlang aan een reportage gewerkt. Het gaat om de Zafira Tourer 2014 met een 1.6-dieselmotor. De vervuilende software drijft de prestaties van de auto's op, maar duwt ook de uitstoot van stikstofoxides naar omhoog, volgens experten honderden procenten boven de toegelaten Europese norm. Dealers veranderen nu het bewuste pakket zodat de auto's minder vervuilend worden. We konden bij ons onderzoek vaststellen dat de reden voor de upgrade voor de Zafira-eigenaars werd verborgen gehouden. De actie is gestart kort nadat het dieselgate-schandaal in verband met Volkswagen oversloeg naar Europa. Het onderzoek gebeurde door Luc Pauwels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 18 januari 2016 Delen Geplaatst: 18 januari 2016 Als dit waar is nog 10x erger dan VW Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.