Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is wel juist. De 135i klinkt hemels aan de buitenkant. Binnen vind ik 'm te stil. Niet voor niets dat BMW dit geluid kunstmatig versterkt bij de nieuwere modellen.

Geplaatst:

Dat is wel juist. De 135i klinkt hemels aan de buitenkant. Binnen vind ik 'm te stil. Niet voor niets dat BMW dit geluid kunstmatig versterkt bij de nieuwere modellen.

Inderdaad ja, mijn pa merkt zelf niet hoe ondiscreet luid dat soms is, omdat het vanbinnen echt stil klinkt.

Geplaatst:

Zelf moeten terugschakelen met koppeling en heel de mikmak in een sportwagen in je vrije tijd. Kan begrijpen dat dat geen pretje is.

En ik denk wel dat er nog een verschil is tussen de motor in jullie 135i tov de motor in mijn M235i.

Ik schakel eigenlijk dikwijls handgeschakeld. Met de paddles is dat wel leuk, maar het is bijlange niet hetzelfde als echt manueel. Deze PDK is ook niet zo brutaal. In de 991 schakelt de PDK al heel wat sportiever, en in de GT3 is het ongewoon.

Heb jij een handgeschakelde 235i? In heb al eens afgesproken met darkiedm4 om eens te vergelijken met zijn M135i. Er is zeker verschil. De gasrespons is idd directer.

Geplaatst:

Inderdaad ja, mijn pa merkt zelf niet hoe ondiscreet luid dat soms is, omdat het vanbinnen echt stil klinkt.

Je hebt dus geen zak aan het feit dat hij zo luid is, je stoort alleen de mensen rondom je?
Geplaatst:

De cabrio met het dakje open. Genieten...

Geplaatst:

Ik was mijn "" vergeten bij pastelkleur.

Ik bedoel dus maar, dat ik zo'n kleur letterlijk en figuurlijk "te licht" vind voor zo'n kar.

En wat de e30 touring betreft...

Rhoodup2.jpg

Bovenstaande is er nog eentje van het www...

Ik ga nog eens tussen mijn meetingpics zoeken...

Zeerrrr lekker. Velgen not sure, een maatje kleiner mag.

Met M30B35 moet zoiets het éinde zijn. :inlove:

Of S38 mag ook.

Geplaatst:

Heb jij een handgeschakelde 235i? In heb al eens afgesproken met darkiedm4 om eens te vergelijken met zijn M135i. Er is zeker verschil. De gasrespons is idd directer.

De mijne is manueel, ja.

Die van darkie is ondertussen geen referentie meer he :D

Geplaatst:

Toen was die nog origineel.;-)

Geplaatst:

Ge wilt dus echt een slechte motor feitelijk?

Sinds die M-Performance uitlaat eronder zit klinkt dat ding echt goed IMO.

Veel verschil met de originele uitlaat? Ook binnen tijdens het rijden? 

Op de youtube filmpjes (voor zover je je daarop kan baseren) vind ik het verschil niet zo groot.

Trouwens, BMW x35i  :inlove:

Geplaatst:

Je hebt dus geen zak aan het feit dat hij zo luid is, je stoort alleen de mensen rondom je?

Gohja je hoort nog altijd een heerlijke romige sound binnenin alleen heel wat minder luid dan buitenaf.

Geplaatst:

Mijn 320d heeft ook 420Nm en dat voel je.:inlove:

De wereld is om zeep @@Jerain, die ne djiesel koopt en er nog fier op is ook.

Pas op, ik hou daar wel van. Ik ben gewoon benieuwd naar mijn bevindingen. En uiteraard is die 8-bak daar schuldig aan. Dat merk ik goed bij de F10 van onze pa. Maar ik wil echt niets anders meer voor een daily.

Een slechte motor? Hoeda?

Ga je de 10e aug naar Ecuyers toevallig?

Hoe zit dat eigenlijk met die triatlon?
Geplaatst:

Dat kan. Weet het nog ni.

Ondertussen veranderd naar:

Ja.

Geplaatst:

Het zou zelfs richting 450Nm zijn!

Er zal voor mij altijd een naft blijven staan. Maar als gezinswagen met een vriendin die niet zo voor snelheid is kan je niet ontkennen dat een 3 touring een zeer ideale wagen is, meer moet dat eigenlijk niet zijn, maar het mag.

Geplaatst:

Er zal voor mij altijd een naft blijven staan. Maar als gezinswagen met een vriendin die niet zo voor snelheid is kan je niet ontkennen dat een 3 touring een zeer ideale wagen is, meer moet dat eigenlijk niet zijn, maar het mag.

Had je nu nog 330d gezegd, die 320d rijdt mij te nukkig.
Geplaatst:

Nukkig, omschrijf dat eens? Heb jij ooit al met een gechipte E9x 320d gereden? Je bedoelt dan gasrespons en veel koppel onderin?

Er zijn twee dingen die mij tegenvallen als ik er mee rijd, geen sper en boven 3k toeren trekt hij niet zoals een atmo naft wat logisch is.

Maar goed, ik zal je 550i binnenkort overnemen voor een zacht prijsje. :D

Geplaatst:

Nukkig, omschrijf dat eens? Heb jij ooit al met een gechipte E9x 320d gereden? Je bedoelt dan gasrespons en veel koppel onderin?

Er zijn twee dingen die mij tegenvallen als ik er mee rijd, geen sper en boven 3k toeren trekt hij niet zoals een atmo naft wat logisch is.

Maar goed, ik zal je 550i binnenkort overnemen voor een zacht prijsje. :D

Ja, zowel ongeschipt als gechipt. Dat is inderdaad wat ik bedoel, een 330d gaat veel 'romiger'. Bij een 320D is dat, katjakka, gedaan en een versnelling hoger, ...

Wanneer slijp je mijn demper er af? :D

Geplaatst:

Waarom heb je die dan laten chippen?

Geplaatst:

Waarom heb je die dan laten chippen?

Omdat ik daar ook mee rij zoals ik al zei.

Geplaatst:

Ja, zowel ongeschipt als gechipt. Dat is inderdaad wat ik bedoel, een 330d gaat veel 'romiger'. Bij een 320D is dat, katjakka, gedaan en een versnelling hoger, ...

Wanneer slijp je mijn demper er af? :D

Die katjakke gedaan en een versnelling hoger is nogal subjectief maar allez, ik gun je het voordeel van de twijfel. :D Ik heb al met menig BMW gereden en ik durf zeggen dat die 2liter diesel mij telkens verbaasd qua kracht en souplesse. Het blijft een 2liter met zo'n 215pk en 450Nm, veel meer kan je niet verwachten.

Geplaatst:

Moraal van het verhaal:

Diesel is brol, tot Jerain ene heeft

alles < 6 cilinder is brol, tot Jerain er ene heeft

:D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Geen idee waar ik dat zo gezegd heb. Ik zeg gewoon dat je niet meer kan verwachten en het voor die spec goed rijdt... Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat een 6 of 8 cilinder beter rijdt.

Geplaatst:

Die katjakke gedaan en een versnelling hoger is nogal subjectief maar allez, ik gun je het voordeel van de twijfel. :D Ik heb al met menig BMW gereden en ik durf zeggen dat die 2liter diesel mij telkens verbaasd qua kracht en souplesse. Het blijft een 2liter met zo'n 215pk en 450Nm, veel meer kan je niet verwachten.

Ik noteer dat ik mijn verwachting moet bijstellen en euh wanneer komt ge mijn dempers afslijpen? :D
Geplaatst:

Ik kan je psg aanraden, ik begin daar niet zelf aan.:D Ik schat de kosten op 200 euro voor 2 sierstukken bmw style en inox buis en dan nog een uurke werk.

Geplaatst:

Ik kan je psg aanraden, ik begin daar niet zelf aan.:D Ik schat de kosten op 200 euro voor 2 sierstukken bmw style en inox buis en dan nog een uurke werk.

Kom je hem daarvoor ophalen? Neen, ik ben content van garage Declercq die toch een pak dichter is. Ga jij overigens de 10de naar Ecuyers?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid