Ga naar inhoud

Mercedes-Benz E-klasse Coupé


BMWMB

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Volgens laatste info komt er geen E43 AMG bij de voorstelling, maar zal tegen de zomer van volgend jaar wel een E50 AMG komen, met de nieuwe 3.0 zes in lijn motor die 450pk zal produceren. Een 63 zou er voorlopig niet komen.
De '50' in de type-aanduiding wordt gekozen omdat AMG volgend jaar 50 jaar bestaat, net zoals 5 jaar geleden de A45 werd gedoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd van grote motoren is definitief voorbij. Hoeveel vermogen had deze E50? Het zal zeker minder zijn, dus in die optiek zal E50 bij de nieuwe E zeker niet verkeerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes zei iets van "meer dan 408pk" uit hun nieuwe straight 6 te kunnen halen, terwijl de nieuwe V8 460pk heeft. 450 lijkt me dan beetje te dicht in het vaatwater van de V8 (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Autoblog spreken ze van 410pk en 500Nm koppel, wat eigenlijk hetzelfde vermogen is als de huidige V6 in de E43. Het verschil zit 'm in de turbo die niet meer conventioneel is maar elektrisch. Ik ben geen autotechneut, dus snap ik niet goed het verschil. Er wordt zelfs gesproken over een milde hybride. Sowieso zal dit er weer voor zorgen dat het verbruik en de CO2 daalt, wat beter is voor de portemonnee in gebruik en fiscaal. Wel hoop ik dat deze motor een minstens even sportief karakter blijft hebben als nu in mijn C450.

Ziehier het artikel van Autoblog.

http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-e-50-amg-coupe-410-pk-uit-zes-in-lijn-93554

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd van grote motoren is definitief voorbij. Hoeveel vermogen had deze E50? Het zal zeker minder zijn, dus in die optiek zal E50 bij de nieuwe E zeker niet verkeerd zijn.

Vermogen is logisch. Geluid is iets anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor eind 2017 moeten we dus geen E63 coupe verwachten ... zucht. Langs de andere kant, ik zit nu al 4 maanden zonder wagen (perte totale), dus wat maken die 10 of 11 maanden langer wachten dan nog uit, right?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ThaFonz:

Voor eind 2017 moeten we dus geen E63 coupe verwachten ... zucht. Langs de andere kant, ik zit nu al 4 maanden zonder wagen (perte totale), dus wat maken die 10 of 11 maanden langer wachten dan nog uit, right?

Weer een Auto Minder, welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎9‎/‎12‎/‎2016 om 01:52 zei BMWMB:

Volgens laatste info komt er geen E43 AMG bij de voorstelling, maar zal tegen de zomer van volgend jaar wel een E50 AMG komen, met de nieuwe 3.0 zes in lijn motor die 450pk zal produceren. Een 63 zou er voorlopig niet komen.
De '50' in de type-aanduiding wordt gekozen omdat AMG volgend jaar 50 jaar bestaat, net zoals 5 jaar geleden de A45 werd gedoopt.

E 43 en E 63 zijn geschrapt.

Nieuwe "zou" E55 gaan heten, gebaseerd zijn op de nieuwe 6-in-lijn en rond de 500pk hebben.

Gepland voor 2018

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, BMWMB said:

Ik vind het geluid van mijn C450 toch dik in orde.

Ff serieus. Wat een vergelijking.... Natuurlijk klinkt een C450 en talloze andere huidige motoren niet slecht maar een 5.0 V8 is toch wel wat anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Carlito:

E 43 en E 63 zijn geschrapt.

Nieuwe "zou" E55 gaan heten, gebaseerd zijn op de nieuwe 6-in-lijn en rond de 500pk hebben.

Gepland voor 2018

En dat wordt dan een echte AMG zoals de 4.0 nu en de 6.2 en 5.5 voordien?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Geezer:

En dat wordt dan een echte AMG zoals de 4.0 nu en de 6.2 en 5.5 voordien?

Jij doelt op "one man one engine"?

Geen flauw idee, daar heb ik nog geen info over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E 43 en E 63 zijn geschrapt.
Nieuwe "zou" E55 gaan heten, gebaseerd zijn op de nieuwe 6-in-lijn en rond de 500pk hebben.
Gepland voor 2018


In 2018 pas? Pfff, als dat waar ik denk ik er serieus aan om na 20+ jaar altijd met Mercedes te hebben gereden voor een ander merk te kiezen. :-(
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid