Ga naar inhoud

Nieuwe firmawagen


Riskitalltowin

  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke te kiezen?

    • Octavia RS Combi - 2.0tdi 184pk
      17
    • Superb Combi - 2.0tdi 150pk
      12


Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik voor de Superb ga. Geen van beiden springt er echt tussen uit van "deze wil ik" maar de RS brengt toch wel wat nadelen:

  1. Neutraliteit?
  2. Wederom een Octavia met die mottige deurpanelen.
  3. Toch niet veel rijkelijker uitgerust dan de Superb.

Lease offertes ingediend voor een Touran Highline en bovenstaande Superb. Touran wil ik zeker niet maar is maandelijks 16 euro duurder dan de Superb.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Correcte keuze denk ik, zou ook stom zijn om 2x hetzelfde model te rijden als firmawagen (zo denk ik er toch over)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als hij de ruimte niet echt nodig heeft is de suberb toch ook een slagschip om ergens te parkeren.

 

het is een moeilijke keuze, maar ik zou met uw kinderen eerder voor de RS gaan. En in het wit is die zeker niet lelijk ( zie regelmatig zo eentje rijden), want dan zie je mooi het verschil tussen een basis en rs. eens de kinderen wat groter kan je altijd weer een maar groter gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als hij de ruimte niet echt nodig heeft is de suberb toch ook een slagschip om ergens te parkeren.

 

 

We gaan hier niet het wijf uithangen he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens kort waarom de vorige keer de Octavia boven de Superb en Passat gekozen zijn:

 

Passat:

* Anders 2 maal na elkaar Passat

* Voordeel was gratis DSG, nadeel de CO2-VAA

* Oud model, oersaai maar oerdegelijk

* Uitrustingslacunes bij Comfortline in Lux (zelfs nog geen multifunctioneel stuur daar)

 

Superb:

* Net facelift, ik was niet overtuigd

* Grote plus was het heel goed uitgerust businesspack met oa Xenons

* C02 de boven de 120 ging

* Het nogal bompa-karakter van de toenmalige Superb

 

Octavia:

* Was de kleinste van het trio maar moest niet onderdoen qua koffer ruimte

* Kon heel rijkelijk worden uitgerust, wel niet full ofzo (nog verre van)

* Zelfs met DSG bleef die onder de 120 CO2

* Nieuw model, zag er niet slecht uit

* Het rationele van Skoda, waarom meer betalen voor een badge om hetzelfde te krijgen

 

De grote vragen over de Octavia toendertijd waren het zitcomfort en de afwerking binnenin. De afwerking is OK maar je hebt zo toch lacunes als de deurpanelen. Het zitcomfort is OK voor mij met mijn kleine gestalte en doordat ik de optionele elektrische zetels heb waardoor je het zitvlak kan kantelen. Anders was dit ondermaats geweest.

 

De RS heeft andere zetels met een langer zitvlak dus dat is niet meer het probleem. De lelijke deurpanelen blijven wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gestemd op de Superb Combi. Op de IAA gezien en ik stond echt versteld van wat een auto dat is...

 

Alleen de kleur vind ik minder, maar da's smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleur kunnen we het nog heel lang over hebben. Anders is het quartz grijs voor mij. Een witte Superb wil ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Business Grey of Brilliant Silver. Tussen die twee zou ik persoonlijk twijfelen (indien geen wit).

 

Bij een lichtere kleur komen die 'hoekjes' onderaan de koplampen, en de 'diffusor' achteraan beter tot z'n recht, maakt 'm wat sportiever imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een donkerder kleur vind ik 'm alvast knapper. Op 't salon stond 'ie in een donkerder grijs (lichter dan antraciet wel): zeer knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan hier niet het wijf uithangen he.

neen, maar ik geef wel toe dat ik als ik bv, 's avonds naar de stad moet, of ergens naar een eetfestijn of iets dergelijks waar veel volk is. 

tegenwoordig wel de kleine pak, die geraak je gemakkelijker kwijt. tenzij dat ik weet dat er ergens een weide of een ander braakliggend stuk grond is. dan nemen we de allroad en zwier ik mij daar op. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, maar ik geef wel toe dat ik als ik bv, 's avonds naar de stad moet, of ergens naar een eetfestijn of iets dergelijks waar veel volk is. 

 

 

toch een beetje 't wijf uithangen he :D

 

Ik heb het nooit gesnapt. Ik redeneer als volgt: Het "ongemak" (comfort, gevoel) van rijden met een kleinere auto weegt niet op tegen het "ongemak" van dat ene moment dat je moet parkeren.

 

En een clito of een 500 tegenover een volwaardige A4 kan al een beetje verschil uitmaken, maar een verschil tussen de hier voorgestelde auto's is voor mij toch wat te klein om als argument te kunnen gebruiken.

En dan nog, ik heb me in al die jaren amper of nooit beklaagd dat ik niet in dat ene of het andere parkeerplaatsje niet kon staan omdat m'n auto te groot was/de parkeerplaats te klein was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ongemak tegenover de A4 tijdens het rijden heb ik al niet. :D en bij bv eetfestijnen of neem nu carnaval waar je gewoon ergens in een straat moet parkeren, kan  je je dan al snel ergens tussen 2 opritten of dicht tegen een poort parkeren, waar je met de A4 niet moet aan denken. zelfde in de stad waar het tegenwoordig een sport is om net geen plaats genoeg open te laten voor een volwaardige parkeerplaats te hebben. dan kan je met de 500 er toch nog tussen.

overdag stoort mij dat dus niet. maar wel als je dus naar speciale gelegenheden gaat. dan is een kleinere wagen dus best gemakkelijk. noem mij dan maar een wijf. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

skoda-superb-3-1.4-tsi-150-style-2015-ph

madam is voor haar combi voor deze kleur gegaan (niet dat ze er al eentje gezien heeft in Jungle green :unsure:  ) i.c.m. zwart leer aangezien ze de andere kleuren niet mooi vond en niet weer voor een bruine wou gaan. Levering voorzien voor week 51.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon je nog in Kessel?

Zoja, ben er daarstraks nog eens gepasseerd en zo te zien ga je met de ketel die je wil kiezen uit de toon vallen

Ik stel een slopel Astra van 1994 met Borbet velgen voor

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid