Ga naar inhoud

Porsche 718 Boxster


fuxhound

Aanbevolen berichten

Bepaald melodieus klinkt dat niet, maar wat verwacht je ook van een 4-cil boxer (zie Impreza, BRZ,...)

Wel goed dat het geen typische vier-in-lijn-turbo sound is zoals je tegenwoordig overal hoort.

Wat zeg je daar over het heerlijke roffelgeluid van een Impreza? :o

Dan nog, daar is niets kunstmatig/elektronisch aan. Het is dat dat mij nog het meeste tegensteekt bij dit geluid. Zo'n kunstmatige plofjes bij downshifts vind ik een beetje kinderachtig, zeker voor een Porsche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kunstmatig is dat niet, denk ik? "Gorgelen" bij 't remmen op de motor ligt eerder aan de uitlaatlijn, dan heeft brandstof inspuiten weinig zin (doet niks). Plofjes bij 't opschakelen is al iets anders, maar de meeste karren/moto's met een quickshift hebben dat, sowieso bij de double clutch bakken maar zelfs bij zeer snel schakelende automaten hoor je dat. Zou dat niet ook gewoon eigenschap zijn van 't snel schakelen? Zelfs mijn moto doet dat *POF* bij 't opschakelen, en daar is het zeker niét "kunstmatig".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kunstmatig is dat niet, denk ik? "Gorgelen" bij 't remmen op de motor ligt eerder aan de uitlaatlijn, dan heeft brandstof inspuiten weinig zin (doet niks). Plofjes bij 't opschakelen is al iets anders, maar de meeste karren/moto's met een quickshift hebben dat, sowieso bij de double clutch bakken maar zelfs bij zeer snel schakelende automaten hoor je dat. Zou dat niet ook gewoon eigenschap zijn van 't snel schakelen? Zelfs mijn moto doet dat *POF* bij 't opschakelen, en daar is het zeker niét "kunstmatig".

 

Wees er maar zeker van dat elk plofje dat je hoort gewoon in de software ingeprogrammeerd zit. 

Dat was bij mijn M235i ook zo. Beste bewijs is dat dat ding meer ploft in sport mode dan in comfort of eco pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees er maar zeker van dat elk plofje dat je hoort gewoon in de software ingeprogrammeerd zit.

Dat was bij mijn M235i ook zo. Beste bewijs is dat dat ding meer ploft in sport mode dan in comfort of eco pro.

Idem bij de Porsche sportuitlaat. Het klinkt wel leuk maar tegelijk denk je ook "ik ben me aan het aanstellen wegens kunstmatig"

Het is heel pervert. Veel beter dan een pure 997 3.6 of 3.8 wordt het niet imo.

Maar goed we kopen een auto en willen niet graag toegeven dat het , op dat vlak al zeker, beter was.

Met de huidige (milieu) maatregelen is nieuw niet altijd beter..... En dat zeg ik zo objectief als maar kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees er maar zeker van dat elk plofje dat je hoort gewoon in de software ingeprogrammeerd zit. 

Dat was bij mijn M235i ook zo. Beste bewijs is dat dat ding meer ploft in sport mode dan in comfort of eco pro.

Plofjes bij 't opschakelen? Of ook 't gorgelen bij 't van de gas af gaan? Contrasteert toch enigszins met het feit dat karren met ultrasnelle v-bak plots "vanzelf" zo veel meer gaan ploffen en gorgelen na 't steken van een andere uitlaat. (Ik zeg niet dat ze niks inprogrammeren, maar zou er niet ook nog een béétje naturel in zitten? Mijn moto doet dat ook, beide. Zuiver mechanisch, niks "gestuurd".)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plofjes bij 't opschakelen? Of ook 't gorgelen bij 't van de gas af gaan? Contrasteert toch enigszins met het feit dat karren met ultrasnelle v-bak plots "vanzelf" zo veel meer gaan ploffen en gorgelen na 't steken van een andere uitlaat. (Ik zeg niet dat ze niks inprogrammeren, maar zou er niet ook nog een béétje naturel in zitten? Mijn moto doet dat ook, beide. Zuiver mechanisch, niks "gestuurd".)

 

Lossen van de gas.

In eco of comfort mode, amper tot niks. In sport(+) een stuk meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lossen van de gas.

In eco of comfort mode, amper tot niks. In sport(+) een stuk meer.

Kan dat niet gewoon een klepje zijn in de uitlaat? Dat heeft mijne moto ook en inderdaad: als ik 'm net onder de 2.500 tpm houd gorgelt 'ie niks, net erboven is 't gorgelgalore.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, makes sense. Gewoon wat brandstof blijven inspuiten maar niet ontsteken. En dan ontbrandt dat in de hete uitlaat, onmiddellijk na de cilinders of misschien wat verder. Zal dan idd wel helemaal ingeprogrammeerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat is continu anders, voelt natuurlijk aan. Mijn motor idem, da's echt niet fake.

 

Ik reed enkele keren met jouw M235i mee (in handen van Simbaleoni dan wel) en inderdaad, dat gorgelen bij gas lossen hoort zéér "constant" aan, bijna "altijd hetzelfde". Nu je 't zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat ook maar niets het geluid van een M235i, binnenin dan toch. Echt jammer dat ze de sound van een 6 cilinder al kunstmatig moeten gaan bewerken. De sound van een Golf R is ook kunstmatig, maar dat is een viercilinder en die klinkt gewoon vetter dan de M235i (hoewel een R32 nog veeeeel beter klinkt natuurlijk). Overall is een Golf R ook de plezantere auto naar mijn mening. Viercilinder is dus niet noodzakelijk slecht, maar het is wel een spijtige evolutie. Die Boxster 718 zou ik eerst eens live willen horen om een oordeel te vellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n E30 320i gehad, en die kon heerlijk knallen/gorgelen bij gas lossen, maar je hoorde echt het verschil met de moderne wagens die zo knallen en doen... Een *45 AMG van MB vind ik er erover, dat is leuk voor 5 minuten, maar daar wil je toch niet mee rijden constant... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n E30 320i gehad, en die kon heerlijk knallen/gorgelen bij gas lossen, maar je hoorde echt het verschil met de moderne wagens die zo knallen en doen... Een *45 AMG van MB vind ik er erover, dat is leuk voor 5 minuten, maar daar wil je toch niet mee rijden constant... 

Toch niet stock dan ? Stock knalt dat just niks bij gas lossen, wel heerlijke intake sound.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal geen 10 jaar meer duren voor ook BMW de M3/M4 terug met een 4 cilinder brengt. De oer-M3 was ook een vierpitter en ze zullen daar marketinggewijs wel een draai aangeven dat dat een goeie retrozaak is.

 

Downsizen tot de uitstoot 0 is

Goed mogelijk maar dan zal die auto heel wat minder moeten gaan wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid