Ga naar inhoud

Aston Martin DB11


Phil

Aanbevolen berichten

Ik vind de DB11 wel geslaagd. Eindelijk eens wat vernieuwing in het design bij AM. Bovendien vind ik de nieuwe stijl meer 'design' dan de DBS. Die laatste is vooral bruut, in your face. Maar zo zijn er eigenlijk al genoeg sportwagens.

Om zich opnieuw te onderscheiden van de 'massa' en de wow-factor te hebben die ze voor mij als jonge kerel hadden, vind ik deze nieuwe insteek van AM wel kloppen. Al vind ik dat er hier en daar elementen zijn die beter konden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/3/2016 at 10:35 PM, Bouncing Bullet said:

Ben de achterkant nog altijd niet gewoon. De vantage ziet er toch nog altijd  veel beter uit. 

 

22 hours ago, Simoni said:

Toch niet echt overtuigend. Zeker als je net een Vanquish S en DBS zag. 

Dit. De achterkant en zijkant van een DB9/DBS/Vanquish is/was een strak design. Dit vind ik heel slapjes overkomen. 

Aston_Martin_DBS_V12_coup%C3%A9_(side)_b

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp mij niet verkeerd. Dit hierboven vind ik ontzettend knap en is meer mijn stijl dan de nieuwe DB11 maar ik snap de richting die ze uitgaan wel. Die hierboven is bruter, de nieuwe DB11 is afgelikter. En ik denk dat AM er goed aan doet die richting uit te gaan om een specifieker publiek aan te trekken. Rijk clienteel die het wel gehad heeft met die bruut uitziende sportwagens zoals McLaren, Ferarri, Porsche en co ze maken, je ziet ze bij wijze van spreken overal. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welke zin afgelikter? Aan afgelikt denk ik aan strakke, mooie, klassieke lijnen (en dat is voor mij een DB9/DBS/...). 

Die zilveren DB11 bij AM Wijnegem lijkt op iets wat een designer bij Renault durft te ontwerpen in zijn vrije tijd als prototype maar dat uiteindelijk niet in productie wordt gebracht. Het ontwerp van het dak richting de koffer en de heupen is gewoonweg niet mooi. Ik kan mij moeilijk inbeelden hoe de cabrio versie er van uit gaat zien.

RenLagunaCoupe1108(7)_794_529_70.jpg

20160903_154321_zpsyoigmjhg.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet een beetje voorbarig om DB11 al een klucht te noemen op basis van een paar amateurfoto's van vreemde angles, om dan te vergelijken met professionele foto's van een DBS? Een versie die trouwens nog moet komen van de DB11. Zou toch op z'n minst wachten om met dergelijke termen te gaan gooien tot je die DB11 irl gezien hebt. I8 en vooral achterkant ervan ziet er op foto's bv ook echt vreemd uit, maar irl is dat echt een ziek dikke en futuristische wagen.

In mijn ogen is hij het best in een relatief donkere kleur icm duotone dak. Vorige modellen zien er ook echt wel verouderd uit naast dit. 

Aston Martin, DB11 / Vanquish / Rapide S / V8 Vantage, Hong KongDB11DB1125465887983_be579f818c_k.jpg

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Tom Bentley said:

Is het niet een beetje voorbarig om DB11 al een klucht te noemen op basis van een paar amateurfoto's van vreemde angles, om dan te vergelijken met professionele foto's van een DBS?

Nee, want de amateur foto's geven ook de hoek die ik irl zou zien.

Zelfde met 

BMW_530d_GT_(F07)_rear_20100723.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tom Bentley:

 

25465887983_be579f818c_k.jpg

in mijn ogen ziet die er zeker niet slecht uit. enigste punt dat ik zo meteen zie is dat de koplampen spijtig genoeg een andere minder strakke vorm gekregen hebben en de velgen er wat goedkoper uitzien.

de achterkant mocht zeker aangepast worden. Want de DBS is nog altijd een knappe verschijning, maar je ziet dat hij aan het verouderen is. 

Deze nieuwe  stijl is zeker niet verkeerd.

 

en niet mooi in cabrio @Timo ?

als je hem zo langs achter bekijkt, en je denkt de zijruiten en dak weg, (wat gemakkelijk gaat aangezien er al een lijn zit.) Gaat dat er verdorie volgens mij heel lekker uitzien

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, ICM said:

Nee, want de amateur foto's geven ook de hoek die ik irl zou zien.

Dus gij hebt nog nooit geweten dat een auto irl er beter uitziet dan op foto's?

Goed om te weten dat uw zicht dezelfde scherpte en diepgang heeft als een smartphone met 5 megapixels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Tom Bentley said:

Dus gij hebt nog nooit geweten dat een auto irl er beter uitziet dan op foto's?

Die 'dus' houdt geen steek, dat zijn twee verschillende statements.

Een professionele foto is in die zin geoptimaliseerd om de beste hoek en belichting te tonen. Een combinatie die je in het echt niet of nauwelijks zal zien. Zelfs een banale foto van een DBS uit menselijk perspectief ziet er beter uit dan die DB11.

Daarnaast, en los daarvan, uiteraard kan een auto er beter uitzien in het echt dan op foto. Eender welke foto. Zelfs een professionele foto geeft bvb een Lotus Exige S niet weer zoals die in het echt overkomt.

Dat in acht genomen, die DB11 ziet er bekakt uit op bovenstaande foto's. Te bekakt om nog goed te maken in het echt. Exempli gratia die 5GT.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎/‎09‎/‎2016 om 10:16 zei BelgianTriple:

Begrijp mij niet verkeerd. Dit hierboven vind ik ontzettend knap en is meer mijn stijl dan de nieuwe DB11 maar ik snap de richting die ze uitgaan wel. Die hierboven is bruter, de nieuwe DB11 is afgelikter. En ik denk dat AM er goed aan doet die richting uit te gaan om een specifieker publiek aan te trekken. Rijk clienteel die het wel gehad heeft met die bruut uitziende sportwagens zoals McLaren, Ferarri, Porsche en co ze maken, je ziet ze bij wijze van spreken overal. 

 

Ik vind een db11 niet afgelikter dan een db9, integendeel. En een db9 is de juiste vergelijking imo. Een dbs is een sportversie van de db9, die zal er van de db11 ook wel komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, tuscani said:

en niet mooi in cabrio @Timo ?

als je hem zo langs achter bekijkt, en je denkt de zijruiten en dak weg, (wat gemakkelijk gaat aangezien er al een lijn zit.) Gaat dat er verdorie volgens mij heel lekker uitzien

Op die zilveren niet nee. Ik vind die donker grijze echt geen eerlijke vergelijking. Zo zien veel auto's er indrukwekkend uit. 

Een DB9 is in elke kleur mooi, DB11 duidelijk niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 6-9-2016 om 20:31 zei Timo:

In welke zin afgelikter? Aan afgelikt denk ik aan strakke, mooie, klassieke lijnen (en dat is voor mij een DB9/DBS/...). 

Die zilveren DB11 bij AM Wijnegem lijkt op iets wat een designer bij Renault durft te ontwerpen in zijn vrije tijd als prototype maar dat uiteindelijk niet in productie wordt gebracht. Het ontwerp van het dak richting de koffer en de heupen is gewoonweg niet mooi. Ik kan mij moeilijk inbeelden hoe de cabrio versie er van uit gaat zien.

Zo dus:

14324191_10154175785438355_6289114653958

14305195_10154175785433355_2704471486814

14195923_10154175785428355_4705105094027

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Gisteren met eentje op fotoshoot geweest voor AutoWereld. Heerlijk ding (in 't echt), klinkt ook goed. Ondanks 'ie niet meer atmo is klinkt hij wel zoals de oude V12's. Which is a good thing!

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid