Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beetje een veredelde m235i vind ik persoonlijk. Het verschil van de e82 135i en de 1m is dan toch wel veel groter

Geplaatst:

Dat zou ik écht niet durven zeggen hoor.

1M en M2 gaan zowat gelijk op qua technische wijzigingen tov de 35i/40i variant.

De 135i had wel niet standaard een M pakket (wel de bodykit), en de M235i/40i natuurlijk wel.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het lijkt me van wel, ze hebben allebei af fabriek identiek dezelfde stoelen?

Geplaatst:
44 minuten geleden zei gTa:

Het lijkt me van wel, ze hebben allebei af fabriek identiek dezelfde stoelen?

Ik denk het wel... Maar je weet nooit natuurlijk. Zaterdag testrit, ben benieuwd!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ir_fuel en Simoni hebben/hadden die zetels in hun M235i zitten. Ik zie niet in waarom een M2 (die dezelfde 'gewone' BMW-sportzetels heeft) plots andere montagepunten o.i.d. zou hebben.

Geplaatst:

Iemand al met de manuele versie gereden trouwens? Is dat dezelfde als in de M235i? @Simoni

Ik zou dat nog durven bestellen :oops:

Geplaatst:

Je leest daar nogal eens van dat dat wel duidelijke familietrekjes vertoont. Logisch ook, gezien het "dezelfde" auto en motor betreft, met (uiteraard) een andere afstelling en (ik wil er niet denigrerend over doen) hier en daar andere componenten. Ik kan me absoluut niet inbeelden dat de M2 niet toch een pak strakker en meer focussed moet aanvoelen. Ikzelf zou dat niet meteen zien als een gigantische step-up voor jouw M135i "Plus" ;-)  Een Cayman GTS of GT4 is dat -denk ik- dan weer wel, dit niet. Zeker niet omdat jouw '1 al wat extra power heeft, vergeleken met stock (vandaar de "Plus"). Maar zo'n M2 blijft wel een kant-en-klaar totaalpakket met een 3-liter en een laag verbruik op papier (ofte: fiscaal best goed verteerbaar). In dat opzicht is het zeker een goeie keuze.

Geplaatst:
10 minuten geleden zei gTa:

Je leest daar nogal eens van dat dat wel duidelijke familietrekjes vertoont. Logisch ook, gezien het "dezelfde" auto en motor betreft, met (uiteraard) een andere afstelling en (ik wil er niet denigrerend over doen) hier en daar andere componenten. Ik kan me absoluut niet inbeelden dat de M2 toch een pak strakker en meer focussed moet aanvoelen. Ikzelf zou dat niet meteen zien als een gigantische step-up voor jouw M135i "Plus" ;-)  Een Cayman GTS of GT4 is dat -denk ik- dan weer wel, dit niet. Zeker niet omdat jouw '1 al wat extra power heeft, vergeleken met stock (vandaar de "Plus"). Maar zo'n M2 blijft wel een kant-en-klaar totaalpakket met een 3-liter en een laag verbruik op papier (ofte: fiscaal best goed verteerbaar). In dat opzicht is het zeker een goeie keuze.

Ik begrijp je ergens wel. Zo denk ik er zelf ook over. Maar mijn auto kan 9 op 10 weg voor een goede prijs. Heb ondertussen 106000 km's.... Dus misschien niet onverstandig om te wisselen. Ben er nochtans super tevreden van en het is echt een super ding. Maar uit garantie, "veel km's", in de toekomst mogelijke kosten (?)

Cayman GT4/GTS, dolgraag, maar toch nog een ander prijsniveau.

Zo een M2 met Mperformance einddemper lijkt me super... Veel km's doe ik niet meer, dus zou nog wel voor een manuele durven gaan. Ik zie ook net in de offerte dat die DKG net geen 4000€ kost :o:lolz: 

Geplaatst:
38 minuten geleden zei Alexx:

Ik begrijp je ergens wel. Zo denk ik er zelf ook over. Maar mijn auto kan 9 op 10 weg voor een goede prijs. Heb ondertussen 106000 km's.... Dus misschien niet onverstandig om te wisselen. Ben er nochtans super tevreden van en het is echt een super ding. Maar uit garantie, "veel km's", in de toekomst mogelijke kosten (?)

Zo een M2 met Mperformance einddemper lijkt me super... Veel km's doe ik niet meer, dus zou nog wel voor een manuele durven gaan. Ik zie ook net in de offerte dat die DKG net geen 4000€ kost :o:lolz: 

Ik zie de meerwaarde niet om van een M135i met sperdifferentieel naar een veel duurdere M2 te gaan... Dat geld kan je beter gebruiken voor trackdays en driftdays te bekostigen.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
3 uur geleden zei Alexx:

Ik vergat een woordje 'niet' ergens in m'n oorspronkelijke tekst. Aangepast.

Die DKG kost een pak, maar dat "win" je terug in BIV, denk ik (lagere CO²) en mogelijks VAA/aftrekbaarheid/...

Geplaatst:
5 uur geleden zei Jerain:

Ik zie de meerwaarde niet om van een M135i met sperdifferentieel naar een veel duurdere M2 te gaan... Dat geld kan je beter gebruiken voor trackdays en driftdays te bekostigen.

Zaterdag weet ik meer. Momenteel denk ik er net hetzelfde over. Ik fixeer me teveel op mijn huidige kilometerstand... Langst de andere kant. Als ik er nu een goede prijs voor krijg dan is het gewoon "de moment"... Misschien.. :/

Geplaatst:

100k kms vooral straatgebruik? Zover je momenteel geen weet hebt van motorproblemen lijkt mij dat nog een lage kmstand. Wat zou je vraagprijs dan zijn?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uur geleden zei Jerain:

100k kms vooral straatgebruik? Zover je momenteel geen weet hebt van motorproblemen lijkt mij dat nog een lage kmstand. Wat zou je vraagprijs dan zijn?

Idd, vooral straatgebruik, maar wel vrij stevig :D

Altijd gewacht tot motor warm staat voor ik gas geef, auto slaapt altijd binnen, altijd met de hand gewassen, nooit bespaard op onderhoud, om de 8000 km's motorolie verversen... Ben wat bang, stel dat de automaat kapot gaat, net gehoord dat Geoffrey zijn lagerschalen kapot zijn gegaan, stel dat er iets aan de motor kopt, dan betaal ik nu liever wat meer voor een nieuwe auto, dan dat ik geld steek in eventuele herstellingskosten. We zien wel, de koper zou de auto zo snel mogelijk willen, maar ik kan echt niet tot eind Juli zonder auto :D

Geplaatst:
Op ‎10‎/‎10‎/‎2016 om 21:34 zei Alexx:

Zaterdag weet ik meer. Momenteel denk ik er net hetzelfde over. Ik fixeer me teveel op mijn huidige kilometerstand... Langst de andere kant. Als ik er nu een goede prijs voor krijg dan is het gewoon "de moment"... Misschien.. :/

En Alexx , hoe was de testrit met de M2?

Geplaatst:

Wil ik ook wel weten hoe dat vergelijkt met een gemodde M135i :-)

Geplaatst:

Er gaan er een paar chagrijnig rondlopen als ze dit lezen. 

Geplaatst:

Eerlijk? Ik had dat niet verwacht! De M2 wordt zo de hemel ingeprezen, dat ik enorm hoge verwachtingen had. Misschien teveel? 

Het is niet mijn bedoeling om de M2 af te kraken. Kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ik had verwacht dat ik constant het gevoel ging hebben van : "Amai, ik zit hier in iets speciaal!" Heb ook met DSC uit gereden, maar de auto is zo braaf, zo makkelijk...

Als ik dan vergelijk met de 1M... Daar moet je echt in werken, als je niet oplet probeert die auto u te vermoorden. Zeker in de regen. Ik had dit met de M2 ook verwacht... 

Ik weet wel, steek een andere ophanging, uitlaat etc op de M2 en dat is een beest van een auto (DENK ik) maar dan spreek je weer over een heel ander bedrag... Ik had meer verwacht van een echte M. Sorry :/

Dan vond ik mijn auto echt VEEL beter rijden dan de M2. Zelfs standaard zal de M2 mij en mijn auto wel los verloren rijden op de ring of waar dan ook, maar als ik het gevoel of de feeling niet heb, dan hoeft het niet voor mij. Ik vind het echt jammer..

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 minutes ago, Alexx said:

Eerlijk? Ik had dat niet verwacht! De M2 wordt zo de hemel ingeprezen, dat ik enorm hoge verwachtingen had. Misschien teveel? 

Dat was bij de M235i ook toen hij uitkwam he. Het was "de nieuwe E36 M3". Uiteindelijk willen ze bij BMW vooral allemansvrienden maken tegenwoordig, en dan krijg je een beetje een "duf" geheel, als je iets wilt dat wat spannender/scherper rijdt.

Onlangs zo nog iets gelezen over het gebrek aan stuurgevoel in de laatste generaties. Dan zeggen ze bij BMW dat rondvraag bij hun klanten uitwijst dat de gemiddelde klant qua sturen op zoek is naar "minder moeite doen". Dat gevoel interesseert niemand. Hoeveel kracht ze moeten zetten om hun wielen te draaien wel. Dan krijg je wat degene met de portemonnee vraagt he.

Leer ermee leven dat we een uitstervend ras zijn ;) Als binnenkort de BMW 1 een FWD wordt gaan ze daar geen auto minder door verkopen. Ondertussen besparen ze wel een hoop stukken. Win-win, en die paar zageventen gaan het verschil niet maken in de eindafrekening van het boekjaar.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Allez jongens, een heel direct stuurgevoel (sic) is toch het belangrijkst :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid