Ga naar inhoud

Volvo V90


Parsifal

Aanbevolen berichten

Die 'isofix', moeten constructeurs dat eigenlijk verplicht standaard aanbieden?  Want dat is toch zo lelijk, en hoeveel procent van de eigenaars zou dat gebruiken?

Geen idee of het standaard is, maar hoe ze 't wegstoppen is wel vrij, denk ik.

 

Benz doet dat zo, met zeer duidelijk zichtbare plastic schelpjes rond de Isofix-beugeltjes.

 

Mijn BMW heeft dat ook, maar 't geheel is kleiner en er zitten klepjes voor (dus geen "gat" te zien) en alles is in de kleur van de bekleding.

 

2016-02-08%2010_41_58-E61%20r%C3%BCcksit

 

Bij mijn pa z'n Jag zit dat achter een stukje dubbel leder (wel mooi afgestikt) dat je "uit elkaar" moet trekken om aan de beugeltjes te kunnen:

 

2016-02-08%2010_38_15-sv8-rear-seats.jpg

 

Ziet er mooier uit indien niet gebruikt, maar is véél minder handig in gebruik en ik vrees voor de looks van die stukjes leder na zoveel weken/maanden gebruik...

 

Bij een aantal van de karren die ik de laatste tijd reed (en ook bekeek op dat vlak) zit dat gewoon tussen het zitkussen en het rugkussen weggestopt. Je ziet het dus niet maar 't zit er wel, alleen lijkt me dat qua gebruiksvriendelijkheid pover...

 

ISOFIX achteraan lijkt nu wel altijd standaard, ja. Vooraan was dat vroeger soms optioneel, maar ik zie dat nu ook niet meer in optielijsten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het standaard is, maar hoe ze 't wegstoppen is wel vrij, denk ik.

 

Benz doet dat zo, met zeer duidelijk zichtbare plastic schelpjes rond de Isofix-beugeltjes.

 

Mijn BMW heeft dat ook, maar 't geheel is kleiner en er zitten klepjes voor (dus geen "gat" te zien) en alles is in de kleur van de bekleding.

 

 

 

Bij mijn pa z'n Jag zit dat achter een stukje dubbel leder (wel mooi afgestikt) dat je "uit elkaar" moet trekken om aan de beugeltjes te kunnen:

 

 

 

Ziet er mooier uit indien niet gebruikt, maar is véél minder handig in gebruik en ik vrees voor de looks van die stukjes leder na zoveel weken/maanden gebruik...

 

Bij een aantal van de karren die ik de laatste tijd reed (en ook bekeek op dat vlak) zit dat gewoon tussen het zitkussen en het rugkussen weggestopt. Je ziet het dus niet maar 't zit er wel, alleen lijkt me dat qua gebruiksvriendelijkheid pover...

 

ISOFIX achteraan lijkt nu wel altijd standaard, ja. Vooraan was dat vroeger soms optioneel, maar ik zie dat nu ook niet meer in optielijsten staan.

 

Als regelmatig gebruiker van isofix en in al heel veel verschillende auto's kan ik enkel maar bevestigen wat je daar zegt. Peugeot 508 was m'n slechtste ervaring tot hiertoe. Die tussen-inclinatie drukt je bevestigingsbeugels omhoog en je verankeringspunten zitten daar tussen een beetje lager. 

 

Peugeot_508_RXH-securite_enfants-286x310

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was bij de ford ook weggestoken tussen de rugleuning en het zitvlak. Beetje zoeken om ze te vinden, maar zit je dan zoveel die stoelen los te maken?

Bij ons was dat gewoon om de zoveel tijd eens om eronder te kunnen kuisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

basis voor maxicosie hadden wij zelfs niet. gewoon klassieke montage met de gordel.

we gebruikten die isofix enkel nadien voor de verhoogstoelen vast te zetten, waar ze tot nu inzaten.

niets is immers ambetanter dan als je bochten aan het nemen bent dat je je kinderen serieus ziet overhellen omdat die stoel niet vaststaat. of erger nog als de stoel leeg is en die van hier naar daar vliegt. :D

 

als je natuurlijk continue je banken moet neerleggen is het vervelender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik dacht gewoon even aan 't feit dat jouw offspring al in de fysische leeftijdscategorie der potentiële voortplanters aanwezig is. :D:oops::lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid