Ga naar inhoud

Nieuwe firmawagen


Riskitalltowin

  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke te kiezen?

    • Octavia RS Combi - 2.0tdi 184pk
      17
    • Superb Combi - 2.0tdi 150pk
      12


Aanbevolen berichten

Woon je nog in Kessel?

Zoja, ben er daarstraks nog eens gepasseerd en zo te zien ga je met de ketel die je wil kiezen uit de toon vallen

Ik stel een slopel Astra van 1994 met Borbet velgen voor

Ahah, zo echt he. Marginalen met nekmatjes. Moesten ze new kids Belgie uitbrengen, het zou zich daar moeten afspelen.

Al ruim 1,5 jaar geleden naar Pulle getrokken. Met een Skoda behoor je daar aan de onderkant van de sociale ladder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kom nu niet klagen van ja ik doe veel kilometers en blablabla

Te voet is't even wijd

Borbet velgen zijn zo vet. Liefst nog een Astra met krokante wielkasten en verdwenen eindpot

Link naar reactie
Delen op andere sites

skoda-superb-3-1.4-tsi-150-style-2015-ph

madam is voor haar combi voor deze kleur gegaan (niet dat ze er al eentje gezien heeft in Jungle green :unsure:  ) i.c.m. zwart leer aangezien ze de andere kleuren niet mooi vond en niet weer voor een bruine wou gaan. Levering voorzien voor week 51.

 

Ik vind het een leuke combinatie, kleur is wat anders dan dat lelijke sch**tbruin en niet direct iets wat je alle dagen tegenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen sch**tbruin of jungle green voor mij. Voor de Superb zal ik, ondanks het toch wel goede betoog van @@gTa, voor lava blauw gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals een Antwerps burgemeester ooit eens zei: "Wat extra blauw op straat kan nooit geen kwaad!"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat een dergelijk aantal km wil zeggen dat je doorgaans niet zo vaak schakelt. :D

Je hebt dus echt een punt he.

Stadskilometers manueel zijn een pak vermoeiender dan autostrade in zesde*

(*of achtste in D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan, waarom zou je in Godsnaam een handgeschakelde auto nemen met jouw kilometers?!

 

Omdat 90 km/h in 6de is, net als 120-140-160-180-200, zowat van 95% van mijn snelheden dus.

 

En ja, in file zal ik het wel missen. En om eens als een belachelijke zot rond te rijden ook. Maar heel eerlijk: de DSG in de Octavia heeft me niet 100% overtuigd. De D stand was wat te snel in het opschakelen, de S stand te traag en ging in mijn ogen te hoog in toeren. Zelf schakelen met de peddels blijf je niet doen heb ik gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah fijn, nog een Superb rijder!

Ik heb mij een Magnetic Brown Combi besteld, manuele TDI 190. Levering voorzien mei 2016... 

 

Wat een sch**tkleur  :ninja: Wel de beste motorisatie. Belachelijke levertermijn in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat 90 km/h in 6de is, net als 120-140-160-180-200, zowat van 95% van mijn snelheden dus.

 

En ja, in file zal ik het wel missen. En om eens als een belachelijke zot rond te rijden ook. Maar heel eerlijk: de DSG in de Octavia heeft me niet 100% overtuigd. De D stand was wat te snel in het opschakelen, de S stand te traag en ging in mijn ogen te hoog in toeren. Zelf schakelen met de peddels blijf je niet doen heb ik gemerkt.

 

Sinds ik nu met een powershift rijd, wat stukken erger is dan de geartronic, heb ik een nieuwe boutade.

Beter een slechte automaat dan een goede manuele bak.

:D

 

Nee echt, voor mij, ook al zit ik aan 70 000 km per jaar momenteel, wegen de ongemakken niet op tegen de gemakken. Als ik wil schakelen, doe ik dat in het weekend, op een moment dat ik kies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat niet zo goed, 't is toch niet dat je nog veel moet nadenken bij het schakelen?

Of dat je die hand voor wat anders nodig hebt?

Ik vind dat eigenlijk nog altijd leuk om me 'mee bezig te houden', te proberen zo vloeiend mogelijk op te schakelen, want anders zou ik me dood vervelen in het verkeer.

Alleen in stop-and-go verkeer vind ik het behoorlijk ambetant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik nu met een powershift rijd, wat stukken erger is dan de geartronic, heb ik een nieuwe boutade.

Beter een slechte automaat dan een goede manuele bak.

:D

 

Nee echt, voor mij, ook al zit ik aan 70 000 km per jaar momenteel, wegen de ongemakken niet op tegen de gemakken. Als ik wil schakelen, doe ik dat in het weekend, op een moment dat ik kies.

 

Bompa jij rijdt Belgie, veelal op kuturen met redelijk wat fileuren (veronderstelling because Belgium) en B-wegen.

 

Ik rij veelal Duitsland, snelwegen en weinig file. Ik doe ongeveer hetzelfde aantal jaarlijkse kilometers maar ik zit ook nog de helft van de tijd van thuis uit te werken.

 

Dus ons auto-gebruiksprofiel is verschillend.

 

In jouw geval zou ik ook opteren voor een automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuturen vallen wel mee, rijd ook veel overdag ofwel heel vroeg 's morgens. Maar het zal idd wel kloppen dat het voor jou anders is als je veel D rijdt.

 

Ik snap dat niet zo goed, 't is toch niet dat je nog veel moet nadenken bij het schakelen?

Of dat je die hand voor wat anders nodig hebt?

Ik vind dat eigenlijk nog altijd leuk om me 'mee bezig te houden', te proberen zo vloeiend mogelijk op te schakelen, want anders zou ik me dood vervelen in het verkeer.

Alleen in stop-and-go verkeer vind ik het behoorlijk ambetant.

 

Uiteraard denk ik niet meer na bij schakelen.

Maar om te beginnen heb ik al van kindsaf last in mijn knieplooien als ik lang slenter, veel links en rechts ga of lang blijf stilstaan, maar evenzeer als ik veel moet schakelen. Dat was eigenlijk de eerste reden om automaat te beginnen rijden. Daardoor ben ik gaan ervaren dat het schakelen voor mij in het dagdagelijks verkeer geen enkele meerwaarde biedt. Een GOEDE automaat doet dat even goed, en kan je evenzeer sturen met de voet. Ook zonder nadenken.

 

Mocht ik steeds maar ritjes van 5 a 10 km doen en maar slechts 10 000 of 20 000 km per jaar, 't zouden allemaal funritjes zijn. Maar als je op een dag 400 km af te malen hebt, heb je 't wel gehad met de fun na 10 km, zeker de dag van vandaag.

 

En mijn fun in het rijden zit niet in het schakelen. Maar in zo vloeiend mogelijk overal naartoe rijden, niet overbodig remmen, niet overbodig gas geven (hangt samen), alles proberen gezien te hebben en je daaraan proberen aan te passen zonder dat het opvalt, fratsen van anderen proberen te negeren, meezingen :D, de omgeving 'zien', binnenwegen ontdekken, ...

Als je fun wegvalt als het schakelen wegvalt ben je te beklagen, vind ik.

 

En, één van mijn hoofdzonden in de auto: eten terwijl ik rijd. Gaat zo veel makkelijker met automaat: steeds 1 hand vrij om je broodje of wat dan ook op te smoefelen, andere hand voor pinkers, stuur, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid