Ga naar inhoud

2016 Porsche 911 R


Porker

Aanbevolen berichten

Hoezo betaalt een ander daarvoor?

 

Simpel. Fiscale aftrek = de anderen moeten dat deel belastingen dat jij niet betaalt, bijleggen. Zo betalen alle werknemers die geen bedrijfswagen hebben mee voor al die mannen die er wel 1 hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met zo'n 911R die zeldzamer is dan een LaFerrari gaan er hier ook niet te veel besteld geweest zijn, vrees ik :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo redeneert wordt al het bedrijfsmaterieel in heel dit land door de belastingbetaler betaald.

 

Jawel.

 

Maar dat bedrijfsmaterieel brengt ook iets op aan de belastingsbetaler.

 

Wat brengt de Porsche van de bedrijfsleider op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lap, we zitten met een kortzichtige sos :lolz:

 

Sos? 

 

Ik ben als economist en bedrijfsleider helemaal voorstander van vrije markteconomie. Nul regelgeving. Dat betekent ook een simpel en ongecompliceerd belastingssysteem.

 

Ik wil een S63 AMG? Ik betaal die zelf. Die brengt niks bij aan mijn bedrijf of het succes ervan. 

 

In mijn bedrijf is de regel simpel: of je met een Porsche of een Kia rijdt, je krijgt een vergoeding per kilometer die je voor het werk reed (werk-werk, niet pendelen). En die kilometers mogen ook van de belastingen worden afgetrokken. Hoe je nadien rondrijdt is je eigen zaak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gelukkige bedrijfsleider brengt meer op dan een ongelukkige bedrijfsleider.  

 

Als je als "bedrijfsleider" moet op aftrek en ander fiscaal kunst- en vliegwerk moet terugvallen om je je 911 R of GT3 te kopen, dan ben je er toch wel echt de kantjes aan het aflopen en moet je misschien wat harder werken zodanig dat je je die vraag niet moet stellen of je kleinnood niet moet verkopen als de overheid plots haar politiek wat verandert ;)

 

Je zal je een stuk gelukkiger voelen als je niet steevast moet vrezen voor de volgende verandering in wetgeving. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit topic aub terug naar de essentie? Het uitwisselen van ervaringen tussen mensen die er een gekocht hebben en er een gaan kopen.

 

Bedankt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar overigens helemaal voor.

 

Maar dan moet je de belastingen wel redelijk houden.

 

Enneuh, ook in het buitenland met redelijkere belastingen zijn kosten zoals afschrijving op bedrijfsvoertuigen 'aftrekbaar' van je winst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar overigens helemaal voor.

 

Maar dan moet je de belastingen wel redelijk houden.

 

Enneuh, ook in het buitenland met redelijkere belastingen zijn kosten zoals afschrijving op bedrijfsvoertuigen 'aftrekbaar' van je winst.

 

Daar heb je het.

 

In UK kan je de kost ook aftrekken. Maar als je als het ook een privewagen is, dan betaal je persoonlijk ook belastingen op die lease alsof het een inkomen was.

Om de kilometers te balanceren die je voor het bedrijf doet, krijg je een nominale vergoeding als werknemer (en dito aftrek als bedrijf). 

 

Zo heb je geen scheeftrekkingen, en is het een persoonlijke keuze of je met een duurdere bedrijfswagen rondrijdt of niet.

 

Feit is dat er ook helemaal geen jaloezie is binnen bedrijven of van de belastingsbetaler naar de "zelfstandige" toe zoals in Belgie (en hier op dit forum).

Ik zie er alleen maar voordelen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je het.

 

In UK kan je de kost ook aftrekken. Maar als je als het ook een privewagen is, dan betaal je persoonlijk ook belastingen op die lease alsof het een inkomen was.

Om de kilometers te balanceren die je voor het bedrijf doet, krijg je een nominale vergoeding als werknemer (en dito aftrek als bedrijf). 

 

Zo heb je geen scheeftrekkingen, en is het een persoonlijke keuze of je met een duurdere bedrijfswagen rondrijdt of niet.

 

Feit is dat er ook helemaal geen jaloezie is binnen bedrijven of van de belastingsbetaler naar de "zelfstandige" toe zoals in Belgie (en hier op dit forum).

Ik zie er alleen maar voordelen van.

 

 

http://financien.belgium.be/nl/ondernemingen/personeel_en_loon/voordelen_van_alle_aard/definitie

 

 

Soit, back on topic:

 

Wanneer krijg je die 911 R, ICM ?

 

Krijgen? Ik ga dat niet in kosten draaien hoor.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je het.

In UK kan je de kost ook aftrekken. Maar als je als het ook een privewagen is, dan betaal je persoonlijk ook belastingen op die lease alsof het een inkomen was.

Om de kilometers te balanceren die je voor het bedrijf doet, krijg je een nominale vergoeding als werknemer (en dito aftrek als bedrijf).

Zo heb je geen scheeftrekkingen, en is het een persoonlijke keuze of je met een duurdere bedrijfswagen rondrijdt of niet.

Feit is dat er ook helemaal geen jaloezie is binnen bedrijven of van de belastingsbetaler naar de "zelfstandige" toe zoals in Belgie (en hier op dit forum).

Ik zie er alleen maar voordelen van.

VAA dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sos? 

 

Ik ben als economist en bedrijfsleider helemaal voorstander van vrije markteconomie. Nul regelgeving. Dat betekent ook een simpel en ongecompliceerd belastingssysteem.

 

Ik wil een S63 AMG? Ik betaal die zelf. Die brengt niks bij aan mijn bedrijf of het succes ervan.

Je bent dan vast en zeker ook voorstander van een belastingsysteem waarbij van elke 100 euro inkomsten er eerst 20 euro naar de sociale zekerheid gaat, en van de 80 die er dan overschiet er nog eens 40 naar de staat gaat, en waar je met de 40 die er dan over schiet je iets kan kopen waarvan er nog eens 7 naar de staat gaat. Waar je dus als je "geld laat rollen" (wat men toch wil, niwaar?) men met een netto overheidsbeslag zit van 67% op elke euro die je verdient?

Of ben je eerder voorstander van een systeem waar "de anderen" dat betalen, je ondertussen van de goedkope voordelen geniet (ikzegmaarwat: goedkoop Belgisch (al dan niet hoger) onderwijs) en als het je dan uitkomt je verkast naar het buitenland om lagere lasten te betalen tov het systeem waarvan je zelf geprofiteerd hebt?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

VAA dus.

 

Ja, maar er is geen percentage.

 

Als je £1000 van je loon afdraagt aan een lease, wordt je daar toch voor de 40% op belast.

 

Rijd je dan 10000 km voor het bedrijf, dan krijg je 35p per mile van het bedrijf en het bedrijf trekt die £3500 af van de belastingen.

 

Mijn S was vroeger via het bedrijf geleased. Ik betaalde daar gewoon belastingen op en ik kwam met de 35p per km niet toe voor brandstof en onderhoud etc. Maar dat was mijn keus.

Een partner in mijn eigen bedrijf nu rijdt met een Polo Bluemotion. Kerel is geen ruk geinteresseerd in wagens, maar is erg tevreden dat hij aan zijn 35p geld overhoudt. Is natuurlijk minder comfortabel om rijden. Maar dat is zijn keus.

 

Ik vind dat eenvoudig. En je hebt geen gehakketak in het bedrijf van "jamaar, waarom krijgt hij een 318d met M-pack en ik kreeg 1 zonder..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent dan vast en zeker ook voorstander van een belastingsysteem waarbij van elke 100 euro inkomsten er eerst 20 euro naar de sociale zekerheid gaat, en van de 80 die er dan overschiet er nog eens 40 naar de staat gaat, en waar je met de 40 die er dan over schiet je iets kan kopen waarvan er nog eens 7 naar de staat gaat. Waar je dus als je "geld laat rollen" (wat men toch wil, niwaar?) men met een netto overheidsbeslag zit van 67% op elke euro die je verdient?

Of ben je eerder voorstander van een systeem waar "de anderen" dat betalen, je ondertussen van de goedkope voordelen geniet (ikzegmaarwat: goedkoop Belgisch (al dan niet hoger) onderwijs) en als het je dan uitkomt je verkast naar het buitenland om lagere lasten te betalen tov het systeem waarvan je zelf geprofiteerd hebt?

 

Ik ben zeker geen voorstander van dat belachelijk hoge belastingssysteem in Belgie, Joris.

 

Het is zo belachelijk als het maar zijn kan.

 

Waar ik voor pleit, is de scheeftrekkingen wegwerken. Evenals het niet moet kunnen dat de ene zomaar op kosten van de staat leeft, moet het ook niet kunnen dat de ene zijn luxe van zijn belastingen kan aftrekken en de andere niet.

 

As in "goedkoop Belgisch onderwijs", misschien moet je even goed geinformeerd zijn voor je je mond opentrekt. Je denkt thuis de slimste te zijn en allusie te maken dat mijn kleine in Belgie naar school gaat zonder dat ik er woon. Alleen is dat een priveschool waar ik 100% van de kost draag.

 

Al zijn er wel die zich afvragen waarom jouw 911 GT3 plost wegmoest... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

As in "goedkoop Belgisch onderwijs", misschien moet je even goed geinformeerd zijn voor je je mond opentrekt. Je denkt thuis de slimste te zijn en allusie te maken dat mijn kleine in Belgie naar school gaat zonder dat ik er woon. Alleen is dat een priveschool waar ik 100% van de kost draag.

Waar ben jij naar school geweest?

Al zijn er wel die zich afvragen waarom jouw 911 GT3 plost wegmoest...

Wie zich dat nog afvraagt is achterlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet het ook niet kunnen dat de ene zijn luxe van zijn belastingen kan aftrekken en de andere niet.

Je maakt daar een gevaarlijk precedent. Vandaag zit je op de kap van de "dikke bakken". Wat is het morgen? Ah meneer heeft ne Macbook Pro gekocht van 3000 euro op zijn firma. Ja voor uw werk hebt ge ne laptop nodig, maar wat doet ge nu juist? Beetje tekstdocumenten typen en voor de rest wat surfen? Aha, en meneer gebruikt die ook privé? Dan vind ik dat niet kunnen, want dat kan meneer ook op een Medion laptop van de Aldi van 500 euro. Ik vind het niet normaal dat de belastingbetaler hier meebetaalt voor de "luxe" van een Macbook Pro te gebruiken.

Waar trek je de lijn met je vrije markteconomie? Gevaarlijk spelleke.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem situeert zich ook in de maatschappij. Niemand kan nog hebben dat iemand anders iets meer heeft, ook werkt deze meer of neemt hij meer risico. 

 

 

Persoonlijk heb ik er niks op tegen om belastingen te betalen, want als ik (mag) moet betalen wil dat zeggen dat het goed gaat.... MAAR... IEDEREEN moet zijn bijdrage leveren. Als dit zou gebeuren, zouden misschien de belastingen lager kunnen voor iedereen. Maar als ze in Brussel meer hebben, gooien ze ook meer weg, maar dat is een andere kwestie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Waar ik voor pleit, is de scheeftrekkingen wegwerken. Evenals het niet moet kunnen dat de ene zomaar op kosten van de staat leeft, moet het ook niet kunnen dat de ene zijn luxe van zijn belastingen kan aftrekken en de andere niet.

 

 

Een voorbeeld van scheeftrekking:

 

Bedrijfslijder (sic) koopt villa met vennootschapsgeld. Kadastraal inkomen 4000 euro.

 

Voordeel alle aard per jaar: ongeveer 40000 euro. Laten we het houden op 20k netto. Per jaar. Ad infinitum.

 

Dat is geen compensatie meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zijn er wel die zich afvragen waarom jouw 911 GT3 plost wegmoest...

En voor wie het zich afvroeg:

Een auto die op dat moment nog 60-70K waard was (helaas had ik toen geen glazen bol ...), daar dan (ad infinitum) 23K per jaar voor aan de staat geven. Dat lijkt me idd een correcte regeling ja ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid