Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Nu al een paar keer de 718 langs buiten gehoord. Sorry maar dat klinkt verschrikkelijk. Met PSE zeer luid maar één en al "look at me", niks verfijnds of emotioneels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In SportAuto legt de 718 Cayman S het af tegen de TT RS... op circuit en dus ook inzake dynamiek. :-o


Link naar reactie
Delen op andere sites

In acceleratie is een 718 S even snel als een TT RS, ongeveer. De bochten die er bij komen maken maw geen wereld van verschil. Gevoel is wel duidelijk verschillend tussen de twee, maar niettemin: het weinig crisp rijgedrag van de TT is niet "slecht" genoeg om de TT te doen verliezen. Qua totale emoties wint de TT namelijk ook, omdat diens motor zo waauw is (itt die van de 718).
Straffe toebak, zeker als je weet dat SportAuto veeleisend is en zeer Porsche minded.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is die tijd dat die vergelijkende tests heilig waren voor me :) 

Is wel interessant om de insteek van een goed rijder op de verschillende auto's te kennen. Maar dat winnaar gedoe neem je best me een heel zee van zout. 

Het is wel een feit dat je echt bij alle RS modellen nu begint te lezen dat het ondestuur aangepakt wordt en dat het rijplezier toeneemt !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, bij Evo waren ze toch niet 100% tevreden over de rs. Er ziet meer potentieel in die kar. Fingers crossed voor een cup versie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is die tijd dat die vergelijkende tests heilig waren voor me [emoji4] 
Is wel interessant om de insteek van een goed rijder op de verschillende auto's te kennen. Maar dat winnaar gedoe neem je best me een heel zee van zout. 
Het is wel een feit dat je echt bij alle RS modellen nu begint te lezen dat het ondestuur aangepakt wordt en dat het rijplezier toeneemt !
 

In datzelfde magazine staat een vergelijkende test (door een krak) tussen de C 43 AMG, 340i xDrive, S4 en V60 Polestar. Op z'n zachtst gezegd zeer interessant als aanvulling bij jouw korte review hier op het forum over de Volvo. Jouw mening is niet strijdig met die van SportAuto maar je straffe stelling die o.m. de M3 behelsde (en die ik niet betwist) wordt ee wel serieus door genuanceerd. De Volvo is allerminst sneller on track dan de andere (we nemen er even de chauvinistische Duitse noot bij, ook al heb ik wel een redelijk vertrouwen in SportAuto) dus ook S4, 340ix en C 43 AMG doen dan de M3 de das om in the wet. Klopt ook wel, denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ow ow nu ga je niet kort door de bocht maar zelfs door het gras offroad.

Ik heb gezegd op NAT ! Hallookes ik wist niet dat je me voor zo een kwast nam :):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

En toch zijn er nog veel “geruchten” op Rennlist dat de motor van de straatversie niet persé dezelfde gaat zijn. Het zal nog wachten zijn tot Genève om de definitieve details te kennen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 28/11/2016 om 21:21, gTa zei:

AMS meldt dat de 718 GTS komt tegen nov/dec '17. Iemand een idee of dat nog altijd met 4-pitter zal zijn, of krijgt de GTS wel en een flat six?

 

Op 29/11/2016 om 08:27, Audi S8 zei:

6.

 

Dit bleek toch ietwat verkeerd te zijn een 2 jaar terug :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Capitol zei:

En toch zijn er nog veel “geruchten” op Rennlist dat de motor van de straatversie niet persé dezelfde gaat zijn. Het zal nog wachten zijn tot Genève om de definitieve details te kennen.

dat is echt wel een 'geruchten-forum', je moet echt zoeken naar de leukere topics

in hoeverre die 40pk het gaan maken; geen idee maar om dat onderstel nog straffer te gaan maken: benieuwd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid