Ga naar inhoud

Something old...


erq

Aanbevolen berichten

Voor deze met BBR turbo is er wel een pvg nummer te krijgen (dacht ik)

Dus zou in principe moeten lukken.

ALs ze mijne pvg nummer ingeven op de keuring zien ze twee versies,

de gewone met +/-85kw en dan ene met 110kw (de bbr turbo)

vandaar dat deze vrij duur geprijsd is vermoed ik.

Klopt, deze is volledig legaal inschrijfbaar in België. In Nederland is de extra waarde eigenlijk beperkt omdat ze daar ook andere (lees: krachtigere) turbokits mogen monteren.

Ook een tijdje gezocht naar eentje (2 exemplaren bekeken,maar telkens te veel werk aan).

Kleine turbo, maximaal 0,5 bar (beperkt owv de piggy-back ipv stand-alone motormanagement), kleine intercooler achter de radiator, dus meer dan 160pk haal je er niet uit zonder grote kosten.

Rijdt wel fijn, beetje als een zwaarder atmo-blok omdat de turbo zo snel spoelt.

Spruitstuk heeft de neiging te barsten, later hebben ze een spatie gemaakt in de flens tussen cylinder 2 en 3 om dat te verhelpen). Is gegoten staal, dus niet zo simpel te lassen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2.7 is wel niet zo goed als een 2.5 ;)

Slechte 2.7 zouden er al uit moeten zijn. Nadeel is wel de beperkte oplage van de blok met het oog op reserveonderdelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die vind je niet zo veel, mijn 924s en 944 hadden beide 10 jaar onder een boom gestaan, distributieriem vervangen verse benzine erin en die reden, met de 924s 10 trackdays gedaan zonder een centje pijn, topblokken die 2.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.7 heeft voelbaar meer koppel , volgens sommige bronnen. Zo'n 2.5 heeft geen kettingspanner wat ook weer een voordeel is.

 

 

 

Other than the cheaper purchase price, two main factors make the 2.5Lux such a good budget buy over later 944s. Firstly the unlike the later 16v cars such as the 944S and the S2, the 8v Lux (along with the Turbo models) is not equipped with the potentially troublesome chain tensioner unit situated between the twin camshafts. This unit is quite a common weak point and although regular mantenance minimises this risk, its failure can basically destroy the top end of the 16v engines, resulting in a bill that could basicaly purchace an entire 944Lux! 
The second budget advantage of the Lux is with regard to the braking department. The early cars feature large cast brake callipers more akin to something the great Isambard Kingdom Brunel created for his steam locomotives. They may not be items of beauty and you don't get the famous PORSCHE letters appearing behind your alloy wheels, however they are still strong & powerful, with huge advantages over the later 944s alloy callipers. This is because over time, the alloy callipers can corrode and react with the brake pads steel backing plates, this problem can result in quite large expenditure at service time.
The 2.7 has a much more aggressive camshaft which makes itself known above 4000 rpm where it is much more urgent than the 2.5. This coupled with the extra torque from the 200 cc capacity upgrade and the car is much lighter on its feet. I have driven with many 2.5's and there is no way that they can keep up with the 2.7. Another benefit of the 2.7 is that they should have ABS and sometimes airbags depending on the original spec. Personally i would solidly recommend the 2.7 over the 2.5  Porsche learnt a lot during the life of the 2.5 and the 2.7 has all those years of development as a benefit. plus it's a rare car. failing finding a good 2.7 then an S2 is probably the best option as a daily driver as it is not as full on as a turbo - which are becoming very collectible now and their prices are rising sharply.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2.7 heeft voelbaar meer koppel , volgens sommige bronnen. Zo'n 2.5 heeft geen kettingspanner wat ook weer een voordeel is.

 

Een ander type kettingspanner.

 

Geen kettingspanner zou het nogal riskant maken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:  12.000 knotsen voor zo'n oud zwalpgebakje :lolz: da's verdorie drie stadia hoger qua krankzinnigheid dan 150k vragen voor een E30 M3 Cecotto... :D  Nu, men kan maar proberen en als 't lukt: toppie. :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander type kettingspanner.

 

Geen kettingspanner zou het nogal riskant maken :D

 

Een 2.7 heeft geen kettingspanner. want ook geen ketting.  Een 2.7 is namelijk altijd een 8 klepper, en de ketting waarover ze het hier hebben is die tussen de inlaat en uitlaat nokkenas.  Een 2.5l 8v heeft dus ook geen ketting/spanner en een 2.5l 16v van de S wel.  Een 3.0l is altijd een 16v, da's de S2.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Vicious liefst een S/S2

Maar de algemene staat primeert op de motorisatie.

 

Ik weet niet van waar je bent, maar in Zingem ( Ouwegem ) staat een 944, wel van de eerste serie 1984. Ben die op mijn stage gaan bekijken. Heel propere kist, echt waar. Wij hebben hem laten staan wegens overspoten in niet originele kleur ( wel een veel schoner kleur maar om door te verkopen heeft dat weinig waarde ) en geen schriftelijke onderhoudshistoriek ( is wel goed onderhouden door een gekend Porsche technieker ). Moet 9500 euro kosten, maar voor 9k heb je dat wel mee.

 

Het is zeker niet goedkoop, maar wel een heel zuivere kist die onderhouden is geweest. Eigenaar heeft hem al van 92.

 

'T is maar een tip :)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ziet er wel goed uit

Alleen misschien moeilijkheden met eerste keuring in België?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice, maar gezien het geen oldtimer is wss hier niet in te schrijven met die aanpassingen?

Mooie kleur! Be,eiuwd of die tellerstand te staven valt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid