Ga naar inhoud

Volvo V90


Parsifal

Aanbevolen berichten

Op dezelfde manier onthuld als z'n sedan broer...

 

Wel jammer dat de rechte achterkant verdwenen is... Maakt het toch wat minder Volvo :(

 

 

V90schaalmodelA.gif

 

V90schaalmodelA2.gif

 

V90schaalmodelA3.gif

 

V90schaalmodelA4.gif

 

V90schaalmodelA5.gif

 

 

 

Veel Europeanen zullen halsreikend uitkijken naar de V90. De S90 is ook leuk, maar vanwege zijn sedanvorm bij ons minder geliefd. De V70 is inmiddels 8,5 jaar oud en dus niet echt okselfris meer, al blijven stationwagons van Volvo tot op hoge leeftijd populair, met de 240 als meest aansprekende voorbeeld. De V70 is wat korter dan zijn donorauto, de S80, en daarmee niet helemaal een alternatief voor de Mercedes-Benz E-klasse Estate. Maar de bij S90 wordt deze kwantitatieve achterstand weggewerkt: net als de Duitser zorgt Volvo voor een lel van een combi.

 

Of de achterstand ook in kwalitatief opzicht (in de zin van verfijning en raffinement) wordt weggewerkt? Autointernationaal.nl denkt niet helemaal. Dat komt door de donorauto van de V90 (en de S90): de XC90. Deze SUV weet evenmin het kwaliteitsniveau van een belangrijke Duitse concurrent (in dit geval de Audi Q7) te evenaren. Wat de Opel Astra voor de Golf klasse is, dat is de XC90 namelijk voor het top SUV segment: efficiënt en voorzien van interessante (veiligheid)snufjes maar op detailniveau niet perfect, oftewel niet alle puntjes staan op de 'i'. 

 

Voor de populariteit maakt dat niet uit. De XC90 blijft een bovengemiddeld goede aanbieding en is vooral heel erg veilig. Dat is voor veel kopers een vertrouwenwekkend gevoel. Bovendien heeft niet iedereen zin in een Duitser. Volvo slaat bovendien op dit moment in Nederland een homerun met de T8 Twin Engine versie. Audi kan zijn stekkerhybride uitvoering van de Q7 pas volgend jaar leveren. De V90 zal ook leverbaar worden als T8 Twin Engine, maar als de stationwagon in 2017 leverbaar wordt, zal het bijtellingvoordeel als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.  

 

 

In vergelijking met de V70 belooft de V90 veel ruimer te worden. Ook is het interieur veel hoogwaardiger. Het motorengamma wordt erg overzichtelijk: er zijn louter 4 cilinder 2,0 liter units gepland, waarbij de T8 Twin Engine dus elektrische assistentie heeft. Op de laatste versie is een 8-traps automaat en vierwielaandrijving standaard. Later volgt een stekkerhybride versie met louter voorwielaandrijving. Doordat de V90 een stuk lichter zal zijn dan de XC90 en minder wind vangt, zal het gemis van een 5 of 6 cilinder variant minder groot zijn. Al gaat er in akoestisch opzicht natuurlijk niks boven een 5-pitter ....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Second that. Als je je wijsvingers op de horizontale stukken van de achterlichten houdt is z'n poep'tjen perfect ! :o

rechte d-stijl hé...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke slee! :inlove:

 

Maar dan concurreer je in de klasse van een 5 serie en E klasse, heb je alleen maar vier-cilinders in het gamma  :blink:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke slee! :inlove:

 

Maar dan concurreer je in de klasse van een 5 serie en E klasse, heb je alleen maar vier-cilinders in het gamma  :blink:

 

Het aandeel 6-cilinders in die karren is verwaarloosbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Second that. Als je je wijsvingers op de horizontale stukken van de achterlichten houdt is z'n poep'tjen perfect ! :o

 

 

Dit.

 

Voor de rest ook een erg knappe kar

 

Als dat horizontaal stuk er niet zou in zitten, is het eigenlijk amper een vernieuwing achteraan.

Het moet niet allemaal zoals Audi of BMW zijn dat je de onderlinge verschillen tussen de modellen en in 1 model tussen de generaties niet meer herkent bij een vluchtige blik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot wordt die wagen? De V70 zat ongeveer in de categorie van een BMW 5 touring. Mogen we verwachten dat de V90 een echt grote luxebreak wordt?

 

 

Het aandeel 6-cilinders in die karren is verwaarloosbaar

 

In welk land?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat horizontaal stuk er niet zou in zitten, is het eigenlijk amper een vernieuwing achteraan.

Het moet niet allemaal zoals Audi of BMW zijn dat je de onderlinge verschillen tussen de modellen en in 1 model tussen de generaties niet meer herkent bij een vluchtige blik.

Ik ben zeker pro vernieuwing @@Bompa, maar niet voor verlelijking ^_^ En dat is het voor mij persoonlijk wel, afgaande op foto's van ocharme een schaalmodelletje natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot wordt die wagen? De V70 zat ongeveer in de categorie van een BMW 5 touring. Mogen we verwachten dat de V90 een echt grote luxebreak wordt?

 

 

 

In welk land?

 

De V70 was zowat tussen categorieën in, noch mossel noch vis, tegenaan de categorie van een 5, maar zo net niet.

Mogelijks wordt dat nu net wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot wordt die wagen? De V70 zat ongeveer in de categorie van een BMW 5 touring. Mogen we verwachten dat de V90 een echt grote luxebreak wordt?

In welk land?

er zal enkel nog maar een 40, 60 en 90 reeks zijn. Dus de 90 zal met de 5 en E gaan spelen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aandeel 6-cilinders in die karren is verwaarloosbaar

BMW verkoopt in z'n '5 met dieselmotor meer dan 1/3e zescilinders in Duitsland. Verwaarloosbaar my ass.

En de krachtigste vierpitter heeft 220 pk, loopt 250 km/u en gaat in 7 seconden naar 100 ... dus 't is niet dat je een zespitter moét halen om ietwat vooruit te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW verkoopt in z'n '5 met dieselmotor meer dan 1/3e zescilinders in Duitsland. Verwaarloosbaar my ass.

En de krachtigste vierpitter heeft 220 pk, loopt 250 km/u en gaat in 7 seconden naar 100 ... dus 't is niet dat je een zespitter moét halen om ietwat vooruit te gaan.

En hoeveel rijden er over heel europa bekeken procentueel?

En denk jij dat volvo in duitsland de 5 en de E kan verslaan? Ik denk dat het voor Volvo geen nadeel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel rijden er over heel europa bekeken procentueel?

En denk jij dat volvo in duitsland de 5 en de E kan verslaan? Ik denk dat het voor Volvo geen nadeel is.

Gans Europa geen idee. Ik schat nog altijd meer dan voldoende om absoluut niét over "verwaarloosbaar" te mogen spreken. Dat was waarop ik reageerde. Niet op de rest. Een paar honderdduizend zescilinder bouwen en verkopen, sorry maar da's geen verwaarloosbaar cijfer.

Jij zit natuurlijk in een huis waar dat wel zo zal worden geproclameerd ter verdediging van de keuze om in de C geen zestiger diesels meer te leveren.

Gezien de wettelijke regels inzake uitstoot snap ik de beslissing ergens wel. Maar da's hier het punt niet.

Voor de rest volg ik je. Volvo zal niet significant minder verkopen omdat de v90 geen motor meer heeft met meer dan 4 cilinders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die niet in de C ligt is blijkbaar deels omdat de motor Nog niet klaar was.

Eigenlijk geen van de motoren, zowel de 4 als de nieuwe 6 zijn nog niet klaar. Ze hebben de C halsoverkop moeten aanpassen voor dat Renault blok (daarom oorspronkelijk enkel 220 beschikbaar)

E-klasse wordt gelanceerd met de nieuwe motoren die hun weg naar de C zullen vinden. En blijkbaar mogelijk ook de 6.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid