Ga naar inhoud

Lenen voor nieuwe wagen op 3 jaar of op 5 jaar afbetalen?


Speedhunter

Op 3 jaar of op 5 jaar lenen?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Duurtijd lening?

    • Lenen op 3 jaar
    • Lenen op 5 jaar


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Een tijdje terug heb ik een nieuwe wagen besteld, voorschot is betaald, leveringsdatum is gepland op 15/07.

Nu twijfel ik echter nog steeds over m'n lening:

Zou ik die op 3 jaar of op 5 jaar nemen?

Ik heb geen andere schulden of leningen lopen en woon nog thuis. Ben 26 jaar oud. Na de inruil van m'n huidige wagen en het voorschot eraf getrokken dien ik +- 25K te betalen. 

Op 3 jaar komt dat neer +- 700 euro per maad.
Op 5 jaar komt dat neer op +- 400 euro per maand.

Graag jullie mening! (Dit topic gaat niet over de vraag al dan niet lenen, tegenwoordig met de zeer lage rentes moet je 'zot' zijn om dit niet te doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij toch dat ge dat zelf best kunt beslissen? Vroegtijdig aanzuiveren gaat ook nog altijd, zoveel kost dat nu ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke wagen gaat het? :D

 

Als je er zeker van bent dat je op je 31 nog thuis (bij je ouders) zal wonen en je minimum 5 jaar met de nieuwe auto zal rijden, zou ik op vijf jaar lenen.

 

In het andere geval op 3 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Een tijdje terug heb ik een nieuwe wagen besteld, voorschot is betaald, leveringsdatum is gepland op 15/07.

Nu twijfel ik echter nog steeds over m'n lening:

Zou ik die op 3 jaar of op 5 jaar nemen?

Ik heb geen andere schulden of leningen lopen en woon nog thuis. Ben 26 jaar oud. Na de inruil van m'n huidige wagen en het voorschot eraf getrokken dien ik +- 25K te betalen. 

Op 3 jaar komt dat neer +- 700 euro per maad.

Op 5 jaar komt dat neer op +- 400 euro per maand.

Graag jullie mening! (Dit topic gaat niet over de vraag al dan niet lenen, tegenwoordig met de zeer lage rentes moet je 'zot' zijn om dit niet te doen).

 

Kijk naar het verschil in totale rentekost.

 

Mocht je het willen, de kost van een vervroegde terugbetaling (bij verkoop auto bvb) is meestal slechts 1% op het openstaand kapitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste staat er niet bij: prijsverschil tussen je 2 opties...

 

Zal geen massa schelen gezien het bedrag en de intrestvoeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal geen massa schelen gezien het bedrag en de intrestvoeten

 

Dan zo lang mogelijk, I guess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste staat er niet bij: prijsverschil tussen je 2 opties...

 

 

700 x 12 x 3 = 25.200

400 x 12 x 5 = 24.000

 

:D

 

Op vijf jaar, dan maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste staat er niet bij: prijsverschil tussen je 2 opties...

Staat toch in de tekst? :) 3 jaar is +- 700 euro per maand. 5 jaar is +-400 euro per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke wagen gaat het? :D

 

Als je er zeker van bent dat je op je 31 nog thuis (bij je ouders) zal wonen en je minimum 5 jaar met de nieuwe auto zal rijden, zou ik op vijf jaar lenen.

 

In het andere geval op 3 jaar.

Gaat om een Skoda Octavia RS 230 combi :)

Ik ben eig niet zeker of ik nog thuis zal wonen, wil eig weg binnen 3 jaar. Dan ben ik 29 jaar oud, tijd om alleen te gaan wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op 5j nemen, je kan altijd vervroegd afbetalen als je dat wil moest je plots wat meer geld op overschot hebben. 700€ per/maand vind ik al veel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

700 per maand is wel veel hé.

Ja he, precies daarom twijfel ik. Anders zou ik sowieso 3 jaar nemen. Want ja er komen nog kosten bij, benzine, taksen, verzekering.

 

Lijkt mij toch dat ge dat zelf best kunt beslissen? Vroegtijdig aanzuiveren gaat ook nog altijd, zoveel kost dat nu ook niet.

Kan ik idd zelf beslissen maar twijfel enorm. Eerst ging ik 5 jaar nemen, daarna 3 jaar. En nu twijfel ik terug...

Vroegtijdig aanzuiveren is precies wel interessant, nog niet echt veel rekening mee gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

700 euro per maand zou ik toch niet willen betalen zonder dat hier bijkomende kosten bijzitten. Is imo wel een erg stevig bedrag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet lenen, gewoon dokken :ninja:

Zou ik kunnen maar heb je die rentes al eens bekeken om te lenen? :D Krijg 1.5 % bij Fortis. Bij Beobank heb ik zelfs tarieven van 0.5% zien passeren.

 

Waarom is lenen op 48 maanden geen optie? 

Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad. Nog geen simulatie laten doen daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 700 net wat teveel eerlijkgezegd. En zeker aan de huidige rentevoeten zou ik het wat meer spreiden.

Als je thuis woont is dat toch niets?

Tenzij je maar 800€ verdiend. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je thuis woont is dat toch niets?

Tenzij je maar 800€ verdiend. :D

 

Hoelang woont hij nog thuis? Afhankelijk van je inkomen kan dat een serieuze rem zijn op je leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid