Ga naar inhoud

Porsche 718 Boxster


fuxhound

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Phil zei:

Al mee gereden? @gTa

't Staat er.

1 uur geleden, gTa zei:

(...) Heb er een kleine 2 weken geleden mee gereden (Cayman met PDK) (...)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Phil zei:

Opties.

Ow-ow maateke, heeft de sportzetels in de leder/sportex uitvoering (grafietblauw/krijt), zie ik alvast!

En metallic kleur!

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bart zei:

Mijn vrouw rijd met een 718 s (..)

Daar zeg je zoiets ... stereotype vrouwenauto (Boxster).

Ik ben niet diegene die oordeelt, 't zijn vooral de vrouwen die daar schuldig aan zijn. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Doe er mij 2 cilinders bij en een bak prestaties af, en dan nog kies ik dat met 100 keer zo veel goesting.

Awel daar ben ik het echt 100% oneens met u. Ik heb een basis 718 testgereden en vond dat het minimum van prestaties dat je wel mag verwachten van een sportwagen. Kort daarop zag ik de voorganger naast me op de B401, met sportuitlaat, z'n volledig crescendo tentoonspreiden. Dat klonk erg mooi, maar als het "maar" zo snel gaat, dan klinkt al dat geluid wel een beetje belachelijk. Much show, no go.

De 6 cylinder is even onpraktisch en luidruchtig voor dagelijks gebruikt, dan heb ik liever de snellere auto. 

De 718 heeft daarnaast een veel mooiere styling, betere ophanging, stuurinrichting en een betere infotainment, wat ook in z'n voordeel spreekt.

Ik zou ook wel liever een even snelle auto hebben met een 6 cylinder - itt veel van de 718 eigenaars ben ik daar niet hypocriet over-, maar mindere prestaties is mij dat niet waard. En zoals hier eerdet gezegd, voor het geld is er niks dat evenveel kan.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard 2.0 steekt toch wel goed in elkaar hoor. Geluid is wel wat zo-zo (had de sportuitlaat op mijn proefkar), maar balans, versnellingsbak (PDK), bouwkwaliteit, stuurgevoel,... vond ik toch wel opmerkelijk goed voor dat geld.

Denk dat je voor die prijs geen BMW, Mercedes of Audi kan vinden die beter doet. En als ie het al beter zou doen, dan zit je met een merkelijk lagere herverkoopwaarde waardoor het totaalplaatje -voor mij- niet meer helemaal in balans is (vergelijk herverkoopwaarde Cayman - Audi S5 bijvoorbeeld).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

981 rijdt hemels, vind ik. De 718 dus ook: wat een auto. :inlove:  Weinig op aan te merken, tenzij dus (dat vindt mijn liefhebbershart) op de motorsound. En zelfs dat valt te verteren, zeker voor mensen die daar minder aandacht aan schenken of "moeilijk" in zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat je voor meer geld een minder sportieve motor krijgt.

Als daily zal die turbo idd beter rijden en betere prestaties geven, maar de ziel van de hoogtoerige atmo is er wat uit.

Waar ik het wel absoluut mee eens ben is dat een Boxster en Cayman non-S van een platte motor naar een veel bruikbaarder geheel gegaan is. 300pk is niet niks he + het koppel waarmee je aan normale snelheden tenminste nog wat vooruit gaat.

In een S/GTS vind ik het dan weer een jammere evolutie, en het verschil in geluid is echt enorm + de gasrespons. Wat ze ook mogen zeggen, een turbo voel je en de vermogensopbouw is gans anders. Dan verlies je toch wat karakter.

Maargoed, voor degene die dit koopt om 5 dagen in de week mee te rijden snap ik dat er andere elementen meespelen en dat het verre van een achteruitgang op alle vlakken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, HCO said:


Denk dat je voor die prijs geen BMW, Mercedes of Audi kan vinden die beter doet. 
 

Dat kan je van elke generatie van die auto zeggen.

Behalve misschien de 2.5 atmo:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice. ❤️  Donkerblauw of zwart? (ik zie dat nooit goed op foto's)

Zijn dat de dynamische LED-koplampen (in de niet-verdonkerde versie)?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beestig, donkerblauw :inlove: 

Blauwe of zwarte kap?
Welke interieurkleur?

Is ook vrij recent, zie ik (nummerplaat). Madam content?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interieur is zwart , kap ook 

madam is supercontent ervan , ze heeft hem zelf in de folie tegen steenslag laten zetten bij Wax iT .   En is er superzuinig op.

 

 Als ik er es gas mee geef zaagt ze nogal van he Mn autoke , zijd es wat kalmer 😁  

 

Het enigste minpunten aan die auto vind, ik ben redelijk groot en kan geen echt goede zitpositie erin vinden, en het veercomfort is wat hard zelfs met de veren op de zachtste stand.  

Ik zou er niet direct naar zuid Frankrijk mee willen rijden, maar voor rond de kerktoren te crossen prima car.71B8B793-FBE5-4398-B431-7E950E9AAB2D.thumb.jpeg.1bbac97c7808f1ff3e35eb14811b55be.jpegADCED7FC-7095-4B22-B018-62CDFEE0CEBD.thumb.jpeg.90bb8d46ae4480d842a227b285039563.jpegADCED7FC-7095-4B22-B018-62CDFEE0CEBD.thumb.jpeg.90bb8d46ae4480d842a227b285039563.jpeg

4C1860B0-F1B8-4F61-9361-812552AB67B9.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

https://www.roadandtrack.com/car-shows/geneva-auto-show/a26662829/porsche-718-boxster-cayman-around-to-2023/

Blijkbaar is de opvolger pas gepland tegen 2023

Quote

The last two generations of Porsche Cayman and Boxster have arrived on the scene around a year after there's a new 911. That won't be the case this time around, however. At the 2019 Geneva Motor Show, Porsche's soon-retiring sports car chief, August Achleitner, told us the current 982-generation 718 Boxster and Cayman will be around for some time.

"From today's point of view you most likely will see and end [for the 982] in 2023," Achleitner said. "[This] is influenced by the Euro 7 requirements for emissions, which will influence the whole architecture of the car very strongly.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid