Ga naar inhoud

Mercedes-Benz E-klasse Coupé


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik ben vooral benieuwd naar hoe 'm er irl zal uitzien qua verhoudingen. De S coupé vind ik één van de mooiste coupés ooit, terwijl ik de C coupé veel minder vind. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
0eb5959063ca5f7623900f3674c550e8.jpg&key=fb2a4c4adecae8dbcda3d23106ce7023b5e392c943195bb3599a0a4acb44b8d1


Hier komt die grille tot z'n recht. Op een sedan niet.

(Ik vind dat een kalender grille ook een optie zou moeten zijn op een coupé, zoals bij de eerste CLK en vroegere E coupés.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Mijn "perfecte" (vorige generatie) E 63 S AMG was er eentje met de lamellengrille en de ster bovenop z'n snoet. Maar dat gaat niet want die grille vereist een andere bumper dan de coupé-grille. Je kan dus niet swappen. :-/

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sorry, maar mij doet het niks.

Het 'speciale' dat een e-coupé normaal had, is eraf. Dit is gewone een grotere c-coupé. Plastic eenheidsworst.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei The Swede:

Sorry, maar mij doet het niks.

Het 'speciale' dat een e-coupé normaal had, is eraf. Dit is gewone een grotere c-coupé. Plastic eenheidsworst.

volledig akkoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar mij doet het niks.

Het 'speciale' dat een e-coupé normaal had, is eraf. Dit is gewone een grotere c-coupé. Plastic eenheidsworst.

Het is wel zeer consequent : C-E-S zijn quasi identiek, op grootte na. Zowel de berline, nu ook de coupé en bij de cabrio is het bij C en S oik alvast zo.

Plus: de uitgaande E coupé was nu toch ook niet zo speciaal meer? Dat had weinig extra charme, luxe of appeal (in my book) zoals een '6 wel heeft tov een '5 (maar het prijsverschil is ook navenant). Dan vind ik nu persoonlijk de C coupé en cabrio alvast een pak sexier dan de gewone modellen, en ook de S coupé en cabrio zijn toch (op de naam na) echt mooie modellen met een eigen lijn/stijl.

Ik reed nog niet zo lang geleden met een e 350 cdi cabriolet (ee was geen 400 beschikbaar) diz de 630i van mijn ma evt had kunnen vervangen. Dat rijdt goed, zoals een goeie E-klasse (dus eerder comfy genietend dan sporty GT) en objectief kan je dat niks verwijten, maar qua Anmutung was ik daar een beetje in teleurgesteld. Ik vind dat je de 400 (en ook de 435i/440i) wel naast een 640i kan zetten om te vergelijken, qua rijden is dat allemaal geen wereld van verschil (de '6 is allerminst de sport-GT die 'ie zou moeten zijn moest hij werkelijk een vuist moeten kunnen maken tegen zijn segmentconcurrenten 911 en whatnot) en qua prijs zijn ze toch een pak interessanter (alhoewel, in 2e hands zakken die '6 wel behoorlijk hard, ik wijt dat aan het feit dat hun intrinsieke waarde zo naar boven komt). Maar ik moet toegeven dat die vorige E cabrio niet dat speciale Sonderklasse gevoel kan geven zoals een '6 (gesteld dik in de opties, dus zeker full leder en Komfortsitze, en helemaal als ook de hele optionele ophangingswinkel aangevinkt werd) dat wel kan, maar dan spreken we over auto's met een prijsverschil van 30k of nog iets meer...

Bref: in de lijn van C-E-S vind ik dit wel consequent, en het is ook een logische verderzetting van de vorige E coup/cab die toch ook al geen speciaaltje meer was imo.

Ik geef het een kans, zeker als ik zie hoe sexy de C en S coup zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze E wordt idd spijtig genoeg een grote C, en geen kleine S. Hoewel de C en S op mekaar gelijken vind ik de S coupé qua lijn toch tig x knapper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/15/2016 at 9:12 AM, BMWMB said:

Deze E wordt idd spijtig genoeg een grote C, en geen kleine S. Hoewel de C en S op mekaar gelijken vind ik de S coupé qua lijn toch tig x knapper.

En de C was een kleine S. Zo blijf je bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Dik! Ik ben benieuwd om 'm eens in het echt te zien, want de C, C coupé en E vielen mij telkens tegen in vergelijking met op foto. 

Indien in het echt ook zo wauw, een rode E43 coupé aub :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid