quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 28 april 2016 Delen Geplaatst: 28 april 2016 Voor deze met BBR turbo is er wel een pvg nummer te krijgen (dacht ik) Dus zou in principe moeten lukken. ALs ze mijne pvg nummer ingeven op de keuring zien ze twee versies, de gewone met +/-85kw en dan ene met 110kw (de bbr turbo) vandaar dat deze vrij duur geprijsd is vermoed ik. Klopt, deze is volledig legaal inschrijfbaar in België. In Nederland is de extra waarde eigenlijk beperkt omdat ze daar ook andere (lees: krachtigere) turbokits mogen monteren. Ook een tijdje gezocht naar eentje (2 exemplaren bekeken,maar telkens te veel werk aan). Kleine turbo, maximaal 0,5 bar (beperkt owv de piggy-back ipv stand-alone motormanagement), kleine intercooler achter de radiator, dus meer dan 160pk haal je er niet uit zonder grote kosten. Rijdt wel fijn, beetje als een zwaarder atmo-blok omdat de turbo zo snel spoelt. Spruitstuk heeft de neiging te barsten, later hebben ze een spatie gemaakt in de flens tussen cylinder 2 en 3 om dat te verhelpen). Is gegoten staal, dus niet zo simpel te lassen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 28 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2016 De 2.7 is wel niet zo goed als een 2.5 Slechte 2.7 zouden er al uit moeten zijn. Nadeel is wel de beperkte oplage van de blok met het oog op reserveonderdelen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.172 Geplaatst: 28 april 2016 Delen Geplaatst: 28 april 2016 Ja die vind je niet zo veel, mijn 924s en 944 hadden beide 10 jaar onder een boom gestaan, distributieriem vervangen verse benzine erin en die reden, met de 924s 10 trackdays gedaan zonder een centje pijn, topblokken die 2.5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2016 2.7 heeft voelbaar meer koppel , volgens sommige bronnen. Zo'n 2.5 heeft geen kettingspanner wat ook weer een voordeel is. Other than the cheaper purchase price, two main factors make the 2.5Lux such a good budget buy over later 944s. Firstly the unlike the later 16v cars such as the 944S and the S2, the 8v Lux (along with the Turbo models) is not equipped with the potentially troublesome chain tensioner unit situated between the twin camshafts. This unit is quite a common weak point and although regular mantenance minimises this risk, its failure can basically destroy the top end of the 16v engines, resulting in a bill that could basicaly purchace an entire 944Lux! The second budget advantage of the Lux is with regard to the braking department. The early cars feature large cast brake callipers more akin to something the great Isambard Kingdom Brunel created for his steam locomotives. They may not be items of beauty and you don't get the famous PORSCHE letters appearing behind your alloy wheels, however they are still strong & powerful, with huge advantages over the later 944s alloy callipers. This is because over time, the alloy callipers can corrode and react with the brake pads steel backing plates, this problem can result in quite large expenditure at service time. The 2.7 has a much more aggressive camshaft which makes itself known above 4000 rpm where it is much more urgent than the 2.5. This coupled with the extra torque from the 200 cc capacity upgrade and the car is much lighter on its feet. I have driven with many 2.5's and there is no way that they can keep up with the 2.7. Another benefit of the 2.7 is that they should have ABS and sometimes airbags depending on the original spec. Personally i would solidly recommend the 2.7 over the 2.5 Porsche learnt a lot during the life of the 2.5 and the 2.7 has all those years of development as a benefit. plus it's a rare car. failing finding a good 2.7 then an S2 is probably the best option as a daily driver as it is not as full on as a turbo - which are becoming very collectible now and their prices are rising sharply. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 29 april 2016 Delen Geplaatst: 29 april 2016 2.7 heeft voelbaar meer koppel , volgens sommige bronnen. Zo'n 2.5 heeft geen kettingspanner wat ook weer een voordeel is. Een ander type kettingspanner. Geen kettingspanner zou het nogal riskant maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2016 Ik bedoeld geen/minder gekende problemen met kettingspanner Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.717 Geplaatst: 29 april 2016 Delen Geplaatst: 29 april 2016 Fiesta Turbo Fiesta XR2 Escort RS Turbo 309 GTI MI 16 205 Ralley Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2016 Ik ga de suggestielijst afklokken op mx5 vs 944. Nu een goeie vinden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fuxhound 793 Geplaatst: 30 april 2016 Delen Geplaatst: 30 april 2016 Deze ziet er ook mint uit maar de prijs is wel belachelijk. http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/288442826?asrc=pl|as Of deze: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/287913150?asrc=fa|as Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.157 Geplaatst: 2 mei 2016 Delen Geplaatst: 2 mei 2016 12.000 knotsen voor zo'n oud zwalpgebakje da's verdorie drie stadia hoger qua krankzinnigheid dan 150k vragen voor een E30 M3 Cecotto... Nu, men kan maar proberen en als 't lukt: toppie. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 2 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2016 De helft is al schoon betaald imho! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 2 mei 2016 Delen Geplaatst: 2 mei 2016 Welke motorisatie zoek je bij een 944? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rosse 14 Geplaatst: 3 mei 2016 Delen Geplaatst: 3 mei 2016 Een ander type kettingspanner. Geen kettingspanner zou het nogal riskant maken Een 2.7 heeft geen kettingspanner. want ook geen ketting. Een 2.7 is namelijk altijd een 8 klepper, en de ketting waarover ze het hier hebben is die tussen de inlaat en uitlaat nokkenas. Een 2.5l 8v heeft dus ook geen ketting/spanner en een 2.5l 16v van de S wel. Een 3.0l is altijd een 16v, da's de S2. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 3 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2016 Welke motorisatie zoek je bij een 944? @@Vicious liefst een S/S2 Maar de algemene staat primeert op de motorisatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonass 1.220 Geplaatst: 3 mei 2016 Delen Geplaatst: 3 mei 2016 @@Vicious liefst een S/S2 Maar de algemene staat primeert op de motorisatie. Ik weet niet van waar je bent, maar in Zingem ( Ouwegem ) staat een 944, wel van de eerste serie 1984. Ben die op mijn stage gaan bekijken. Heel propere kist, echt waar. Wij hebben hem laten staan wegens overspoten in niet originele kleur ( wel een veel schoner kleur maar om door te verkopen heeft dat weinig waarde ) en geen schriftelijke onderhoudshistoriek ( is wel goed onderhouden door een gekend Porsche technieker ). Moet 9500 euro kosten, maar voor 9k heb je dat wel mee. Het is zeker niet goedkoop, maar wel een heel zuivere kist die onderhouden is geweest. Eigenaar heeft hem al van 92. 'T is maar een tip 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 3 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2016 Bedankt, maar voor dat geld heb ik al een s/s2 in mooie staat hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HIM-250 376 Geplaatst: 4 mei 2016 Delen Geplaatst: 4 mei 2016 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m1047870399-mazda-mx5-na-met-nb-fl-1-8-vvt-6-bak-torsen-en-remmen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HIM-250 376 Geplaatst: 4 mei 2016 Delen Geplaatst: 4 mei 2016 Deze ziet er wel goed uit Alleen misschien moeilijkheden met eerste keuring in België? Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 4 mei 2016 Delen Geplaatst: 4 mei 2016 Mogelijkheid: http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-targa-perfecte-staat-288970343.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 4 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2016 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m1047870399-mazda-mx5-na-met-nb-fl-1-8-vvt-6-bak-torsen-en-remmen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Nice, maar gezien het geen oldtimer is wss hier niet in te schrijven met die aanpassingen? Mogelijkheid: http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-targa-perfecte-staat-288970343.html Mooie kleur! Be,eiuwd of die tellerstand te staven valt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.172 Geplaatst: 4 mei 2016 Delen Geplaatst: 4 mei 2016 Mogelijkheid: http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-targa-perfecte-staat-288970343.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonass 1.220 Geplaatst: 6 mei 2016 Delen Geplaatst: 6 mei 2016 Mogelijkheid: http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-targa-perfecte-staat-288970343.html Het was deze die ik reeds voorstelde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 10 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Een turbo? Wel ,import. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.172 Geplaatst: 10 mei 2016 Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Een turbo? Wel ,import.Zou ik wel durven kopen, andere bumpers erop,...Weet wel niet 100% zeker dat m 220pk heeft, in usa werden ze dichtgeknepen dacht ik ivm uitstoot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 10 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2016 Vin opgevraagd alsook wat andere details! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.