Ga naar inhoud

Autonieuws


Martini Racing

Aanbevolen berichten

Ik had donderdag nog dit mailtje ontvangen :)

 

 

Beste klant,

De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.

De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.

Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.

Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.

Met vriendelijke groeten,

Het Customer Care-team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste klant

 

Wij hebben u 100 euro biv bespaard. Wij betalen hier nu de rekening voor.

 

Gelieve dit niet te vergeten en volgende keer weer gewoon een golf te kopen.

 

dat is inderdaad wat klanten vergeten  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En proberen wijsmaken dat het enkele losgeslagen ingenieurs zijn die dit op eigen houtje doen. Zonder medeweten van management bij VW. Sure...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Aston Martin said it will eliminate as many as 295 jobs from its workforce of 2,100 people as the luxury automaker seeks to cut costs and “rebalance” the business.

Offers of early retirement and voluntary redundancies will be made to limit the impact on staff, while full-year production rates and sales projections are unchanged, Aston Martin said in an e-mailed statement Thursday. The company still plans to develop new models and increase output.

The Unite trade union had said Wednesday that as many as 314 jobs could go and that it would oppose mandatory firings. The cuts will mainly affect administrative, professional and managerial staff at Aston Martin’s headquarters in Gaydon, England, the labor group said.

“Collective consultation with employee representatives, including Unite, has begun and the company is working with them to minimize the risk of compulsory redundancies,” the carmaker said.

Aston Martin, which sells about 4,000 vehicles a year, is one of the few global luxury-car brands not part of a larger automotive group. Its reliance on sports cars limits its growth potential in markets like China, where wealthy drivers prefer sedans and sport utility vehicles.

To broaden its appeal, the company is developing the DBX, a high-riding crossover, and raised 200 million pounds ($309 million) earlier this year to support the effort.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-14/aston-martin-to-cut-about-15-of-workforce-unite-union-says

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ongeveer drie miljoen auto's in Europa moeten motoronderdelen vervangen worden, zegt een woordvoerder van het geplaagde bedrijf donderdag tegen persbureau Bloomberg.

Het gaat om auto's met 1,6-liter motoren. Bij de overige modellen waarmee gesjoemeld is, volstaat alleen een software-update.

Volkswagen maakte vorige week bekend dat er ongeveer 8,5 miljoen auto's in Europa terug moeten naar de garage wegens het dieselschandaal. Wereldwijd gaat het om elf miljoen auto's. Het concern houdt er rekening mee dat het dieselschandaal meer dan 6,5 miljard euro gaat kosten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Wallonie slaat de waanzin ook toe blijkbaar. (bron: belgische oldtimerfederatie)

 

Ceci concerne les amateurs habitant en Wallonie!

Suite à nos messages du 11 et 16 octobre 2015, nous tenons à vous informer de nos démarches.

La FBVA a été reçue le jeudi 22 octobre 2015 au cabinet du ministre Lacroix (PS), suite à ses intentions diffusées dans la presse, c'est à dire modifier la taxation des véhicules de 25 à 30 ans.

Nous sommes au regret de devoir vous annoncer que, malgré nos explications et arguments présentés, le ministre reste sur sa position.

Voici un aperçu des décisions prises et dont les textes de loi sont en préparation.

- Il n'y a pas de mesures transitoires prévues;

- Pour les véhicules qui seront immatriculés à partir du 1er janvier 2016, en plaque normale ou en plaque "O", une taxe pleine devra être payée;

- Les véhicules de 25 à 30 ans, qui sont déjà immatriculés, en plaque normale ou en plaque "O", ne pourront plus bénéficier de la taxe forfaitaire, mais une taxe pleine vous sera réclamée à la date où vous devez renouveler la taxe de circulation annuelle;

- Pour les véhicules de 25 à 30 ans, que vous désirez immatriculer en plaque "O" à partir du 1er janvier 2016, une taxe Ecomalus sera d'application suivant le taux de CO2. Au cas où le taux de CO2 n'est pas connu, le forfait sera d'application.

- La TMC 'Taxe de mise en circulation' ne sera pas modifiée et restera 61,50 EUR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan ook nog een dure worden ;)

 

 

 Pour les véhicules de 25 à 30 ans, que vous désirez immatriculer en plaque "O" à partir du 1er janvier 2016, une taxe Ecomalus sera d'application suivant le taux de CO2. Au cas où le taux de CO2 n'est pas connu, le forfait sera d'application.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik onredelijk als ik zeg dat de jaarlijkse taks hoger mag zijn op een oldtimer? Zou toch een mooie centrum opbrengen voor de schatkist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oldtimers zijn in 95% van de gevallen liefhebberswagens die amper buitenkomen. Ook hebben oldtimers al een cyclus, al dan niet in belgie, van afdragen aan de staat doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik onredelijk als ik zeg dat de jaarlijkse taks hoger mag zijn op een oldtimer? Zou toch een mooie centrum opbrengen voor de schatkist?

Het probleem is dat er geen verschil kan gelaakt worden tussen oldtimer van liefhebbers of oldtimers om goedkoop te rijden.

Iemand die dagelijks met zijn 190D van 26 jaar oud rijdt, zou best mogen belast worden als een moderne wagen. Maar de persoon die de 190D van zijn grootvader in ere houdt, en er op zondag mee wilt gaan toeren uit nostalgie zou een vrijstelling mogen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet ergens wat achterhaald? Als we even afstand doen van het feit dat we het gewoon zijn dat een oldtimer (hoe oud die ook moet zijn) goedkoop is qua tax: waarom zou een auto van 31 of 26 jaar wél en een auto van 21 of 16 jaar niét goedkoper moeten zijn qua tax, als er maar zeer sporadisch mee wordt gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet ergens wat achterhaald? Als we even afstand doen van het feit dat we het gewoon zijn dat een oldtimer (hoe oud die ook moet zijn) goedkoop is qua tax: waarom zou een auto van 31 of 26 jaar wél en een auto van 21 of 16 jaar niét goedkoper moeten zijn qua tax, als er maar zeer sporadisch mee wordt gereden?

Probleem is dat de leeftijd eigenlijk te laag wordt. 1990 is nu de grens. 500E is oldtimer, dat is bijgod een perfect mogelijke daily nog op dit moment...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat de leeftijd eigenlijk te laag wordt. 1990 is nu de grens. 500E is oldtimer, dat is bijgod een perfect mogelijke daily nog op dit moment...

De Jos van tzelfde laken een broek... Zeker als ik vergelijk met de Zaffer...

Akkoord de Zaffer rijdt moderner, maar de Jos is meer comfortabel, heeft tenminste power om wa ambetant verkeer in te halen en achter me te laten en hij heeft alles electrisch alsook servo en abs...

Maar laat het maar een oldtimer blijven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Jos wordt 28, tegen dat alles in kannen en kruiken is, is die al over de 30 en blijf ik vrijgesteld... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2549598

 

 

Zijn de officiële Opel-dealers sinds een paar maanden in het geheim vervuilende Opel Zafira's aan het aanpassen? Onze redactie heeft in elk geval kunnen vaststellen dat in een aantal gevallen de uitstoot duidelijk daalde na een update bij de dealer. "Het Journaal" heeft maandenlang aan een reportage gewerkt.

Het gaat om de Zafira Tourer 2014 met een 1.6-dieselmotor. De vervuilende software drijft de prestaties van de auto's op, maar duwt ook de uitstoot van stikstofoxides naar omhoog, volgens experten honderden procenten boven de toegelaten Europese norm. Dealers veranderen nu het bewuste pakket zodat de auto's minder vervuilend worden.

We konden bij ons onderzoek vaststellen dat de reden voor de upgrade voor de Zafira-eigenaars werd verborgen gehouden. De actie is gestart kort nadat het dieselgate-schandaal in verband met Volkswagen oversloeg naar Europa. Het onderzoek gebeurde door Luc Pauwels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid