Ga naar inhoud

Aston Martin DB11


Phil

Aanbevolen berichten

Zeer herkenbaar, en toch helemaal anders.

In plaats van één doorlopende wigvorm heeft 'ie nu meerdere volumes, precies. Echt een fijne taille (ter hoogte van de deurklinken) en dan weer bredere heupen. Een Cola-flesje. :inlove: Zoals alle sensuele vrouwen er uit zien. :inlove: Lijkt bijna een One-77 "light" (en da's een compliment).

Wel niet zo'n fan van de voetgangervriendelijke neus. Zou die over de grille hangende motorkap (bijna zoals de shark nose van de BMW's uit de jaren '70 en '80) daar mee te maken hebben?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel niet zo'n fan van de voetgangervriendelijke neus. Zou die over de grille hangende motorkap (bijna zoals de shark nose van de BMW's uit de jaren '70 en '80) daar mee te maken hebben?

Was ook mijn eerste gedacht. Wat een zonde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastische machine!

 

Aston :inlove:

 

De gordellijn achteraan doet me een heel klein beetje denken aan de BMW i8 :D

 

Neus --> Aston DB4 GTZ zie ik minder.

Wel fan van de 'sharknose' :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu weten we ook wat hij kan en wat hij kost.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het is niet echt een verrassing hoe de DB11 eruit is komen te zien en wat er onder de kap ligt. Het lekte namelijk vrij stevig in het hoofdkantoor van Aston Martin, dus de foto’s van het nieuwste paradepaardje uit Gaydon vlogen ons letterlijk al om de oren. Maar dat is in dit geval niet zo erg, want ik denk dat er niemand is die dit geen mooie auto vindt. Tuurlijk, je kan twisten over het feit dat je een oude DB5 of DB9 mooier vindt, maar deze blijft ook heel aardig om naar te kijken.

Over naar de zaken die we nog niet zeker wisten. Te beginnen met de aandrijving. Er ligt een twin-turbo, 5,2 liter V12 onder de motorkap. Die is goed voor ruim 600 pk en 700 Nm koppel. Daarmee is het de allerkrachtigste DB ooit. (De One-77 was sterker, maar dat was geen DB hè?). Hij zit in 3,9 seconden op de 100 en de topsnelheid is 320 kilometer per uur.

Aston haast zich te zeggen dat het met het benzineverbruik allemaal wel meevalt, onder meer vanwege een nieuw start-stop-systeem. Verder kun je aan boord kiezen uit een aantal standen die de handling beïnvloeden. Zo heb je GT, Sport en Sport Plus. Hoe die standen zich tot elkaar verhouden qua hardheid en gasrespons is denk ik wel duidelijk he? Schakelen gebeurt automatisch met een 8-traps versnellingsbak van ZF. Of via de flippers aan het stuur natuurlijk.

Goed, de prijzen. Wat hij in ons land gaat kosten is nog niet bekend, maar in het land van Angela Merkel krijg je er al een mee voor 204.900 Duitse ekkermannen. Ik durf wel te zeggen dat hij in Nederland voor minimaal drie ton over de spreekwoordelijke toonbank gaat. Autsj… Je hebt gelukkig nog wel even om te sparen, de verkoop start in het vierde kwartaal van dit jaar. Wil je hem eerder bekijken, hij staat vanzelfsprekend ook op de beurs in Genève.

 

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/eindelijk-helemaal-officieel-aston-martin-db11-85036

 

aston-martin-db11-003.jpg

 

aston-martin-db11-004.jpg

 

aston-martin-db11-005.jpg

 

aston-martin-db11-006.jpg

 

aston-martin-db11-027.jpg

 

aston-martin-db11-009.jpg

 

aston-martin-db11-019.jpg

 

aston-martin-db11-010.jpg

 

aston-martin-db11-020.jpg

 

aston-martin-db11-030.jpg

 

aston-martin-db11-011.jpg

 

aston-martin-db11-012.jpg

 

aston-martin-db11-013.jpg

 

aston-martin-db11-031.jpg

 

aston-martin-db11-034.jpg

 

aston-martin-db11-033.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid