Ga naar inhoud

Krik


tuscani

Aanbevolen berichten

Korte maar krachtige titel. :D

 

Aangezien den bromtol geen krik zitten heeft, kan ik momenteel zijn banden niet zelf vervangen.

Ik vervang ook al bijna 8j steeds de winter/zomervelgen met de bijgeleverde plooikrik en het zal waarschijnlijk toch gemakkelijker gaan met zo'n rolvariant.

 

 

Maar welke zijn goede?

 

iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er één uit de Lidl, niet meteen van de beste kwaliteit, maar doet 2 maal in het jaar wat het moet doen.

Dito.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo een rode goedkope van 50€ maar daar komt toch al snel wat speling op enz...
 

Ik ga me ooit in de toekomst toch eens een betere kopen (die wat Wooter toont staat me wel aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een goedkope van 50€ , kan 2T heffen en doet al 5 jaar prima werk.

Ik moet er wel een houtblokje tussensteken, anders brengt hij schade toe aan de onderkant.

http://www.tuning-gids.nl/afbeeldingen/460x269xautokrik.jpg.pagespeed.ic.8iTftO6lrc.jpg

Daar bestaan rubberen pads voor  ;) 

Bij Vancranenbroek verkopen ze dat onder andere, al moet ik zeggen dat hun kwaliteit niet echt schitterend is.

Die zijn (te) hard waardoor ze breken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.toolmania.nl/big-red-race-aluminium-garagekrik-15-ton.html

En gaat hoog genoeg zodat je beide wielen van de grond krijgt en je dus per zijde maar 1 keer moet krikken.

 

Deze heb ik vorig jaar gekregen, ik had zelf zo een rode voor een paar jaar.

Het is voelt veel steviger aan dan de rode. Ook de bediening is eenvoudiger omdat je gewoon moet draaien met de steel.

Bij de rode is moet je de steel eruit nemen (komt speling op van het wringen) en versteken om hem te doen zakken.

De rode is ook eenvoudiger om rond te sleuren in een kleine garage.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgende vraag is dan natuurlijk.

weer zet je die krik?

ik bedoel maar, je zal die toch niet gelijk waar mogen plaatsen? bij de plooikrikjes staat er meestal een pijltje, maar daar gaat die rolkrik niet passen natuurlijk. zijn er bepaalde verstevigingspunten voorzien onderaan? en hoe herken je die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgende vraag is dan natuurlijk.

weer zet je die krik?

ik bedoel maar, je zal die toch niet gelijk waar mogen plaatsen? bij de plooikrikjes staat er meestal een pijltje, maar daar gaat die rolkrik niet passen natuurlijk. zijn er bepaalde verstevigingspunten voorzien onderaan? en hoe herken je die?

 

Chassisbalken, subframe, differentieel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chassisbalken, subframe, differentieel

 

Voila, zolang je dat nergens plaatst waar dat kan doorschieten, dorpel,... kan dat geen kwaad. Of gewoon de krikpunten gebruiken die aangegeven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, zolang je dat nergens plaatst waar dat kan doorschieten, dorpel,... kan dat geen kwaad. Of gewoon de krikpunten gebruiken die aangegeven staan.

 

Aangegeven krikpunten voor de fabriekskrik zijn niet altijd geschikt voor een gewone krik. Mee opletten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar bestaan rubberen pads voor  ;) 

Bij Vancranenbroek verkopen ze dat onder andere, al moet ik zeggen dat hun kwaliteit niet echt schitterend is.

Die zijn (te) hard waardoor ze breken.

Vond t al vreemd om m zo onder de auto te zetten, afdrukken van de krik gegarandeerd
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit schatje. Lange en lage krik met dubbele pomp. Prijzig, maar echt wel goed gerief. Het is ook een stuk dat meestal op één plaats blijft staan omdat het zo zwaar is. En de verf bladdert er wat af, maar das niets. Ik moet de E30 wel nog eerst op blokken rijden alvorens ik die kan opkrikken aan het subframe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.toolmania.nl/big-red-race-aluminium-garagekrik-15-ton.html

 

En gaat hoog genoeg zodat je beide wielen van de grond krijgt en je dus per zijde maar 1 keer moet krikken.

heb je ook zo een? Of post je gewoon wat?

Vraag het gewoon omdat die precies nog meevalt van prijs en ook laag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid