SB-01 4.344 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 11 minuten geleden, Jochen zei: Waarom koop je dat ook op eBay. Bol en Amazon staan vol met die krikken aan +-130€. Wat is het verschil? Daar kan niets fout gaan? Gezien de goede reviews van deze verkoper en het feit dat er type ATCJ2500 geleverd is ipv ATCJ3000 (zoals op het verzendetiket) van hetzelfde merk ga ik uit van een vergissing. We zullen zien hoe men dit gaat afhandelen. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 38 minuten geleden, SB-01 zei: Wat is het verschil? Daar kan niets fout gaan? Gezien de goede reviews van deze verkoper en het feit dat er type ATCJ2500 geleverd is ipv ATCJ3000 (zoals op het verzendetiket) van hetzelfde merk ga ik uit van een vergissing. We zullen zien hoe men dit gaat afhandelen. Een fout kan altijd gebeuren inderdaad. Het handige via Amazon is dat een omruiling snel gaat. Ze sturen je meteen een nieuw item toe en je krijgt een maand om het oude te retourneren. Je hoeft niet te wachten tot het oude bij hun is. Of bij bol koop je gewoon nog ene en stuur je de foute retour. Bij eBay moet je wat geluk hebben met de verkoper denk ik? Die moet al +99% positieve feedback hebben of het is een mongool... Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 1 uur terug, Jochen zei: Een fout kan altijd gebeuren inderdaad. Het handige via Amazon is dat een omruiling snel gaat. Ze sturen je meteen een nieuw item toe en je krijgt een maand om het oude te retourneren. Je hoeft niet te wachten tot het oude bij hun is. Of bij bol koop je gewoon nog ene en stuur je de foute retour. Bij eBay moet je wat geluk hebben met de verkoper denk ik? Die moet al +99% positieve feedback hebben of het is een mongool... Dat is inderdaad iets handiger om te wisselen, dat klopt. Nu goed, zo dringend is het niet. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Ondertussen nog niets gehoord van de verkoper en retouraanvraag gedaan. Ook opgemerkt dat er nu geen retourmogelijkheid meer is bij nieuwe aankopen, dat is aangepast want bij mij stond dat er nog wel. Dan zou je bijna gaan denken dat het met voorbedachte rade is... Er wordt een krik geleverd, in dezelfde kleur en merk... Hoeveel mensen gaan het niet (meteen) bekijken? Vervelend zeker en vast, maar het zal uiteindelijk wel goedkomen. Ik ben ook verzekerd voor online aankopen via de KBC Mastercard. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Aah, classis eBay Proberen terug te sturen en anders een geschil starten inderdaad. Ik heb een tijdje terug deze gekocht omdat ik snel iets nodig had: https://amzn.eu/d/9Om76yz Gaat net iets hoger en is net iets groter dan die standaard krikjes tot 33cm. Je moet wel 400x pompen, om je auto omhoog te krijgen Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 47 minutes ago, SB-01 said: Ondertussen nog niets gehoord van de verkoper en retouraanvraag gedaan. Ook opgemerkt dat er nu geen retourmogelijkheid meer is bij nieuwe aankopen, dat is aangepast want bij mij stond dat er nog wel. Dan zou je bijna gaan denken dat het met voorbedachte rade is... Er wordt een krik geleverd, in dezelfde kleur en merk... Hoeveel mensen gaan het niet (meteen) bekijken? Vervelend zeker en vast, maar het zal uiteindelijk wel goedkomen. Ik ben ook verzekerd voor online aankopen via de KBC Mastercard. En gezien het gewicht van die dingen zal terugsturen op eigen kosten nog geen goedkope affaire zijn. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 1 uur geleden, Jochen zei: Aah, classis eBay Proberen terug te sturen en anders een geschil starten inderdaad. Ik heb een tijdje terug deze gekocht omdat ik snel iets nodig had: https://amzn.eu/d/9Om76yz Gaat net iets hoger en is net iets groter dan die standaard krikjes tot 33cm. Je moet wel 400x pompen, om je auto omhoog te krijgen Het gekke is dat het verzendlabel, dat op de doos van de krik hangt, melding maakt van 31kg. En dat is het gewicht van het bestelde product. Dus ergens lijkt het me dan dat er effectief gewoon een foute krik verzonden is. Het niet reageren stoort me meer dan de eigenlijke fout (indien onbewust uiteraard)... Wel, het type krik dat jij post heb ik dus ontvangen. 85-385mm en 2500kg. Kost bij hem 69 euro zag ik. Is inderdaad al iets beter, maar natuurlijk nog geen snel lift en 75-505mm... 1 uur terug, ir_fuel zei: En gezien het gewicht van die dingen zal terugsturen op eigen kosten nog geen goedkope affaire zijn. 15 euro bedroegen de verzendkosten. Maar normaal gezien is dat retourneren op hun kosten uiteraard als ze willen meewerken. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 12 minutes ago, SB-01 said: 15 euro bedroegen de verzendkosten. Maar normaal gezien is dat retourneren op hun kosten uiteraard als ze willen meewerken. Probeer jij als particulier eens iets naar Duitsland te sturen van 30kg voor 15 euro. 1 Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Ik snap je opmerking hoor, maar dan zal KBC het maar moeten oplossen. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Zal eerder 50-60€ zijn gok ik. Je mag het altijd kostenloos retourneren (herroepingsrecht) maar de verzendkosten zijn vrij zeker voor u Maar nu heeft de verkoper een fout gemaakt dus gaat hij het toch moeten oplossen op een of andere manier Komt wel goed, neem u ondertussen een Amazon Prime abonnementje Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Net het retourdocument en label ontvangen, straks pakket droppen bij het GLS punt hier wat verder. Verder niet duidelijk of men nu de juiste krik gaat versturen of het geld zal retourneren. 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 5 uren geleden, Jochen zei: Aah, classis eBay Proberen terug te sturen en anders een geschil starten inderdaad. Ik heb een tijdje terug deze gekocht omdat ik snel iets nodig had: https://amzn.eu/d/9Om76yz Gaat net iets hoger en is net iets groter dan die standaard krikjes tot 33cm. Je moet wel 400x pompen, om je auto omhoog te krijgen Zo gelijkaardig heb ik er ook een. Als ge die bijvult met olie valt dat 400x pompen wel te reduceren. 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 3 minuten geleden, Joske zei: Zo gelijkaardig heb ik er ook een. Als ge die bijvult met olie valt dat 400x pompen wel te reduceren. Ah, eens proberen. Ik ging er vanuit dat bij een nieuwe krik de olie wel op pijl zou zijn Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 20 hours ago, Jochen said: Ah, eens proberen. Ik ging er vanuit dat bij een nieuwe krik de olie wel op pijl zou zijn 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.