Ga naar inhoud

Configuratie gemaakt? Zet ze hier!


TCT

Aanbevolen berichten

1 uur terug, BMWMB zei:

@gTa, om nog eens terug te komen op mijn configuratie van de Vantage Roadster. Kijk eens naar de Maserati die onze @Denniske voor zijn lens heeft gekregen. 

Ik hoef geen "bewijs" in de vorm van een oude auto waarop een combo machtig mooi is, dat het dus ook op een nieuwe auto hetzelfde is. :D  Ik kijk heus wel verder dan dat. Ik vind het op sommige auto's machtig mooi, idd zeker op deze Maser. Op de Dino die jij postte vond ik 't al weer minder. (Kleurtinten verschillen soms ook en een subtiel verschil kan al meteen een compleet andere outcome geven.)

Een combo die op één auto bijzonder goed werkt, werkt daarom niet op al de rest ook even goed. Je moet dat kar per kar bekijken, vind ik. En old & new zijn moeilijk te rijmen, zeker op moderne koetswerken. Bepaalde oude Porsche-combo's vind ik zelfs op een moderne 911 (zeker de 992) nauwelijks passen. Net daarom ook dat ik jouw (allez "jouw" precies, we hebben dat allemaal wel) vroegere "blauw-met-beige"-standaardspec helemaal niet altijd een voltreffer vind: op sommige auto's pakt dat gewoon minder goed (of niet), zelfs zo'n easy combo. Laat staan een moeilijke of toch risicovollere combo zoals dit hier.

Ik vind het op de Vantage die je bij elkaar klikte echt niet mooi. (En dan ben ik zacht in m'n bewoordingen.) Misschien is 't de configurator die het niet tot z'n recht laat komen, dat kan. Maar ik vrees dat (voor mijn smaak) die nieuwe Vantage gewoonweg niet weggelegd is voor een retro combo van zo'n speciale soort. De auto is té modern en veel te complex qua stijl en vormen en vouwen e.d. om nog eens zo'n IYF combo te verdragen op een smaakvolle manier. (Mijn gedacht.)

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk om uw meningen te lezen. 😍

Hoe zou zou jij 'm dan samenstellen? Daar ben ik echt heel benieuwd naar, temeer er heel veel kleurkeuzes zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tgoh da's zeer persoonlijk, hé. En in dergelijk segment, met al die keuze ... ik zou mogelijks een 5-tal kanshebber-combo's overhouden.

Ik houd erg van lichtblauw en middenblauw metallic (zachtere tinten), zoals bv dat seychelles blue. Zelfs een zachter donkerblauw b.v. in combinatie met (gedeeltelijk) donkerrood vind ik knap. (Da's momenteel een soort van coup de coeur van me, ingegeven door de machtige spec van onze Alfa.)  Exterieur zou ik ook wel eens in dat liquid crimson durven nemen (als dat niet té veel "candy apple" toont), maar momenteel zou ik neigen naar iets witzilver met heel veel (gekleurde) metallic in, zoals dat silver birch provenance of dat solar bronze.

Een Vantage zou van mij binnenin grotendeels in een donkere kleur moeten zijn, omdat ik 't interieur echt niet mooi vind. Helemaal in "Werther's Echte" is dat om te huilen, imo. In combinatie met die 2 laatste kleuren is 't niet evident kiezen, ik zou wel eens iets kunnen zoeken qua donkergroen (als hoofdtoon) met misschien een klein accentje in gebroken wit of zacht beige oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is dat ik wel wat wil opletten, want zoals ik mezelf ken ga ik met deze Vantage geen eeuwigheid rijden, en moet het toch best wel een kleur zijn die  nog vlot verkoopbaar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik ook knap, Divine Red, wat nog een tik donkerder is dan het Liquid Crimson dat jij aanhaalde @gTa

spacer.png

spacer.png

Dus eens opnieuw ene samengesteld.

Divine Red, nieuw design grill met chroom accenten, dan toch maar die 21" wielen in bicolor, zwarte kap, binnen 'Ice Mocha', in 2 tonen waarbij dus de bovenzijde van het dashboard zwart blijft, plafond ook zwart, en alle inleglijsten in carbon zodat het zo monotoon mogelijk wordt, maar de vloer eventueel ook wel in dat Mocha. En het zwarte leder krijgt contrast stitching in dat Mochia. 

Your-Vantage (3).jpeg

Your-Vantage (2).jpeg

Your-Vantage (1).jpeg

Your-Vantage (5).jpeg

Your-Vantage (4).jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De headlining in Mochia is pertang ook wel vet, want met de kap open, valt dat goed op als je achter de auto staat.

 

Your-Vantage (7).jpeg

Your-Vantage (6).jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Die velgen zijn wat “raar”. Op bepaalde fotos mooi en doen terugdenken aan de Fuchs, maar vanuit bepaalde hoeken, is het niet echt dat.

De 911 mist een beetje een klassieke velg. 

Dat historic interieur vind ik echt :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, The Swede zei:

Ik volg de vorige comments: superleuke combo.

Qua velgen ... op de Configurator ogen ze wat raar, misschien ... maar IRL vind ik die Fuchs-herinterpretaties wel erg wijs, superknap. Wel even nadenken of je ze in die glanszwarte versie (met gepolierde spaken) wil: dat maakt dat ze groter gaan ogen (maar IRL is het ook wel erg knap). De gewone grijze versie met gepolierde frontjes is misschien wat zachter in aanblik, en minstens even nice. Voordeel daarvan is dat ze iets meer van hun diepgang tonen, je ziet de "massa" van de spaken en de randen in het velgbed zo beter, wat ze een minder platte look geeft dan bij de zwarte versie waarbij de geplierde fronten dan alle aandacht opeisen.

image.png.bdce5494a65f58dcd3598f157b8bc966.png

Ze ogen veel voller, zo. 't Is natuurlijk persoonlijk maar 'k vind die velgen dan meteen een pak knapper, zo. (En een pak goedkoper ook :D )

Maar je ziet ze idd vaker zo:

image.png.1d3113c74038e0e55f5739739b388bd8.png

En IRL valt dat altijd veel beter mee dan op foto, vind ik. Echt een maffe velg. ❤️

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

a60541d3-bff5-4907-be74-f671541a89a4?rule=mo-1600.jpg

3b895bc7-f39e-4119-a9f3-b0c7bfc01ba3?rul

f226cc46-d240-4cd5-8338-a5fd5cd76829?rule=mo-1600.jpg

Dat is blijkbaar een speciale editie, "gecreëerd" door de NL invoerder? "Ben Pon JR Special Edition"

Vet ❤️ 

Interieur is ook de max:

9bb928f7-78c0-47e5-9f5d-77f8a1173d08?rule=mo-1600.jpg

8c27f4a5-ddf6-4ad7-b07e-21080e1766f9?rule=mo-1600.jpg

610c0ef6-2b96-4c32-965f-6f891ed93fa1?rule=mo-1600.jpg

9cbe6644-2bcc-4982-af2b-ab5a67d74bee?rule=mo-1600.jpg

e89c741f-c54f-4ac9-b87b-1b8378d2b581?rule=mo-1600.jpg

d2ffd33c-2e62-46ba-87cc-49ae4d7bd1c5?rule=mo-1600.jpg

15882323-e93e-40fe-8ee9-0c4f1f5f248c?rule=mo-1600.jpg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Het zwart is gewoon wat historischer. 

Niet noodzakelijk.

De allereerste Fuchs op 911 waren gewoon blank, voor zover ik me herinner.

Fuchs velg model 911 jaren 60 | Dussolier Classic Cars

De meest gekende Fuchs op 911 waren deze op de G-series, denk ik?
En die waren matzwart binnenin met een gepolijste velgrand.

 

 

Porsche 911 Carrera 3.2 - For sale & Buyer's Guide - elferspot.com

Maar er zijn er idd ook heel wat met een zwarte fond. Die waren (afaik) gedipt in een verfbad zodat de voorste delen blank/poli bleven.

Lot-Art | Parts - Porsche 911/912 Fuchs wheels - Porsche

Denk dat @Simoni daar de forumencyclopedie voor is, tbh 🙂

 

 

Fuchs zelf maakt ook z'n eigen retro-velgen (voor 993, 997 ed) en die bieden ze ook in verschillende versies aan:

HeaderRetro_993mit17Zoll_987mit19Zoll.jpg

 

 

 

Ik vind de 992 variant daarvan voldoende anders ogen (moderner) om gerust beide versies te mogen kiezen zonder verschil in "historiciteit":

The story that "Porsche wheels look good with Fuchs design" --Porsche came  to my house --Owner's blog

2019 Used Porsche 911 Carrera 4S Pdk | Crayon

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Hij heeft een slechte smaak voor BMW’s, maar een goeie voor Porsches 😇

De helft van jouw zin is correct. 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/9/2022 om 11:35, The Swede zei:

Die velgen zijn wat “raar”. Op bepaalde fotos mooi en doen terugdenken aan de Fuchs, maar vanuit bepaalde hoeken, is het niet echt dat.

De 911 mist een beetje een klassieke velg. 

Dat historic interieur vind ik echt :inlove: 

 

Op 17/9/2022 om 12:30, gTa zei:

Ik volg de vorige comments: superleuke combo.

Qua velgen ... op de Configurator ogen ze wat raar, misschien ... maar IRL vind ik die Fuchs-herinterpretaties wel erg wijs, superknap. Wel even nadenken of je ze in die glanszwarte versie (met gepolierde spaken) wil: dat maakt dat ze groter gaan ogen (maar IRL is het ook wel erg knap). De gewone grijze versie met gepolierde frontjes is misschien wat zachter in aanblik, en minstens even nice. Voordeel daarvan is dat ze iets meer van hun diepgang tonen, je ziet de "massa" van de spaken en de randen in het velgbed zo beter, wat ze een minder platte look geeft dan bij de zwarte versie waarbij de geplierde fronten dan alle aandacht opeisen.

image.png.bdce5494a65f58dcd3598f157b8bc966.png

Ze ogen veel voller, zo. 't Is natuurlijk persoonlijk maar 'k vind die velgen dan meteen een pak knapper, zo. (En een pak goedkoper ook :D )

Maar je ziet ze idd vaker zo:

image.png.1d3113c74038e0e55f5739739b388bd8.png

En IRL valt dat altijd veel beter mee dan op foto, vind ik. Echt een maffe velg. ❤️

Ik heb het ook niet van voor (originele) Fuchs en al hun afkooksels.

Doe mij maar de standaard S velgen of de RS Spyder velgen maar niet in het donker grijs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik heb het ook niet van voor (originele) Fuchs en al hun afkooksels.

Doe mij maar de standaard S velgen of de RS Spyder velgen maar niet in het donker grijs.

Goed dat ge 't zegt want die laatste zijn ook Fuchs :D 

https://www.fuchsfelge.com/de/raederuebersicht/modell/porsche-911-1.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Polygoon zei:

Wist ik niet! 

Ik bedoelde uiteraard deze modellen:
csm_37309_37313_37312_41002ced87.jpg

csm_30267_06_8c71e6feb8.jpg

csm_36312_36237_36239_36577_22_684b4f795d.jpg

Die laatste is toch een gewone 5 spaaksvelg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid