Ga naar inhoud

Hoe brengen jullie het ter sprake ?


Soul

Aanbevolen berichten

In de 4j dat we samen zijn nog maar 3 auto's gekocht, waarvan 2 voor haar :D

De Eos was haar keuze gezien ik haar Fiesta geplooid had.

Een jaar later afgekomen met de GTI die was overgenomen bij ons: "'t is alles wat ge niet wou in een auto, maar 't is een GTI! Eos vliegt vandaag nog het internet op, cava?"

En 't was goed :D

Van Brompa had ze weinig idee, had wel es vermeld dat ik voor iets aant kijken was, dat ik 2 dagen later effectief iets ging halen had ze niet zien aankomen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet, vijf wagens in de garage buiten de Vito.

Geen gescheiden inkomen, maar ik bepaal de uitgaven anders loopt dat mis...

Ik heb al een VISA debacle gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds met mijn vrouw een deal gesloten. Ik ga haar trouw blijven, op voorwaarde dat ik op tijd en stond een auto mag kopen. Daar is ze mee akkoord gegaan, en dus laat ze mij doen met mijn autopassie. Zolang onze levensstandaard er niet onder moet lijden, mag ik kopen wat ik wil. Toch bespreek ik elke aankoop, want ik heb toch graag als mijn schatteke ook akkoord en blij is met mijn aankoop. Ik heb dan ook een supervrouw!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En die vraag komt van een single? :D

 

Als ik die auto betaal beslis ik zelf, so simpel is het

 

 

Mij zo altijd veroordelen omdat ik nog alleen ben, die pesterijen moeten stoppen hé  :no:  :sirkevin:

 

 

En dan ben jij verwonderd dat je met je single-zijn geplaagd wordt...  :lolz: 

 

Trouwens, ik ben niet singel ! Ik zit tussen 2 relaties in ! :D

 

Ik heb geen vrouw en geen geld voor een auto.

 

En jij vindt je draai op dit forum ? :facepalm:

 

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds met mijn vrouw een deal gesloten. Ik ga haar trouw blijven, op voorwaarde dat ik op tijd en stond een auto mag kopen.

 

 

Ik hoop dat je een mopje maakt?

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ben jij verwonderd dat je met je single-zijn geplaagd wordt... :lolz:

Trouwens, ik ben niet singel ! Ik zit tussen 2 relaties in ! :D

En jij vindt je draai op dit forum ? :facepalm:

:lol:

Zolang men geen -dt fouten maakt, is men welkom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze mijn activiteit op kapaza ziet toenemen, weet ze hoe laat het is :lol:.

Oh ja, ik heb de SL sinds vorige zomer en gisteren zag ze hem voor het eerst (van ver) :lol:.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop dat ook gewoon. Het is haar redelijk om het even. Voor zichzelf heeft ze wel een voorkeur, maar niet al te strikt. Ze wil alleen niets anders dan een Volvo of BMW.

Dat is een beetje gegroeid.... ik heb 1x geluisterd naar haar, voor mijn eerste auto. Aangezien ze zelf ook wat geld er in stak misschien niet zo een slecht idee geweest :D

Maar na een jaar was dat ding buiten. En sindsdien ben ik mijn keuze gaan kopen, binnen de mogelijkheden of toevalligheden die zich voordeden.

 

1997:

ikke: "ik wil een 740 of 940, ooit"

zij: "nee, dat komt hier niet binnen, da's voor oude peten"

 

1998:

zij: "ik ga spijt hebben als onze 940 weg zou moeten"

 

M'n V70 D5 was ook zo eentje die ik echt wilde, maar zelf twijfelde. Opeens, in de keuken me rechtgezet en gezegd "verdomme, ik kan me niet meer inhouden, ik ga gaan testrijden met die V70".

Meegekregen voor een dagje, en ze was verkoht.

 

XC60: Alleen naar de garage geweest, gezegd dat ze mochten beginnen uitkijken voor een opvolger, beetje de randvoorwaarden geschetst. De XC60 werd getoond (naast een paar andere), die XC60 meegenomen voor een halve dag, beslist.

 

Ze is dus wel betrokken, maar eigenlijk kiest ze amper mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat de mijne doet als ik een kar koop?

Die gaat ervoor staan en zegt: 'zet de lampen eens aan'.

Lampen aan

'Ok. Toeter eens'

Toet

'Ok, perfect'

Elke keer weer, en elke keer is het perfect.

Weet eigenlijk niet eens waarom ze dat doet :lolz:

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat de mijne doet als ik een kar koop?

Die gaat ervoor staan en zegt: 'zet de lampen eens aan'.

Lampen aan

'Ok. Toeter eens'

Toet

'Ok, perfect'

Elke keer weer, en elke keer is het perfect.

Weet eigenlijk niet eens waarom ze dat doet :lolz:

[toere]misschien wil ze dat je je toeter tussen haar koplampen friemelt.[/toere]
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat de mijne doet als ik een kar koop?

Die gaat ervoor staan en zegt: 'zet de lampen eens aan'.

Lampen aan

'Ok. Toeter eens'

Toet

'Ok, perfect'

Elke keer weer, en elke keer is het perfect.

Weet eigenlijk niet eens waarom ze dat doet :lolz:

post-477-0-04791000-1460439114_thumb.jpe
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal rij ik de auto's op totdat ze echt versleten zijn en dan is het echt wel tijd dat ik een nieuwe ga kopen en is er geen probleem. :D

Met de R4 en de Mazda heb ik indertijd wel mijn ding gedaan, zolang dat met een beperkt budget bleef heeft ze zich er niet mee gemoeid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn budgetten hebben me nooit toegestaan om "erg zot" te doen. Dus ik kan niet plots met een duur of waanzinnig onbruikbare auto op de oprit komen te staan. Ik kies er ook zeer bewust voor om éérst en vooral een goeie, comfortabele, (ja zelfs) "leuke" daily te hebben waar ik én zij elke dag met plezier mee op pad kunnen. 't Is geen super seven, 't is geen Lotus, 't is zelfs geen M3... maar 't is toch mijn goesting.

 

Bovendien: het zijn zeer frequente gespreksonderwerpen bij ons thuis. Renske vindt auto's en moto's leuk. Dus we hebben 't er vaak over, ook over de waarde-evolutie van deze die we hebben, wanneer 't tijd wordt om te vervangen, wat we in de plaats / erbij willen, enz.

 

Ik moet het dus nooit "ter sprake brengen" as in "zo aan boord leggen dat ik het mag", want het is altijd properkes doorgepraat. Een "neen" krijg ik dus eigenlijk zelden, omdat ik (veel) rationeler ben dan zij. Zélfs bij auto's/moto's ga ik uiteindelijk nog veel harder tellen en rekenen, dan zij. Anderzijds zou ik wel durven het budget rekken als er plots iets super in 't vizier komt dat net buiten 't oorspronkelijk budget valt; daar is zij dan weer strict in.

 

Doorgaans beslist ze wel enigszins mee. Ze wou b.v. absoluut "achterdeuren en een grote koffer met grote klep" :D maar voor de rest had ze weinig eisen. Geen rode buitenkleur (sorry Toere :D ), liefst geen zwart binnenin, en haar allergrootste "eis": dat het ook zo veel mogelijk mijn goesting is. B.v. benzine 530i tgo diesel 530/535d: "Gaat dat niet meer verbruiken? - Ja, maar da's leuker om mee te rijden. - OK, dan is 't mij goed." Ze weet vooral wat ze niét wil, dus. Geen E-klasse break ("Da's precies ne rijdende baksteen, of ne corbillard."). Geen zwarte break met zwarte ruiten (idem: corbillard). Geen opzichtige auto's (witte of felle buitenkleur, zwarte velgen, striping of logo's, ... wat uiteraard allemaal wel zou mogen op een sportkar, ze is zot van Peppie en Kokkie hun oranje/groene Kevertjes). Niet excessief duur qua running costs, al vond ze b.v. de meerprijs van de 3,5-liter V6 van de CLS 400 klein & doenbaar t.o.v. de taxen van een 3-liter diesel (verhoogd sinds 2016). Liefst geen eco-krel (ze haat het als ze niet voldoende vermogen heeft om goed van anderen weg te kunnen rijden als ze dat wil).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon geen onredelijke auto. Niet te duur, vierzitter en zij heeft de kleur gekozen.

En ik de rijeigenschappen. Het hoefde niet eens veel vermogen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn budgetten hebben me nooit toegestaan om "erg zot" te doen. Dus ik kan niet plots met een duur of waanzinnig onbruikbare auto op de oprit komen te staan. 

 

Zoals, ikzegmaarwat, een oude Alfa? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid