Ga naar inhoud

Configuratie gemaakt? Zet ze hier!


TCT

Aanbevolen berichten

Modern is wel bangelijk knap indien juist uitgerust. Havanna + 18" turbine= hemels.

Smaken verschillen. :)

 

Ik wil een auto gewoon helemaal kunnen samenstellen, zonder al die voorgekauwde kost met beperkte keuzemogelijkheden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zot als ge die automaat laat vallen, Wim.

Wit zou ik ook géénszins doen, want nu al passé (kan je nagaan dat geen kat dat nog gaat willen over een jaar of 5, als je 'm weg doet).

Neem 'm in 't zilver?

En aangezien die turbobenzines nog maar net nieuw zijn, en omdat het ook vierpitters zijn, en omdat benzines tegenover die hightech-diesels plots ook niet meer zo denderend langlevendiger zijn (want ook hoghtech in de benzines nu): pakt maar nen diesel. Zal een pak makkelijk verkopen later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wanneer gaan merken hun configurators nu eindelijk eens in appkes gieten, uhm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zot als ge die automaat laat vallen, Wim.

Wit zou ik ook géénszins doen, want nu al passé (kan je nagaan dat geen kat dat nog gaat willen over een jaar of 5, als je 'm weg doet).

Neem 'm in 't zilver?

En aangezien die turbobenzines nog maar net nieuw zijn, en omdat het ook vierpitters zijn, en omdat benzines tegenover die hightech-diesels plots ook niet meer zo denderend langlevendiger zijn (want ook hoghtech in de benzines nu): pakt maar nen diesel. Zal een pak makkelijk verkopen later.

 

Meen je dat? Volgens mij zal een automaat tegenover een manuele over5 jaar makkelijker verkopen dan een diesel tegenover een benzine.

Met de kilometers die Tuscani doet: benzine (al is een moderne benzine inderdaad ook gevoeliger voor korte afstanden dan vroeger?)

VAA is natuurlijk een andere kwestie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en over 5j is wit weer in de mode, dus is de verkoop dan ook geen probleem. :D

 

ben eigenlijk meer en meer aan het kijken naar een jonge 2dehands. want zoals velen hier schrijven en ikzelf soms ook, is het grootste waardeverlies het eerste jaar. en aangezien ik men wagens verkoop na 5j en max 70.000km op.

daarmee men vraag over de audi A4 allroad (motor, zetels) , die zit serieus goed qua prijs na 1j en max 25.000km. bmw 3 bekijk ik ook nog steeds maar die is nog te nieuw om al koopjes te doen blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als je als liefhebber met beperkt budget (as in: duidelijk begrensd, weinig rek, far less than 200k, en zo) toch nog die 30-40% teveel betaalt voor 'n nieuwe, terwijl je zoveel meer naar je goesting kan krijgen mits je bereid bent om het bloemeke van die kar niet meer te kunnen plukken ... ik moet hard m'n best doen om daar in te komen (lukt me eigenlijk niet).

Zeker als je 'n jonge tweedehandse haalt binnen 't netwerk van het merk, met garantie als nieuw (en evt. tegen meerprijs extra jaren bij te kopen): ik zie het "risico" niet. Temeer omdat zoveel karren af fabriek al gewoon gebrekkig zijn en veel mensen ook met nieuwe karren dikke miserie hebben.

 

Is een A4 Avant groot genoeg voor jullie? Da's een klasse kleiner dan een Mondeo Clipper, toch. Voor de rest is zo'n A4 Allroad wel knap, yep. En ga die zetels gewoon testzitten, dan weet je 't meteen. Ik vond de comfortzetels (denk dat die standaard zijn) eigenlijk best goed zitten in de A4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als je als liefhebber met beperkt budget (as in: duidelijk begrensd, weinig rek, far less than 200k, en zo) toch nog die 30-40% teveel betaalt voor 'n nieuwe, terwijl je zoveel meer naar je goesting kan krijgen mits je bereid bent om het bloemeke van die kar niet meer te kunnen plukken ... ik moet hard m'n best doen om daar in te komen (lukt me eigenlijk niet).

Zeker als je 'n jonge tweedehandse haalt binnen 't netwerk van het merk, met garantie als nieuw (en evt. tegen meerprijs extra jaren bij te kopen): ik zie het "risico" niet. Temeer omdat zoveel karren af fabriek al gewoon gebrekkig zijn en veel mensen ook met nieuwe karren dikke miserie hebben.

 

 

Ik maakte me dezelfde redenering toen ik uitkeek voor de E92 en de Cayenne.

Uiteindelijk kocht ik beide nieuw.

 

Het probleem is dat bij een nieuw model, tot 6m/1j na de release, de tweedehandsprijzen (in Duitsland bvb) nauwelijks afwijken van de nieuwprijs. Die karren hebben dan 10-15k km, wat geen probleem is, en een aantal opties die je misschien zelf niet had genomen, maar de prijs is quasi gelijk. Al is die een paar duizend goedkoper, het blijft een gedoe, een risico en een zoektocht. Dan wordt de stealer om de hoek plots niet zo stom.

 

Bij de Cayenne (UK) speelde dan nog het pondenverhaal. Die kar was zo belachelijk goedkoop, dat je onmogelijk voor tweedehands zou kunnen kiezen. De markt was toen trouwens veel beperkter.

 

Eigenaardig genoeg, stel ik me na een paar jaar steeds dezelfde vraag, en iedere keer neem ik me voor 'meer uit m'n geld te halen'.

 

Dus, volgens mij gaat de redenering in de praktijk enkel op voor 1. echt dure karren (>100k) die een enorme pricedrop meemaken omdat de markt klein is, en 2. wanneer je een kar/model koopt >1j na release. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een A4 Avant groot genoeg voor jullie? Da's een klasse kleiner dan een Mondeo Clipper, toch. Voor de rest is zo'n A4 Allroad wel knap, yep. En ga die zetels gewoon testzitten, dan weet je 't meteen. Ik vond de comfortzetels (denk dat die standaard zijn) eigenlijk best goed zitten in de A4.

 

ik verschoot er eigenlijk van op het autosalon in aalst. heb toen de A4 testgezeten voor en achteraan en die viel goed mee. temeer de achterbank gebruikt wordt door 3 en 5 jarigen. de koffer is idd kleiner, maar aangezien de kinderen groter worden, kunnen buggy's, reisbedjes en dergelijke allemaal verbannen worden naar de zolder.

Daarmee viel de A4 en 3serie binnen budget en qua grootte. een A6 of 5serie is idd de maat van de mondeo, maar dan vind ik een A4 allroad bv. iets meer uitstraling hebben dan een gewone 5 of A6. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte me dezelfde redenering toen ik uitkeek voor de E92 en de Cayenne.

Uiteindelijk kocht ik beide nieuw.

 

Het probleem is dat bij een nieuw model, tot 6m/1j na de release, de tweedehandsprijzen (in Duitsland bvb) nauwelijks afwijken van de nieuwprijs. Die karren hebben dan 10-15k km, wat geen probleem is, en een aantal opties die je misschien zelf niet had genomen, maar de prijs is quasi gelijk. Al is die een paar duizend goedkoper, het blijft een gedoe, een risico en een zoektocht. Dan wordt de stealer om de hoek plots niet zo stom.

 

Bij de Cayenne (UK) speelde dan nog het pondenverhaal. Die kar was zo belachelijk goedkoop, dat je onmogelijk voor tweedehands zou kunnen kiezen. De markt was toen trouwens veel beperkter.

 

Eigenaardig genoeg, stel ik me na een paar jaar steeds dezelfde vraag, en iedere keer neem ik me voor 'meer uit m'n geld te halen'.

 

Dus, volgens mij gaat de redenering in de praktijk enkel op voor 1. echt dure karren (>100k) die een enorme pricedrop meemaken omdat de markt klein is, en 2. wanneer je een kar/model koopt >1j na release. 

 

Ik volg je. Ergens had ik in m'n achterhoofd bij de term "nieuw" wel "bij de Belgische dealer" in gedachten. Hoeveel spaarde je uit door in de UK te gaan shoppen, toen? 10 à 15% tov beste Belgische offerte?

 

Als je natuurlijk 1/2 tot 1 jaar oude auto's neemt, dan is de price drop kort na release eerder klein. Als je echter wat verder in 't productieleven zit (dan zijn de kinderziektes er al uit) en er eentje neemt van 1,5 à 2 jaar oud, met tussen de 15tkm en 40tkm, dan is het meestal een ander verhaal...

 

Wat Alex zegt volg ik ook. Sommige karren laten zich supercheap halen, andere betaal je niks minder en bestel je dan ook beter nieuw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je. Ergens had ik in m'n achterhoofd bij de term "nieuw" wel "bij de Belgische dealer" in gedachten. Hoeveel spaarde je uit door in de UK te gaan shoppen, toen? 10 à 15% tov beste Belgische offerte?

 

18 kEUR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wat, 20-25% eerder? Miljaar... Ja dan moet je geen jong tweedehandse gaan zoeken, je betaalt minstens even veel. Enige voordeel is dan dat je 'm onmiddellijk hebt ... maar niemand is al slechter geworden van een beetje te moeten wachten op een verrassing / cadeau.

 

Heb je de BMW ook in UK besteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wat, 20-25% eerder? Miljaar... Ja dan moet je geen jong tweedehandse gaan zoeken, je betaalt minstens even veel. Enige voordeel is dan dat je 'm onmiddellijk hebt ... maar niemand is al slechter geworden van een beetje te moeten wachten op een verrassing / cadeau.

 

Heb je de BMW ook in UK besteld?

 

Een grote 20% ja. Naast die 18k nog een 3k gewonnen op het termijncontract aangezien ik meer ponden goedkoop had gekocht dan de wagen kostte en de pond sterker was geworden. UK bestellen is wel wat minder interessant geworden ondertussen. Oh ja, en de 10,5% niet recupereerbare BTW is natuurlijk ook minder op het kleinere netto bedrag.

 

UK levertijd was 6 maand + een extra 8 maand voor een EURO spec LHD, als afradend effect. Wagen is uiteindelijk geleverd na 9 maand ipv 14. Wachten was geen issue, we hadden die ruim op voorhand besteld.

 

BMW komt van bij Lemmens - Le Couter in Waregem. Zeer tevreden van de garage.

 

Naast het financiële aspect speelde ook mijn negatieve indrukken van RS Motors en Carrera Motors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice. Ik kan de beslissingsboom helemaal volgen; zou het identiek gedaan hebben.

 

Wat de BMW betreft, interesseert me minder vanwaar 'ie komt, maar 't ging me ook om de vergelijking nieuw-met-korting vs. jong-tweedehands. Was het verschil daar toen ook zo klein? (Geen idee zelfs welke '3 dat is + van wanneer 'ie is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 't nogal omslachtig, eigenlijk. Impressionant qua concept en ook visueel, maar ... niet zeker of ik 't wel zo'n goeie verbetering vind. Ik betrap mezelf erop van erg vaak configs af te sluiten voor 'k ze beëindig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat bij een nieuw model, tot 6m/1j na de release, de tweedehandsprijzen (in Duitsland bvb) nauwelijks afwijken van de nieuwprijs. Die karren hebben dan 10-15k km, wat geen probleem is, en een aantal opties die je misschien zelf niet had genomen, maar de prijs is quasi gelijk. Al is die een paar duizend goedkoper, het blijft een gedoe, een risico en een zoektocht. Dan wordt de stealer om de hoek plots niet zo stom.

 

 

+1

 

Ik heb het zelf ook meegemaakt bij de zoektocht naar een GT3. Ding was uitgekomen in 2009 en ik was begin 2010 op zoek gegaan naar eentje. De enige tweedehands die je dan vindt zijn de demo-modellen van de dealer, waarbij je het enige dat je zeker weet is dat er al 100 man mee gereden heeft, en niet om de zetels te testen als je begrijpt wat ik bedoel. Prijs ging toen van 103K tot 111K. Ik heb uiteindelijk een nieuwe stockwagen gekocht voor 119K (alle prijzen inc Duitse BTW om te kunnen vergelijken). Ik vond het op zo een auto "de moeite" niet om een besparing van 10K te realiseren (zeker niet aangezien die 10K niet in 1 keer ging gelegd moeten worden wegens leasing).

 

Megane RS idem verhaal. Kon een nieuwe kopen met 19% korting tov de catalogusprijs. Tja .... Ondertussen 2.5 jaar oud en 73.000km erop.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice. Ik kan de beslissingsboom helemaal volgen; zou het identiek gedaan hebben.

 

Wat de BMW betreft, interesseert me minder vanwaar 'ie komt, maar 't ging me ook om de vergelijking nieuw-met-korting vs. jong-tweedehands. Was het verschil daar toen ook zo klein? (Geen idee zelfs welke '3 dat is + van wanneer 'ie is.)

 

Wil maar aangeven dat die van bij de dealer om de hoek komt.

 

Absoluut. Nieuw na korting was logischer dan een okkazie voor een paar duizend minder en zonder het plezier van een built-to-order kar.

 

Die "2008 E92 330d" wordt in september verkocht (al getekend) en opnieuw speelt hetzelfde verhaal zich af. Ik wil iets 'specialers' dan die 3, dus overtuig ik mezelf dat een 435d of zelfs i afvalt. Als ik op mobile.de rondkijk naar de tweedehands 991/981 markt, dan zijn die prijzen, zeker van de eerste, substantieel lager dan de nieuwprijs. Dus dat lijkt wel wat. Aan de andere kant, nog geen idee van BE kortingen en voorwaarden, maar de tweedehands prijs naast de UK nieuwprijs maakt die opnieuw de moeite niet meer.

 

In de praktijk zal ik waarschijnlijk nog wat wachten op een grotere prijsval en eerst ramen kopen, @@Salokin.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ICM, on 22 Jul 2013 - 10:56 AM, said:

Wil maar aangeven dat die van bij de dealer om de hoek komt.

Absoluut. Nieuw na korting was logischer dan een okkazie voor een paar duizend minder en zonder het plezier van een built-to-order kar.

Die "2008 E92 330d" wordt in september verkocht (al getekend) en opnieuw speelt hetzelfde verhaal zich af. Ik wil iets 'specialers' dan die 3, dus overtuig ik mezelf dat een 435d of zelfs i afvalt. Als ik op mobile.de rondkijk naar de tweedehands 991/981 markt, dan zijn die prijzen, zeker van de eerste, substantieel lager dan de nieuwprijs. Dus dat lijkt wel wat. Aan de andere kant, nog geen idee van BE kortingen en voorwaarden, maar de tweedehands prijs naast de UK nieuwprijs maakt die opnieuw de moeite niet meer.

In de praktijk zal ik waarschijnlijk nog wat wachten op een grotere prijsval en eerst ramen kopen, @@Salokin.

Tuttut je kan ook al vandaag die ramen kopen en die flauwe excuses achterwege laten. :)

Als ik bedenk wat mijn 550i nieuw gekost heeft en wat ik er 'maar' voor betaald heb met 6030km op de teller, dan zou ik een kalf geweest zijn, mocht ik die nieuw gekocht hebben. Onze 330D is ook stilaan aan vervanging toe, grootste kanshebber is momenteel de 4GC, maar ik verwacht niet dat dit een 'speciale' auto zal zijn. Allicht zal deze met een verkoopbaardere motorisatie gekozen worden en overweeg ik deze wel nieuw te kopen. Iedere situatie is anders zoals je zei. Jij spreekt al een tijdje dat je een speciale dagelijkse auto wil. Nu in mijn situatie zou ik het ook niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zoals Lefty zijn A8. Hij heeft daar evenveel aan betaald als de eerste eigenaar aan de opties, en dat ding had belachelijk weinig kilometers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Megane RS idem verhaal. Kon een nieuwe kopen met 19% korting tov de catalogusprijs. Tja .... Ondertussen 2.5 jaar oud en 73.000km erop.  

 

Ik bied 12.5k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid